آزادمنش، معصومه و ترکیان تبار، منصور. (1396). تدریس خلاق و تأثیر آن در موفقیت تحصیلی دانشآموزان. سومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، جامعهشناسی، علوم تربیتی و علوم اجتماعی، شیراز.
ایمان زاده، علی. (1387). بررسی مبانی و پیامدهای تربیتی دیدگاه معرفتشناختی ژیل دلوز و نقد آن بر اساس معرفت شناسی صدرایی (پایاننامة منتشرنشده دکتری). دانشگاه تربیت مدرس تهران.
باقری، خسرو؛ سجادیه، نرگس و توسلی، طیبه. (1389). رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیموتربیت. تهران: نشر پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
پادروند، نادر. (1392). تأثیر آموزش فلسفه برای کودکـان بـر خلاقیـت (پایاننامة منتشرنشدة کارشناسی ارشـد). دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب.
جبلی آده، پریچهر و سبحانی، عبدالرضا. (1391). تأثیر بهکارگیری روش تدریس خلاق بر خلاقیت دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی استان گلستان در سال تحصیلی 91-90. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 2(4)، 166-147.
حسینی، افضل السادات. (1392). یادگیری خلاق، کلاس خلاق: شیوههای عملی در پرورش خلاقیت. تهران: انتشارات مدرسه.
حسینی، افضل السادات. (1394). ماهیت خلاقیت و شیوههای پرورش آن. مشهد: انتشارات به نشر.
سجادی، سید مهدی و ایمانزاده، علی. (1388). بررسی و تبیین فضای ریزوماتیک و دلالتهای آن در برنامة درسی. فصلنامة مطالعات برنامة درسی، 3(12)، 70-48.
سجادی، سید مهدی و باقری نژاد، زهره. (1390). رویکرد ریزوماتیک به معرفت و نقد چالشهای آن برای تربیت اسلامی (از منظر ملاحظات معرفتشناختی رئالیسم انتقادی). مجلة تربیت اسلامی، 6(13)، 144-123.
سجادی، سید مهدی و ایمان زاده، علی. (1391). تبیین و تحلیل دلالتهای تربیتی دیدگاه معرفتشناختی ژیل دلوز و نقد دلالتهای آن برای تعلیموتربیت، فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی، 8(4)، 80-53.
حق وردی، رضا. (1390). تحلیل و نقد رویکرد ریزوماتیک بر اساس فلسفه اشراق (پایاننامة منتشرنشدة کارشناسی ارشد). دانشگاه بوعلی سینا همدان.
کومبز، جرالد آر؛ دنیلز، لوروی بی. (1387). پژوهش فلسفی: تحلیل مفهومی (ترجمة خسرو باقری). تهران: انتشارات سمت (اثر اصلی در سال 1991 چاپ شده است).
محبی امین، سکینه. (1392). شناسایی فرهنگ تدریس و الزامات تدریس خلاق در دانشگاه (پایاننامة منتشرنشده دکتری). دانشگاه فردوسی مشهد.
نیک نشان، شقایق، نصر اصفهانی، احمدرضا، میرشاه جعفری، ابراهیم و فاتحی زاده، مریم. (1389). میزان استفاده استادان از روشهای تدریس خلاق و بررسی ویژگیهای خلاقانه مدرسان ازنظر دانشجویان استعداد درخشان. مطالعات تربیتی و روانشناسی، 11(2)، 164-145.
Aheto, S.P. K. (2017). Patterns of the use of technology by students in higher education, (Unpublished doctoral thesis). University of Peninsula, South Africa.
Ademollo, F. (2011). The Cratylus of Plato: A commentary. Cambridge, England: Cambridge University Press.
Beetham, H. and Sharpe, R. (2013). Designing for Learning in an Uncertain Future: Rethinking Pedagogy for a Digital age. New York and London: Routledge.
Cachia, R., Ferrari, A., Ala-Mutka, K. and Punie, Y. (2010). Creative learning and innovative teaching, Final report on the study on creativity and innovation in education in the EU Member States. Luxembourg: Publication Office of the European Union
Charney, R. (2017). Rhizomatic Learning and Adapting (Unpublished doctoral thesis). University of Antioch, Ohio.
