ابراهیمپور کومله، سمیرا. (1399). تجربۀ ارزشیابی توصیفی در شبکۀ آموزشی دانشآموزان (شاد) در بحران کوید–19. همایش ملی تبادل تجربیات دانشگاهها و مراکز آموزشی در اجرای آموزش الکترونیکی در بحران کوید–19. مرداد 1399.
سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. (1389). شورای عالی آموزشوپرورش. وزارت آموزشوپرورش.
سیگارودی. ع، دهقان نیری. ن، رهنورد. ز و سعید. ع (1391). روششناسی تحقیق کیفی: پدیدارشناسی. مجلۀ پرستاری و مامایی جامعنگر، 22 (68): 63-56.
سیف، علیاکبر. (1396). اندازهگیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی، تهران: دوران.
زینیوند، فرشته. (1399). عوامل مؤثر و روابط بین آنها در ارتقای استفاده از فناوریهای دیجیتال در میان معلمان دورۀ دوم ابتدایی و دبیران ریاضی دورۀ اول متوسطه. فصلنامۀ مطالعات برنامۀ درسی، (15)57: 106-65.
زینیوند، فرشته. استفاده از سامانۀ شاد و تدریس تلویزیونی در دورۀ شیوع کرونا: کاستیها و چونوچراها. نوآوریهای آموزشی، 20(2): 34-7.
عابدی، ح، (1389). کاربرد روش تحقیق پدید شناسی در علوم بالینی. فصلنامۀ راهبرد، 19 (54): 224-207.
متین فر، احمدرضا؛ پورصالحی نویده، مرضیه، نادی؛ آذر؛ و یداللهی، سارا. (1396). اعتیاد به اینترنت (نگاهی به ارتباط با امنیت روانی و کیفیت زندگی). پیام بهاران.
محمدیپویا، سهراب. (1399). آموزشوپرورش و کرونا؛ چالشها، ارزیابی اقدامات، تحولات پساکرونا و سیاستهای گذر از بحران. پژوهشکدۀ سیاستپژوهش و مطالعات راهبردی حکمت.
نوری و مهرمحمدی، م. (1390). الگویی برای بهرهگیری از روش نظریه برخاسته از دادهها در پژوهشهای تربیتی. فصلنامۀ مطالعات برنامه درسی ایران. 6 (23): 35-8.
Adnan, M. (2018). Professional development in the transition to online teaching: The voice of entrant online instructors. ReCALL, 30(1), 88–111. https://doi.org/10.1017/S0958344017000106
Allen, M. (2017). The sage encyclopedia of communication research methods. SAGE Publications. doi: 10.4135/9781483381411.
Anggriawan, R. (2020, September). Preschool Teachers’ Perspectives and Challenges in Online Teaching and Learning during COVID-19 Pandemic in Indonesia. 12th Annual conference of Indonesia Focus, University of Pittsburgh, October 2-3, 2020.
Bao, W. (2020). COVID‐19 and online teaching in higher education: A case study of Peking University. Human Behavior and Emerging Technologies, 2(2), 113-115. https://doi.org/10.1002/hbe2.191
Binh, T. T. M. (2020). A pilot model for Japanese online teaching with Japanese teachers–problems and solutions. VNU Journal of Foreign Studies, 36(2), 2525-2445. https://doi.org/10.25073/2525-2445/vnufs.4548.
Cai, R., & Wang, Q. (2020, March 17). A six-step online teaching method based on protocol-guided learning during the COVID-19 epidemic: A case study of the First Middle School Teaching Practice in Changyuan City, Henan Province, China. Henan Province, China.
http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3555526.
Eidi, A. & Delam, H. (2020). Internet addiction is likely to increase in home quarantine caused by coronavirus disease 2019 (COVID 19). Journal of Health Sciences & Surveillance System, 8(3), 142-143.
Fauzi, I., & Khusuma, I, H, S. (2020). Teachers’ Elementary School in Online Learning of COVID-19 Pandemic Conditions. Jurnal Iqra’: Kajian Ilmu Pendidikan, 5(1), 58-70.
https://doi.org/10.25217/ji.v5i1.914
Greer, M. & Pierce, C. (2020). 5 Stepping Stones to Connect the Parent to the Classroom during Non-Traditional Instruction. In Proceedings of EdMedia + Innovate Learning (pp. 37-41). Online, The Netherlands: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
https://www.learntechlib.org/primary/p/217281/.
Harpaz, G., & Grinshtain, Y. (2020). Parent–Teacher Relations, Parental Self-Efficacy, and Parents’ Help-Seeking from Teachers about Children’s Learning and Socio-Emotional Problems.
Education and Urban Society,
52(9), 1397-1416.
https://doi.org/10.1177/0013124520915597.
Martin, F., Ritzhaupt, A., Kumar, S., & Budhrani, K. (2019). Award-winning faculty online teaching practices: Course design, assessment and evaluation, and facilitation.
The Internet and Higher Education,
42, 34-43.
https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2019.04.001
Mercer, S., & Gregensen, T. (2020). Teacher Wellbeing (Oxford Handbooks for Language Teachers). Oxford University.
Ní Shé, C., Farrell, O., Brunton, J., Costello, E., Donlon, E., Trevaskis, S., & Eccles, S. (2019). Teaching online is different: critical perspectives from the literature. Dublin City University. Doi: 10.5281/zenodo.3479402
Rasmitadila, A., Aliyyah, R. R., Rahmadtullah, R., Samsudin, A.,… & Tambunan, A. R. S. (2020). The Perceptions of Primary School Teachers of Online Learning during the COVID-19 Pandemic Period: A Case Study in Indonesia. Journal of Ethnic and Cultural Studies, 7(2), 90-109. http://dx.doi.org/10.29333/ejecs/388
Sener, J. (2015). Updated E-Learning Definitions. https:// onlinelearningconsortium.org/updated-e-learning-definitions-2/
The World Bank. (2020). How countries are using edtech (including online learning, radio, television, texting) to support access to remote learning during the COVID-19 pandemic. https://www.worldbank.org/en/topic/edutech/brief/how-countries-are-using-edtech-to-support-remote-learning-during-the-covid-19-pandemic
Torres-Rodriguez, A., Griffiths, M. D., Carbonell, X., & Obesrt, U. (2018). Internet Gaming Disorder in Adolescence: Psychological Charecteristics of a Clinical Sample.
Journal of Behavioral Addictions, 7(3): 1-12. DOI:
10.1556/2006.7.2018.75
Wetterneck, C. T., Burgess, A. J., Short, M. B., Smith, A. H., & Cervantes, M. E. (2012). The role of sexual compulsivity, impulsivity, and experiential avoidance in internet pornography use. The Psychological Record, 62(1), 3-18.