البرزی، محبوبه (1390). نقش باورهای فرزندپروری و نگرش مادران به تفکر خلّاق بر خلّاقیت کودکان. مطالعات اجتماعی- روانشناختی زنان، 9(2)، 24-7.
بهپروژه، احمد. (1388). خلّاقیت چیست؟ کودک خلّاق کیست؟ ماهانة پیوند، 7(356)، 11-8.
جهانی، جعفر. (1388). پرورش خلّاقیت از نظریه تا عمل. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
جهانیان، رمضان. (1395). عوامل مؤثر در پرورش و توسعة خلّاقیت دانشآموزان مدرسهها ابتدایی استان البرز. فصلنامة ابتکار و خلّاقیت در علوم انسانی، 6(2)، 202-175.
چشمچراغ، عباس. (1386). بررسی تأثیر شیوههای تدریس مبتنی بر تکنیکهای خلّاقیت در آموزش و یادگیری دانشآموزان. دوفصلنامة تربیت اسلامی، 3(5)، 36-7.
حسنی، حسین و جهاندیده، جواد. (1394). بررسی تأثیر روش تدریس همیاری بر خلّاقیت دانشآموزان دختر پایة پنجم ابتدایی در درس علوم تجربی. دوفصلنامة علمی- پژوهشی دانشگاه شاهد، 22(6)، 150-139.
حسینی، افضلالسادات. (1396). خلّاقیت آموزشی: مقایسه نظامهای آموزشی استرالیا، ژاپن و ایران. تهران: سازمان جهاد دانشگاهی تهران.
حسینی، افضلالسادات و برارپور، گلرخ. (1396). مدرسة خلّاق، مدرسه زندگی. تهران: انتشارات مدرسه.
حسینی، افضلالسادات. (1378). ماهیت خلّاقیت و شیوههای پرورش آن. مشهد: به نشر.
حیدری فرد، رضا. (1394). طراحی، آزمون و پیشنهاد الگوی مدرسه نوآور: یک پژوهش آمیخته (رسالة دکتری). دانشگاه خوارزمی، تهران.
خیرخواه سی سخت، فاطمه. (1396). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر ایجاد و توسعة مدرسهها خلّاق ابتدایی شهر زاهدان با رویکرد الگوبرداری (پایاننامة کرشناسی ارشد). دانشگاه سیستان و بلوچستان.
رسولی، یوسف و عیسی مراد، ابوالقاسم. (1395). اثربخشی روش تدریس بدیعهپردازی بر خلّاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. فصلنامة ابتکار و خلّاقیت در علوم انسانی، 6(1)، 174-157.
زارعی، اقبال. (1388). تأثیر ارزشیابی توصیفی بر خلّاقیت و مشارکت یادگیری و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر پایة سوم دبستان در شهر بندرعباس. نشریة علوم تربیتی، 5(2)، 92-79.
سام خانیان، محمد ربیع. (1384). خلّاقیت و نوآوری در سازمان آموزشی. تهران: انتشارات رسانة تخصصی.
سبحانینژاد، مهدی و حسینی، اشرفالسادات. (1393). تأثیر محتوای برنامة درسی خلّاقیتمحور بر رشد درک خلّاق کودکان دورة پیشدبستانی منطقه دو شهر تهران. ابتکار و خلّاقیت در علوم انسانی، 3(4)، 103-79.
صالحی، محمد. حسینی درونکلایی، سیده زهرا و نازک تبار، هرمز (1398). تأثیر عملکرد خانواده و باورهای هوشی بر خلّاقیت دانشآموزان. فصلنامة ابتکار و خلّاقیت در علوم انسانی، 9(1)، 230-211.
عزیزی، نعمتاله.، بلندهمتان، کیوان و ساعدی، پیمان. (1398). زمینهها و عوامل خلّاقیت در تدریس معلمان خلّاق در مدرسهها ابتدایی و متوسطه مناطق روستایی. فصلنامة تدریس پژوهی، 7(2)، 114-88.
قاسمی، فرشید و مرزوقی، رحمتاله. (1385). مبانی و چارچوب برنامة درسی خلّاق مبتنی بر ICT در دورة ابتدایی. همایش نوآوری در برنامههای درسی دورة ابتدایی، شیراز.
قاضی اردکانی، راحله.، ملکی، حسن.، صادقی، علیرضا و درتاج، فریبرز. (1396). طراحی الگوی برنامة درسی پژوهش محوری در مطالعات اجتماعی دورة ابتدایی برای پرورش تفکر و خلّاقیت در دانشآموزان. فصلنامة ابتکار و خلّاقیت در علوم انسانی، 7(3)، 106-63.
قدمی، مجید و خسروجردی، زهرا. (1394). خلّاقیت در خانه و مدرسه. تهران: انتشارات مدرسه.
کدیور، پروین. (1387). روانشناسی تربیتی. تهران: سمت.
معروفی، یحیی و مولودی، مظفر. (1394). تأثیر روش تدریس بدیعهپردازی بر پرورش خلّاقیت دانشآموزان پایة پنجم ابتدایی. دوفصلنامة پژوهشهای آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 22(6)، 44-31.
