@article { author = {Manteghi, Mortezā}, title = {The study of challenges confronting educational innovations}, journal = {Journal of Educational Innovations}, volume = {5}, number = {1}, pages = {11-46}, year = {2006}, publisher = {Organization for Educational Research and Planning}, issn = {1735-1235}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Diachronic study of the development and expansion of the educational innovations in the West proves the resistance against the aforementioned innovations. That is to say, the addressees of educational innovations including those in charge of the education system, school principals, teachers, and even the students’ parents and the students themselves resist and deny the necessity of innovation and such activities in education. This is due to their unfamiliarity with the inevitability of adopting creative attitudes and so like, beside lack of preparedness. In facing the recent resistances, Western scholars have recommended cultural and educational sub-structuring, allocation of acceptable amounts of investment and so like. Studying the obstacles and problems confronted by the Iranian educational innovators makes the point evident that these innovators not only face problems similar to their colleagues in the rest of the world, but they also have other problems that sometimes end their innovations in stalemate due to the special socio-cultural circumstances in Iran. Through this paper, the aforementioned problems are discussed at three levels: the whole society, the middle rank and the lowest level of the educational system.}, keywords = {educational innovation,resistance against innovation,Innovative teachers,Innovative Administrators,responsible performance}, title_fa = {بررسی چالش های فراروی نوآوری های آموزشی}, abstract_fa = {بررسی سیر تاریخی گسترش و تعمیق نوآوری های آموزشی در غرب، حکایت از مقاومت در برابراین گونه نوآوری ها دارد. به این معنا که مخاطبان نوآوری های آموزشی، از مسئولان آموزش و پرورش گرفته تا مدیران، معلمان و حتی اولیای دانش آموزان و خود دانش آموزان، به دلایل ناآشنایی، آمادگی نداشتن، ضرورت پیش گرفتن برخوردهای خلاق و مانند آن، در مواجهه با نوآوری های آموزشی، در نفی و انکار آن ها می کوشند. پژوهشگران غربی برای برخورد با مقاومت های یاد شده، بسترسازی فرهنگی و آموزشی و تخصیص سرمایه گذاری لازم و نظایر آن ها را پیشنهاد کرده اند.  بررسی موانع و مشکلات فراروی نوآوران آموزشی در ایران، بیانگر آن است که این نوآوران، علاوه بر داشتن مشکلاتی مشابه مشکلات همکارانشان در دیگر نقاط جهان، به دلیل شرایط خاص فرهنگی- اجتماعی ایران، با مشکلات دیگری نیز روبه رو هستند که بعضاً" نوآوری های آن ها را در بن بست قرار می دهد. در ادامۀ مقاله، مشکلات مزبور، در سه سطح، کلان و میان برد جامعه و سطح خرد نظام آموزشی، مورد بررسی قرار گرفته اند.}, keywords_fa = {نوآوری آموزشی,مقاومت در برابر نوآوری ها,معلمان نوآور,مسئولان اجرای نوآور,بسترسازی های فرهنگی}, url = {https://noavaryedu.oerp.ir/article_78789.html}, eprint = {https://noavaryedu.oerp.ir/article_78789_b2decc008a305c34eb697992adeaff78.pdf} }