آراسته، حمیدرضا؛ نوهابراهیم، عبدالرحیم و مطلبیفرد، علیرضا. (1389). بررسی وضعیت اخلاق آموزشی اعضای هیئتعلمی دانشگاههای دولتی شهر تهران. فصلنامة علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ، 3(9-8)، 203-219.
خرّازی، سید محسن. (1382). بدایة المعارف الالهیّة فی شرح عقائد الامامیة (ترجمة سیروس متقینژاد). قم: عصر غیبت. (اثر اصلی در سال 1367 چاپ شده است).
شهید ثانی. (۱۳91). آداب تعلیم و تعلم در اسلام، (ترجمة سیدمحمدباقر حجتی). تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی. (اثر اصلی در سال 1427 ق چاپ شده است).
صالحی دهگل کن، یاسر و کرامتی، کرامت. (1396). بررسی میزان تعهد معلمان به رعایت مؤلفههای اصول اخلاق حرفهای در مدرسههای متوسطة اول. مقالة پذیرفتهشده در همایش علمی پژوهشی استانی راهبردها و راهکارهای ارتقای کیفیت در آموزشوپرورش. میناب
صالحیراد، اسماعیل. (۱۳۹۶). صلاحیت اخلاقی حرفهای معلمان در آموزشوپرورش. مقالة پذیرفتهشده در همایش علمی پژوهشی استانی راهبردها و راهکارهای ارتقاء کیفیت در آموزشوپرورش. میناب
علی احمدی، علیرضا و سعید نهائی، وحید. (1386). توصیفی جامع از روشهای تحقیق. تهران: تولید دانش.
فیست، جس و فیست، گریگوری جی. (1394). نظریههای شخصیت (ترجمة یحیی سید محمدی). تهران: نشر روان. (اثر اصلی در سال 2013 چاپ شده است).
قائدی، یحیی؛ امیری، معصومه و دیباواجری، مریم. (1392). بررسی بنیادهای نظری اخلاق حرفهای بهمنظور پیشنهاد چارچوبی برای تدوین آییننامه اخلاق حرفهای معلمان. فصلنامة تعلیموتربیت، 113، 160-182.
قراملکی، احد فرامرز. (1395). اخلاق حرفهای در مدرسه. تهران: مؤسسة فرهنگی شهید مهدوی.
زاهدی، محمدجواد و اجاقلو، سجاد. (1384). بررسی اعتماد اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن در بین ساکنان شهر زنجان. مجلة جامعهشناسی ایران، 6(4)، 92-125.
طاهری، لیلا؛ جمالی، اختر و آراسته، حمیدرضا. (1394). بررسی حیطهها و مؤلفههای اصلی توسعه و بالندگی اخلاق حرفهای اعضای هیئتعلمی دانشگاهها و مقایسة آن با وضع مطلوب. فصلنامة آموزش و توسعة منابع انسانی، 2(4)، 126-101.
مطلبیفرد، علیرضا؛ نوهابراهیم، عبدالرحیم و محسنزاده، فرشاد. (1390). بررسی و شناسایی نشانگرهای حرفهای و اخلاقی در آموزش و تدریس از نقطهنظر دانشجویان کارشناسی ارشد. فصلنامة اخلاق در علوم و فناوری، 6(4)، 9-1.
کلانتری، خلیل. (1388). مدلسازی معادلات ساختاری در تحقیقات اجتماعی- اقتصادی. تهران: فرهنگ صبا.
میرکمالی، سیدمحمد و حاج خزیمه، مجتبی. (1395). ارائة الگوی اخلاق حرفهای برای معلمان مدرسههای ابتدایی: مطالعة موردی معلمان مدرسهها ابتدایی پسرانة دولتی در شهر تهران. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی (14)، 9-30.
Cremin, T., & Arthur, J. (2006). Learning to teach in the primary school. Routledge.
Hinnells R. (1995). A New Dictionary of Religions. Oxford, Cambridge: Blackwell.
Maxwell, B., & Schwimmer, M. (2016). Seeking the elusive ethical base of teacher professionalism in Canadian codes of ethics. Teaching and Teacher Education, 59, 468-480.
Ngang, T. K., & Chan, T. C. (2015). The importance of ethics, moral and professional skills of novice teachers. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 205, 8-12.
Strohminger, N., Lewis, R. L., & Meyer, D. E. (2011). Divergent effects of different positive emotions on moral judgment. Cognition, 119(2), 295-300.