امینی، محمد. (1397). تربیت هنری در قلمرو آموزشوپرورش. تهران: انتشارات آییژ.
آقازاده، احمد. (1387). آموزشوپرورش تطبیقی. تهران: سمت.
بختیاری، ابوالفضل. (1387). درآمدی به فرهنگ آموزش در ژاپن. مدارس کارآمد، 3(7)، 91-90.
بختیاری، ابوالفضل. (1388). جستاری به فرهنگ آموزش در ژاپن. همایش شیوههای نوین در مدیریت مدارس در هزاره سوم، کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه.
دبیرخانه طرح تحول تولید برنامة درسی ملی. (1398). برنامة درسی ملی جمهوری اسلامی ایران (طرح جامع تحول بنیادین برنامههای درسی و تربیتی، شمارة 4). تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
راهنمای برنامة درسی هنر دورة ابتدایی. (1390). وزارت آموزشوپرورش. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی. دفتر برنامهریزی و تألیف کتابهای درسی دورة عمومی و نظری.
رضایی، منیره. (1388). تدوین الگوی نظری تربیت زیباییشناسی و هنری در تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران (طرح پژوهشی پژوهشکدة تعلیموتربیت). تهران: وزارت آموزشوپرورش.
سرکارآرانی، محمد رضا. (1393). آموزشوپرورش در قرن بیستویکم. پیوند، 62(242)، 129-125.
سرکارآرانی، محمد رضا. (1381). اصلاحات برنامة درسی ملی ژاپن با تأکید بر رویکرد تلفیقی. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 1(1)، 88-67.
سلطانی، فاطمه. (1387). اثر هنر نقاشی در تربیت. نگاه وزارت آموزشوپرورش، 19(350)، 12.
شرفی، حسن. (a1388). تحلیل و نقدی بر برنامة درسی هنر دورة ابتدایی ایران در گذشته و وضع موجود. تهران: پژوهشکدة تعلیمو تربیت، وزارت آموزشوپرورش.
شرفی، حسن. (b1388). نیازهای آموزشی معلمان و برنامهریزان در برنامة درسی هنر دورة ابتدایی. جلوة هنر، 1(1)،86-73.
شرفی، حسن. (1385). ارزیابی برنامة درسی هنر دورة ابتدایی (نقاشی، کاردستی و خوشنویسی). فصلنامة روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، 1(4)، 150-123.
شریفزاده، سید عبدالمجید. (1387). مبانی هنرهای سنتی. تهران: کتاب ماه هنر.
کریمی، اکبر. (1397). نقش هنر در فعالیتهای امور تربیتی. نگاه وزارت آموزشوپرورش، 20(373)، 7.
کیان، مرجان و مهرمحمدی، محمود. (1392). شناسایی وجوه و ابعاد مغفول برنامة درسی هنر دورة ابتدایی. دوفصلنامة علمی- پژوهشی دانشگاه شاهد، 20(3)، 18-1.
محمدپور، آیتالله. (1382). آموزش هنر در مدارس دورة ابتدایی. تهران: انتشارات مؤسسه فرهنگی منادی تربیت.
مهر محمدی، محمود. (1383). چیستی، چرایی و چگونگی آموزش عمومی هنر. تهران: انتشارات مدرسه.
نبوی، سید صادق. (1392). نقش هنر در پرورش خلاقیت و ارتقای سلامت روانی دانش آموزان. رشد آموزش، 8(4)،15-10.
نواب صفوی، مینا و رادپور، فاطمه. (1385). راهنمای برنامة درسی هنر؛ برای معلمان پایههای اول، دوم و سوم ابتدایی. وزارت آموزشوپرورش.
وایت، مری. (1388). مطالبات آموزشی در ژاپن (احساس تعهد به کودکان)، (ترجمه علی فرهودیزاده). تهران: نشر رسا. (اثر اصلی در سال 2004 چاپ شده است).
Alter, F., Hays, T., & O'Hara, R. (2009). The challenges of implementing primary arts education: What our teachers say. Australasian Journal of Early Child hood, 34(4), 22-30.
Dobbs, S. M. (2004). Discipline-based art education. In Elliot W.Eisner &Michael D. Day (eds), Handbook of research and policy in art education (pp. 701-724). New York: Routledge
Eisner, E. W. (2002). The arts and the creation of mind. New Haven and London: Yale University Press.
Grierson, E. (2011). Art and creativity in the global economies of education. Educational Philosophy and Theory, 43(4), 336-350.
Mehr Mohammadi, M. (2003). Arts Education in Iran Reclaiming the Lost Ground. The International Journal of Humanities, 10, 41-51.
Newton, D. P., & Donkin, H. (2011). Some notions of artistic creativity amongst history of art students acquired through incidental learning. International Journal of Education through Art, 7(3), 283-298.
Okazaki, A., & Nakamura, K. (2003). Symposium: Aesthetic Education in Japan Today. The Journal of Aesthetic Education, 37(4), 1-3.
Ward, J., Thompson‐Lake, D., Ely, R., & Kaminski, F. (2008). Synaesthesia, creativity and art: What is the link? British Journal of Psychology, 99(1), 127-141.