باقری، خسرو.، سجادیه، نرگس و توسلی، طیبه. (1389). رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفة تعلیموتربیت. انتشارات پژوهشکدة مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
حیدری، آرش. (1399). بیماری همهگیر و امر سیاسی: وبای عالمگیر. در داریوش رحمانیان و زهرا حاتمی (گردآورندگان)، درآمدی بر تاریخ کرونا و بیماریهای همهگیر (صص. ۶۸-8۴). انتشارات خاموش.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی. (1390). مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیموتربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران. https://sccr.ir/Files/6609.pdf
دلیر، نیره. (1399). آیندهپژوهی بیماریهای همهگیر «بیولوژیک»، و انقلاب بزرگ «تکنولوژیک»؛ مواجهۀ علوم طبیعی و علوم انسانی در تاریخ «اکنون». در داریوش رحمانیان و زهرا حاتمی (گردآورندگان)، درآمدی بر تاریخ کرونا و بیماریهای همهگیر (صص. 86-91). انتشارات خاموش.
سجادی، مهدی و ایمانزاده، علی. (1391). تبیین و تحلیل دلالتهای تربیتی دیدگاه معرفتشناختی ژیل دلوز و نقد دلالتهای آن برای تعلیموتربیت. فصلنامة اندیشههای نوین تربیتی، 8(4)، 53-80.
مهرمحمدی، محمود و احمدی، فاطمه زهرا. (1399). بررسی آثار همهگیری کُویدـ19 در بخش آموزشوپرورش عمومی و فنیوحرفهای و احصا توصیههای سیاستی کوتاهمدت و میانمدت (طرح پژوهشی). مرکز پژوهشهای توسعه و آیندهنگری سازمان برنامهوبودجه.
Bruner, J. (2007). Cultivating the Possible. Jerome Bruner Building.
Deleuze, G., & Guattari, F. (1987). A thousand plateaus: Capitalism and schizophrenia (B. Massumi, Trans.). University of Minnesota Press
Dewey, J. (1916). Democracy and Education. The Macmillan Company.
Dewey, J. (1938). Experience & Education. Kappa Delta Pi.
Eisner, E. (1967). Instructional and expressive educational objectives: Their formulation and use in curriculum. In W. James Popham, E. Eisner, H. Sullivan and W. Bruneau (eds.), Instructional Objectives: Monograph Series on Curriculum Evaluation (pp. 1-18). Chicago, IL: McNally & Co.
Eisner, E. W. (1992). Educational reform and the ecology of schooling. Teachers college record, 93(4), 610-627.
Eisner, E. W. (1994). The educational imagination. Macmillan.
Eisner, E. W. (2005). Re-imagining schools: The selected works of Elliot W. Eisner. Routledge.
Fisher, D., & Frey, N. (2014). Checking for understanding: Formative assessment techniques for your classroom. ASCD.
Freire, P. (1974). Education for critical consciousness (Myra Bergman Ramos, Trans.). Seabury Press (Continuum).
Gough, N. (2006). Changing planes: towards a geophilosophy of transnational curriculum inquiry [Paper Presentation]. The Second World Curriculum Studies Conference on “Meeting International and Global Challenges in Curriculum Studies”, Tampere, Finland. https://www.researchgate.net/publication/267851043_Changing_planes_towards_a_geophilosophy_of_transnational_curriculum_inquiry.
Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2010). Qualitative research methods. Sage.
Kliebard, H. M. (2004). The struggle for the American curriculum, 1893-1958. Routledge.
Noddings, N. (2002). Educating moral people: A caring alternative to character education (4th Ed). Teachers College Press.
Ornstein, A. C., & Hunkins, F. P. (2018). Curriculum: Foundations, principles, and issues. Pearson Education.
Parsons, J., & Clarke, B. (2013). Rhizomic Thinking: Towards a New Consideration of Social Studies Practice. Social Studies Research & Practice, 8(3), 89-98.
Pinar, W. F. (2004). What is curriculum theory? Routledge.
Pinar, W. F., & Irwin, R. L. (2005). Curriculum in a new key: The collected works of Ted T. Aoki. Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
Reynolds, W. M., & Webber, J. A. (2004). Expanding curriculum theory: Dis/positions and lines of flight. Routledge.
Roy, K. (2003). Teachers in Nomadic Spaces: Deleuze and Curriculum (5th ed). Peter Lang.
Roy, K. (2004). Overcoming nihilism: From communication to Deleuzian expression. Educational Philosophy and Theory, 36(3), 297-312.
Roy, S. (2019). A ‘Race course,’‘Running,’and a ‘Chariot’: Using the Katha Upanishad to inform a curriculum of selflessness. Journal of Curriculum Theorizing, 34(2), 14-30.
Schuelka, M. J., Sherab, K., & Nidup, T. Y. (2019). Gross national happiness, British values, and non-cognitive skills: the role and perspective of teachers in Bhutan and England. Educational Review, 71(6), 748-766.
Simpson, D. J. (2001). John Dewey's concept of the student. Canadian Journal of Education, 26(2), 183-200.
Sun, J., Kaufman, S.B., & Smillie, L.D. (2016). Unique Associations Between Big Five Personality Aspects and Multiple Dimensions of Well-Being. Journal of personality, 86(2), 158-172.
Vella, J. (2002). Learning to listen, learning to teach: The power of dialogue in educating adults. John Wiley & Sons.
Vella, J. (2008). On Teaching and Learning: Putting the Principles and Practices of Dialogue Education into Action. John Wiley & Sons.
Zohar, D. (1997). Rewiring the corporate brain: Using the new science to rethink how we structure and lead organizations. Berrett-Koehler Publishers.
Zohar, D. (2005). Spiritually intelligent leadership. Leader to leader, 2005(38), 45-51.
Zohar, D. (2010). Exploring Spiritual Capital: An Interview with Danah Zohar. Spirituality in Higher Education Newsletter, 5(5), 1-8.
Zohar, D., & Marshall, I. (2000). SQ: Connecting with Our Spiritual Intelligence. Bloomsbury.
Zohar, D., & Marshall, I. (2004). Spiritual capital: Wealth we can live by. Berrett-Koehler Publishers.