اکبری، مهرداد و زارع، حسن. (1391). پیشبینی رفتارهای مخاطره آمیز در نوجوانان و ارتباط آن با هیجان طلبی و سبک های تصمیم گیری. فصلنامة علمی- پژوهشی پژوهش در سلامت روان شناختی، 6(1)، 65-57.
بشارت، محمدعلی.، محمدی حسنی نژاد، الهه و لواسانی، مسعود غلامعلی. (1393). نقش واسطه ای راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در رابطه بین ناگویی هیجانی، خشم و نشخوار خشم با سبک های دفاعی من. دو فصلنامة روان شناسی معاصر، 9(2)، 48-29.
بشرپور، سجاد.، مولوی، پرویز و شیخی، سیامک. (1394). بررسی ارتباط شیوه های تنظیم و ابراز هیجان با رفتارهای قلدری در دانش آموزان نوجوان. مجلة دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، 13(49)، 275-264.
بیرامی، منصور.، هاشمی، تورج.، فتحی آذر، اسکندر و علائی، پروانه. (1394). اثربخشی مدیریت شرم مبتنی بر برنامه PEGS در کاهش قلدری نوجوانان دختر، 10(39)، 23-1.
سلمانی، بهزاد و حسنی، جعفر. (1391). بررسی نقش صفات شخصیتی(وظیفه شناسی، سازگاری و هیجان خواهی) در رفتارهای پر خطر. فصلنامة تازه های علوم شناختی، 16(1)، 10-1.
شباهنگ، رضا؛.، صدیقیان، سیده فرناز؛.، رحیمی نژاد، عباس و سلطانی شال، رضا .(1398). نقش تنظیم هیجانی و ناگویی طبیعی در پیش بینی قلدری. فصلنامة سلامت روان کودک، 6(2)، 50-40.
شیروانی، حسین.، برابری، اصغر و کشاورز افشار، حسین. (1393). بررسی مقایسه ای راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در ورزشکاران نیمه حرفه ای و آماتور. مجلة طب نظامی، 16(4)، 242-237.
کیمیایی، سیدعلی. (1391). اثربخشی برنامه تقویت هوشهیجانی بر کنترل رفتار قلدری نوجوانان. نشریة علوم رفتاری، 5(4)، 294-280.
مصرآبادی، جواد.، استوار، نگار و جعفریان، سکینه. (1392). بررسی روایی سازه تشخیصی پرسش نامه معنا در زندگی دانشجویان. مجلة علوم رفتاری، 7(1)، 90-83.
مکیان، راضیه السادت و کلانتر کوشه، سید محمد. (1394). ویژگی های روان سنجی پرسشنامه احساس تعلق به مدرسه و ارتباط آن با فرسودگی تحصیلی و انگیزش پیشرفت در میان دانش آموزان شهر تهران. مجلة اندازه گیری تربیتی، 5(20)، 138-119.
Albayrak, S., Yildiz, A., & Erol, S. (2016). Assessing the effect of school bullying prevention programs on reducing bullying. Pr Univ Harvard.l
Anderman, L. H., & Anderman, E. M. (1999). Social predictors of changes in students'achievement goal orientations. Contemporary Educational Psychology, 24(1), 21-37.
Ang, R. P. (2008). Development and validation of the Teacher-Student Relationship Inventory using exploratory and confirmatory factor analysis. Experimental Education, 74, 55-73.
Battistich, B., & Hom, A. Z. (1997). The relationship between students’ sense of their school as a community and their involvement in problem behaviors. American Journal of Health, 2(87), 387-395.
Beatty, B., & Brew, C. (2005). Measuring student sense of connectedness with school: The development of an instrument for use in secondary schools.Leading &managing, 2(3), 103-121.
Blair, R. J. R., Colledge, E., Murray, L., & Mitchell, D. G. V. (2001). A selective impairment in the processing of sad and fearful expressions in children with psychopathic tendencies. Journal of abnormal child psychology, 29(6), 491-498.
Camodeca, M., Caravita, S. C, & Coppola, G. (2015). Bullying in preschool: The associations between participant roles, social competence, and social preference. Aggressive Behavior, 41(4), 310-21.
Chen, J.K.., & Astor, R.A. (2010). School Violence in Taiwan: Examining how western risk factors predict school violence in an Asian culture. Interpersonal Violence, 25(8), 1388- 1410.
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2002). Research methods in education. Routledge.
Cole, P. M., Michel, M. K., & Teti, L. O. D. (1994). The development of emotion regulation and dysregulation: A clinical perspective. Monographs of the society for research in child development, 59(2-3), 73-102.
Eith, Christine A. (2005). Delinquency, Schools, and the Social Bond. LFB Scholarly Publishing.
Garnefski, N., & Kraaij, V. (2006). Relationships between cognitive emotion regulation strategies and depressive symptoms: A comparative study of five specific samples.Personality and Individual Differences, 3(40), 1659-1669.
Groos .J. J. (2014). Emotion regulation: Past, present, future. Cogn Emotion, 13(5), 73-551.
Hawkins, D., Guo, J., Hill, K., Battin-Pearson, S., & Abbott, R. (2001). Long-term effects of the Seattle social development intervention on school bonding trajectories. Applied Developmental Science, 5, 225-236.
Lang J. (2018). The efficacy of emotional intelligence training for the emotion regulation of bullying students: A randomized controlled trial. NeuroQuantology, 16(2), 83-88.
Liew, J., Chen, Q., & Hughes, J. N. (2010). Child effortful control, teacher-student relationships, and achievement in academically at-risk children: Additive and interactive effects. Early Childhood Research Quarterly, 25, 51-64.
Maddox, s. J., & Prinz, R. J. (2003). School bonding in children and adolescents: Conceptualization, Assessment, and Associated Variables. Clinical Child and Family Psychology Review, 6(1), 31-49.
Maunder, R. E., & Crafter, S. (2018). School bullying from a sociocultural perspective. Aggression and Violent Behavior, 38, 13-20.
Mohebbi, M., Mirnasab, M., & Wiener, J. (2016). Parental and school bonding in Iranian adolescent perpetrators and victims of bullying. School Psychology International, 37(6), 583-605.
Nansel, T. R., Overpeck, M., Pilla, R. S., & Ruan, W. J. (2001). Simons-Morton, B., & Scheldt, P. Bullying behaviors among US youth: Prevalence and association with psychosocial adjustment.Journal of the American Medical Association, 3(285), 2094-2100.
Olweus, D. (1996). The revised Olweus bully/victim questionnaire. Research center for Health promotion, University of Bergen.
Olweus D. (1997). Bully/victim problems in school: Facts and intervention. Eur J Psychol Educ, 12(4), 495-510.
Pabian, S., & Vandebosch, H. (2016). Short-term longitudinal relationships between adolescents’(cyber) bullying perpetration and bonding to school and teachers. International Journal of Behavioral Development, 40(2), 162-172.
Padgett, Sh., & Notar, C. E. (2013), Bystanders are the key to stopping bullying. Universal Journal of Educational Research, 1(2), 33-55
Scherman, V. (2006). School climate instrument: A pilot study in Pretoria and environs(Doctoral dissertation, University of Pretoria). https://repository.up.ac.za/bitstream/handle/2263/30573/00dissertation.pdf?sequence=1.
Thompson RA. (2007). Emotion regulation: A theme in search of definition. Monog Soci Res Chi Devel, 59(2), 250-283.
Williams, K., Chambers, M., Logan, S., & Robinson, E. (2004). Association of common health symptoms with bullying in primary school children. British Medical Journal, 144(1), 17-22.