نظری، رضوان. موسوی پور، سعید و سیفی، محمد. (1392). تأثیر ارزشیابی توصیفی بر خودپنداره تحصیلی، خلّاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایة چهارم ابتدایی. مجلة مطالعات آموزش و یادگیری، 5(1)، 103-124.
Ananiadou, K., & Claro, M. (2009). 21st Century Skills and Competences for New Millennium Learners in OECD Countries (OECD Education Working Papers No. 41). http://dx.doi.org/10.1787/218525261154
Andrilovic, V., & Cudina, M. (1985). Psihologija ucenja i nastave. Zagreb: Skolska knjiga.
Amabile, T. M. (1998). How to kill creativity. Boston, MA: Harvard Business School Publishing.
Amabile, T.M. (1996). Creativity in Context: Update to the Social Psychology of Creativity. Boulder, CO: Westwood Press.
Bailey, K. (2008). Methods of social research. Simon and Schuster. Brinkman, D. (2010). Teaching creatively and teaching for creativity. Arts Education Policy Review, 111(2), 48–50.
Bradley, R. H., & Corwyn, R. F. (2002). Socioeconomic status and child development. Annual review of psychology, 53(1), 371-399.
Beghetto, R.A, and Kaufman, J. C. (2017). Learning for Creativity. In R. K. Sawyer (Author), Nurturing creativity in the classroom (pp. 265-286). New York: Cambridge University Press.
Baer, J., & Kaufman, J. C. (2019). Assessing creativity with the consensual assessment technique. In I. Lebuda, & V. Glăveanu (Eds.), The Palgrave handbook of social creativity research. Palgrave studies in creativity and culture (pp.27-37). Cham: Palgrave Macmillan.
Craft, A. (1999). Creative development in the early years: some implications of policy for practice. The Curriculum Journal, 10(1), 135-150.
Craft, A. (2005). Creativity in schools: tensions and dilemmas. London: Routledge.
Cropley, A. (2006). Creativity: A social approach. Roeper Review, 28(3), 125-130.
Cropley, A. J. (1997). Fostering creativity in the classroom: General principles. In M. A. Runco (Ed.), The creativity research handbook (pp. 83-114). Cresskill, NJ: Hampton Press.
Creswell, J. W. (2008). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (3rd ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, Inc.
Colley, K. M. (2015). Cultivating creativity: The practice of teaching for creativity in the elementary classroom (Doctoral Dissertations, University of Denver). Retrieved from https://digitalcommons.du.edu/etd.
Coulson, A. N., & Burke, B. M. (2013). Creativity in the elementary music classroom: A study of students’ perceptions. International Journal of Music Education, 31(4), 428-441.
Dickhut, J. E. (2003). A brief review of creativity. Retrieved June 20, 2010, from http:// www.personalityresearch.org/papers/dickhut.html
Davies, D. (2002). Creative teachers for creative learners-a literature review. Creative Education, 1(3), 1-16.
Dollinger, S. J. (2007). Creativity and conservatism. Personality and Individual Differences, 43(5), 1025-1035.
Arts Council England. (2010). Enquiry Schools Program: Schools engage in a creative learning program targeted at a specific group of pupils and teachers. Further information is available on the Creative Partnerships website: http://www.creative-partnerships.com/programmes/enquiryschools/enquiry-schools,24,LAN.html
Friese, S. (2019). Qualitative data analysis with Atlas. ti. Sage Publications Asia-Pacific Pte ltd.
Flanders, K. D. (2019). Teachers and Creativity in the Classroom (Doctoral Dissertations, University of Denver). Retrieved from https://digitalcommons.du.edu/etd/1574.
Harris, A. (2009). Creative leadership: Developing future leaders. Managing in Education, 23(1), 9-11.
Hernandez-Torrano, D., & Ibrayeva, L. (2020). Creativity and education: A bibliometric mapping of the research literature (1975–2019). Thinking Skills and Creativity, 35: 100625. DOI: 10.1016/j.tsc.2019.100625
Hennessey, B. (2016). Intrinsic Motivation and Creativity in the Classroom: Have We Come Full Circle? In R. Beghetto & J. Kaufman (Eds.), Nurturing Creativity in the Classroom (Current Perspectives in Social and Behavioral Sciences, pp. 227-264). Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/9781316212899.015
Hu, W., & Adey, P. (2002). A scientific creativity test for secondary school students. International Journal of Science Education, 24(4), 389–404.
Jankowska, D. M., & Karwowski, M. (2019). Family factors and development of creative thinking. Personality and Individual Differences, 142, 202-206.
Jindal-Snape, D., Davies, D., Collier, Ch., Howe, A., Digby, R. & Hay, P. (2013). The impact of creative learning envir.onments on learners: A systematic literature review. Improving Schools, 16(1), 21-31.
