@article { author = {مقدم, علیرضا and سرکارآرانی, محمدرضا}, title = {}, journal = {Journal of Educational Innovations}, volume = {2}, number = {1}, pages = {77-108}, year = {2003}, publisher = {Organization for Educational Research and Planning}, issn = {1735-1235}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {یادگیری مبتنی بر شبکه و نوآوری در آموزش از راه دور}, abstract_fa = {هدف این مقاله، تبیین فرایند آموزش و یادگیری از راه دور با استفاده از فناوری های اطلاعات و ارتباطات است. فرایندی که در شرایط تغییر سریع فناوری و تحولات بازار آموزش عالی، می تواند به عنوان راه حلی برای مواجه شدن با چالش تقاضای اجتماعی برای افزایش فرصت های یادگیری، بدون افزایش منابع مالی مؤسسات آموزشی مورد تجزیه وتحلیل قرار گیرد. این مقاله ابتدا، به تأثیر فناوری های اطلاعات و ارتباطات در گسترش دوره های آموزش از راه دور می پردازد. سپس نقش و فرایند آموزش و یادگیری از راه دور را با توجه به تغییرات فناوری و دگرگونی های بازار آموزش عالی مورد مطالعه قرار می دهد. برخی از مهم ترین روش های آموزش از راه دور از طریق شبکه را معرفی می کند و تحولاتی که روش های جدید با بهره گیری از فناوری های نوین در آموزش بزرگ سالان و برنامه های پرورش حرفه ای آن ها ایجاد می کنند، به بحث می گذارد. آنگاه با بررسی ماهیت اجتماعی و راهبردهای یادگیری از راه دور در عصر اطلاعات و ارتباطات و دنیای شبکه ای، اثربخشی آموزش از راه دور را از جنبه های مختلف و به ویژه با رویکرد اقتصادی و روش تحلیل هزینه، فایده، تجزیه وتحلیل می کند. }, keywords_fa = {آموزش از راه دور,کارکردها,یادگیری از راه دور}, url = {https://noavaryedu.oerp.ir/article_78725.html}, eprint = {https://noavaryedu.oerp.ir/article_78725_8abbea48cadcd35170ff9b2babadeaab.pdf} }