Craft, A. (2005). Creativity in schools: Tensions and dilemmas. London: Routledge.
Cremin, M. (2004). The role of the imagination in classroom drama (Unpublished doctoral thesis). Canterbury Christ Church University College, Canterbury.
Cremin, T. (2009). Creative Teaching for Tomorrow: Fostering a Creative State of Mind Deal. Kent, England: Canterbury Christ Church University.
Cronje, J. C. (2018). Association for Educational Communications and Technology. Cape Peninsula: University of Technology.
Deleuze, G. & Guattari, F. (1987). A Thousand plateaus: capitalism and Schizophrenia. Minneapolis: University of Minnesota press.
Drapeau. P. (2014). In Sparking Student Creativity: Practical Ways to Promote Innovative Thinking. Alexandria, USA: Library of Congress Cataloging-in-Publication Data.
Ferrari, A. Cachia, R. & Punie, Y. (2009). Innovation and creativity in education and training in the EU Member States: Fostering creative learning and supporting innovative teaching. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities.
Grainger, T. and Barnes, J. (2006). Learning to Teach in the Primary School: Creativity in the primary curriculum. London: Routledge.
Horng, J. Sh. Hong, J.C. Chan Lin, L. J. Chsng, Sh. H. Chu, H.Ch. (2005) Creative teachers and creative teaching strategies. International Journal of Consumer Studies, 29(4), 352-358.
Hosgorur, M. & Bilasa, P. (2009). The problem of creative education in information society. Procedia Social and Behavioral Science, 1(1), 713-717.
James, M. A. (2015). Managing the Classroom for Creativity. Creative Education, 1(6) 1032-1043.
Jensen, E. (2013). Engaging students with poverty in mind: Practical strategies for raising achievement. Alexandria, USA.
Kramer, A. (2013). Ready for the future: the four principles of nomadic learning in organizations. Emerald Group Publishing Limited, 21(2), 149-157.
Lin, Y. S. (2011). Fostering creativity through education – A conceptual framework of creative pedagogy. Creative Education, 2(3), 149–155.
Lou, S. & Chen, N. (2012). Using blended creative teaching: Improving a teacher education course on designing materials for young children. Australasian Journal of Educational Technology, 28(5), 776-792.
Manauis, P. (2017), Teachers' Classroom Creativity Inventory Tool. Manila, Philippines: De La Salle University Research Congress.
Martin. A. D. (2018). Professional identities and pedagogical practices: A self-study on the “becomings” of a teacher educator and teachers. USA: New Jersey City University.
Oinam, S. (2017). StudentCentered Approach to Teaching and Learning in Higher. Education for Quality Enhancement. Journal of Humanities and Social Science, 22(6), 27-30.
Pearce, S. (2016). Authentic learning: what, why and how? E-Leading – Management strategies for school leaders, 1 (10), 1-3.
Perkins E, G. (2004). Enacting creative instruction: A comparative study of two art educators (Unpublished doctoral thesis). University of Kentucky.
Reilly, R. C. Lilly, F. Bramwell, G. & Kronish, N. (2011). A synthesis of research concerning creative teachers in a Canadian context. Teaching and Teacher Education, 27(3), 533-542.
Rinkevich, J. L. (2011). Creative Teaching: Why it Matters and Where to Begin. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, 84(5), 219-223.
Sawyer, R.K. (2004). Creative teaching: collaborative discussion as disciplined improvisation. Educational Researcher, 33(2), 12–20.
Sawyer, R.K. (2006). Educating for innovation. Thinking Skills and Creativity, 1(1), 41–48.
Selkrig, M. & Keamy, R. K. (2017). Creative pedagogy: a case for teachers’ creative learning being at the centre. Teaching Education, 28(3), 317-332.
Semetsky, I. & Lovat, and T. (2011), Bringing Deleuze’s Philosophy into Discourse on Values Education and Quality Teaching: An Australian model. Policy Futures in Education, 9(4), 485-493.
Williams, W.M. & Yang, L.T. (1999). Organizational creativity. New York: Cambridge University Press.
Wilson, L. o. (2018). Characteristics of creative children. Retrieved from https://thesecondprinciple.com/creativity/...creativity/characteristics-of-creative-hildren/