Jones, L. (1993). Barriers to Creativity and Their Relationship to Individual, Group, and Organizational Behavior. In S. G. Isaksen, M. C. Murdock, R. L. Firestien, & D. J. Treffinger (Eds.) Nurturing and Developing Creativity: The Emergence of a Discipline (pp. 133-154). Norwood, NJ: Ablex Publishing Corporation.
Jeffrey, B. (2006). Creative teaching and learning: Towards a common discourse and practice. Cambridge Journal of Education, 36(3), 399-414.
Karwowski, M., Gralewski, J., Patston, T., Cropley, D. H., & Kaufman, J. C. (2020). The creative student in the eyes of a teacher: A cross-cultural study. Thinking Skills and Creativity, 35: 100636.
Kaufman, J. C., & Sternberg, R. J. (2007). Creativity. Change: The Magazine of Higher Learning, 39(4), 55-60.
Kupers, E., & van Dijk, M. (2020). Creativity in interaction: the dynamics of teacher-student interactions during a musical composition task. Thinking Skills and Creativity, 36: 100648. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2020.100648
Lin, Y. S. (2011). Fostering creativity through education–a conceptual framework of creative pedagogy. Creative education, 2(3), 149-155.
Lombardi, M. M. (2007). Authentic learning for the 21st century: An overview. Educause learning initiative, 1(2007), 1-12.
Lubart, T. I., & Sternberg, R. J. (1995). An investment approach to creativity: Theory and data. In S. M. Smith, T. B. Ward, & R. A. Finke (Eds.), The creative cognition approach (p. 271–302). The MIT Press.
Lucas, B. (2001). Creative teaching, teaching creativity and creative learning. In A. Craft, B. Jeffrey, & M. Leibling (Eds.), Creativity in Education (pp. 35-44). London: Continuum International Publishing Group.
Mullet, D. R., Willerson, A., Lamb, K. N., & Kettler, T. (2016). Examining teacher perceptions of creativity: A systematic review of the literature. Thinking Skills and Creativity, 21, 9-30.
Mellou, E. (1996). Can creativity be nurtured in young children?. Early child development and care, 119(1), 119-130.
Miller, A. L., Lambert, A. D., & Speirs Neumeister, K. L. (2012). Parenting style, perfectionism, and creativity in high-ability and high-achieving young adults. Journal for the Education of the Gifted, 35(4), 344-365.
Miller, B. C., & Gerard, D. (1979). Family influences on the development of creativity in children: An integrative review. Family Coordinator, 28(3), 295–312.
Niu, W., & Sternberg, R. J. (2003). Societal and school influences on student creativity: The case of China. Psychology in the Schools, 40(1), 103-114.
Niu, W. (2007). Individual and environmental influences on Chinese student creativity. The Journal of Creative Behavior, 41(3), 151-175.
Oral, G. (2006). Creativity of Turkish prospective teachers. Creativity Research Journal, 18(1), 65-73.
Piirto, J. (2004). Understanding creativity. Goshen, Kentucky: Great Potential Press.
Tang, M., & Werner, C. H. (2017). An interdisciplinary and intercultural approach to creativity and innovation: Evaluation of the EMCI ERASMUS intensive program. Thinking Skills and Creativity, 24, 268-278.
Robinson, K. (2011). Out of our minds: Learning to be creative. Chichester, UK: John Wiley & Sons.
Reid, Z. (2015). Creativity across the curriculum: Why it matters. International Journal of Arts & Sciences, 8(6), 1-10.
Scoffman, S. (2003). Thinking creatively. Primary Geographer, 50, 4-6.
Starko, A. J. (2018). Creativity in the classroom: schools of curious delight. New York: Routledge.
Stoll, L., & Temperley, J. (2009). Creative leadership: A challenge of our times. School Leadership and Management, 29(1), 65-78.
Tubb, A. L., Cropley, D. H., Marrone, R. L., Patston, T., & Kaufman, J. C. (2020). The development of mathematical creativity across high school: Increasing, decreasing, or both? Thinking Skills and Creativity, 35, 100634. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2020.100634
Ucus, S., & Acar, I. H. (2019). Exploring the perceptions of student teachers about ‘creative school’in early childhood education. Early Child Development and Care, 189(2), 191-206.
Walberg, H. J. (1988). Creativity and talent as learning. In R. J. Sternberg (Ed.), The nature of creativity: Contemporary psychological perspectives (p. 340–361). Cambridge University Press.
Ward, T. B. (2007). Creative cognition as a window on creativity. Methods, 42(1), 28-37.
Wieth, M. B., & Francis, A. P. (2018). Conflicts and consistencies in creativity research and teaching. Teaching of Psychology, 45(4), 363–370.
Zhou, J., Shen, J., Wang, X., Neber, H., & Johji, I. (2013). A cross-cultural comparison: Teachers’ conceptualizations of creativity. Creativity Research Journal, 25(3), 239-247.
Zhang, Q., Siribanpitak, P., & Charoenkul, N. (2018). Creative leadership strategies for primary school principals to promote teachers’ creativity in Guangxi, China. Kasetsart Journal of Social Sciences, https://doi.org/10.1016/j.kjss.2018.08.007.