دبیرخانۀ شورای عالی آموزشوپرورش. (1390). سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. https://sccr.ir/Files/6609.pdf
دبیرخانۀ شورای عالی آموزشوپرورش. (1390). مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیموتربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران. https://sccr.ir/Files/6609.pdf
رضایی، منیره. (1397). تدوین استانداردهای عملکرد حرفهای معلمان بر اساس شایستگیهای شناساییشده در اسناد تحولی و اعتباربخشی آن [طرح پژوهشی]. پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
رضایی، منیره. (1396). تعیین شایستگیهای تخصصی و حرفهای معلمان متناسب با سند تحول بنیادین و مبانی نظری آن و اعتباربخشی به آن [طرح پژوهشی]. پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
عسکریمتین، سجاد و کیانی، غلامرضا. (1396). الگوی معیار صلاحیت حرفهای معلمی در تراز جمهوری اسلامی ایران. فصلنامۀ تعلیموتربیت، 34(2)، ۹-۳۰.
عدلی، فریبا.، آقا سلیمانی، هدی.، امینی شاد، محمد.، فاضل، مرتضی و صوفی، فاطمه. (1394). ارتقای صلاحیت حرفهای معلم با رویکرد pck دانش محتوایی تعلیموتربیت. فصلنامۀ تربیتمعلم فکور، 1(1)، ۵۶-۷۵.
غلامی، محمدحسین.، پورشافعی، بدری و شاهطالبی، بدری. (1397). شناسایی عوامل توسعۀ حرفهای معلمان [مقالۀ ارائهشده]. چهارمین کنفرانس ملی توانمندسازی جامعه در حوزۀ علومانسانی و مطالعات مدیریت، تهران.
نوری، علی و مهرمحمدی، محمد. (1390). الگویی برای بهرهگیری نظریۀ برخاسته از دادهها در پژوهشهای تربیتی. فصلنامۀ مطالعات برنامۀ درسی ایران، 6(23)، ۸-۳۵.
واحدی، حسین.، کریمی، ناصر.، رضایی، رسول و اسماعیلپور، ایوب. (1397). مقایسۀ صلاحیتهای حرفهای معلمان، فارغالتحصیلان دانشگاه فرهنگیان، تربیتمعلم سابق و سایر دانشگاه. فناوری آموزش، 13(1)، ۸۳-۹۰.
Babic, S., & Bubas, G. (2015, December 6-7). Assessment of Competencies of Online Teachers: Pilot Study and Survey Evaluation [Paper presentation]. The sixth international conference on e-learning. https://econf20.uob.edu.bh/
Blomeke, S. (2017). Modelling Teachers’ Professional Competence as a Multi-dimensional Construct. In S. Guerriero (Ed.), Pedagogical Knowledge and the Changing Nature of the Teaching Profession (pp. 119–135). OECD Publishing. https://doi.org/10.1787/9789264270695-7-en.
Blomeke, S., Gustafsson, J. E, & Shavelson, R. J. (2015). Beyond Dichotomies. Zeitschrift für Psychologie, 223, 3-13.
Blomeke, S., Kaiser, G., Konig, J. (2020). Profiles of mathematics teachers’ competence and their relation to instructional quality. ZDM Mathematics Education, 52, 329–342.
Broome, M. E. (2003). Integrative literature reviews for the development of concepts. In Rodgers B. L. & Knafl K. A. (Eds.), Concept Development in Nursing (pp. 231–250). Saunders Co
Caenea, F., & Redecker, C. (2019). Aligning teacher competence frameworks to 21st century challenges: The case for the European Digital Competence Framework for Educators (Digcompedu). European Journal of Education, Research, development and Policy, 54(3), 356-369.
Coskun, L. (2018, July 20-23). Is the teacher self-critical [Paper presentation]. 16th International Conference on Social Sciences.
Fauth, B., Decristan, J., Decker, A-T., Buttner, G., Hardy, I, Klieme, E., & Kunter, M. (2019). The effects of teacher competence on student outcomes in elementary science education: The mediating role of teaching quality. Teaching and Teacher Education, 86, 82-92.
Garrard, J. (2004). Health Sciences Literature Review Made Easy: The Matrix Method (2nd ed.). Aspen Publication.
Guerriero, S. (2017). Pedagogical Knowledge and the Changing Nature of the Teaching Profession. OECD Publishing.
Guerriero, S. & Révai, N. (2017). Knowledge-based teaching and the evolution of a profession. In Guerriero S. (Ed.), Pedagogical Knowledge and the Changing Nature of the Teaching Profession (pp. 140-148). OECD Publishing.
Kaiser, G., & Konig, J. (2019). Competence Measurement in (Mathematics) Teacher Education and Beyond: Implications for Policy. Higher Education Policy, 32, 597-615.
Kuivila, H-M., Mikkonen, K., Sjogren, T., Koivula, M., Koskiaki, M., Mannisto, M., & Kaariainen, M. (2020). Health science student teachers' perceptions of teacher competence: A qualitative study. Nurse Education Today, 84, 20-34.
Maba, W., Perdata, I. B. K., Astawa, I. N., & Mantra, I. B. N. (2018). Conducting assessment instrument models for teacher competence, teacher welfare as an effort to enhance education quality. International Research Journal of Management, IT and Social Sciences, 5(3), 46-52.
Mercer, S., & Gregersen, T. (2020). Teacher Wellbeing (Oxford Handbooks for Language Teachers). Oxford University Press.
Page, M. J., McKenzie, J. E., Bossuyt, P. M., Boutron, I., Hoffmann, T. C., Mulrow, C. D. Shamseer, L., Tetzlaff, J. M., Akl, E. A., Brennan, S. E. (2021). The PRISMA 2020 statement: an updated guideline for reporting systematic reviews. British Medical Journal, 372(71), 43-49.
Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research and Evaluation Methods (3rd ed.). Sage Publications.
Redecker, C. (2017). European framework for the digital competence of educators. Publications Office of the European Union.
Saldana, J. (2015). The Coding Manual for Qualitative Researchers. Sage Publications.
Scheermesse, M., & Bachmann, S. (2012). A qualitative study on the role of cultural background in patients’ perspectives on rehabilitation. BMC Musculoskeletal Disorders, 13(5), 5-20.
She, N., Farrell, O., Brunton, J., Costello, E., Donlon, E., Trevaskis, S., & Eccles, S. (2019). Teaching online is different: critical perspectives from the literature (Report No. 2). Dublin City University. Doi: 10.5281/zenodo.3479402
Stommel, M., & Wills, C. E. (2004). clinical research: concepts and principles for advanced practice nurses. lippincott Williams and wilkins Publication.
Sumaryanta, B., Mardapi, D., Sugiman, A., & Herawan, T. (2018). Assessing Teacher Competence and Its Follow-up to Support Professional Development Sustainability. Journal of Teacher Education for Sustainability, 20(1), 106-123.
Toronto, & Remington, R. (2020). A Step-By-Step Guide to Conducting an Integrative Review. Springer International Publishing AG.
Williamson-McDiarmid, G. & Clevenger-Bright M. (2008). Rethinking Teacher Capacity. In Cochran-Smith, M., Feiman-Nemser, S. & Mc Intyre, D. (Eds.), Handbook of Research on Teacher Education. Enduring questions in changing contexts. (pp. 78-92). Routledge/Taylor & Francis.
Whittemore, R., & Knafl, K. (2005). The integrative review: updated methodology. Journal of advanced nursing, 52(5), 546–553.
Younas, A., Shahzad, Sh., Inayat, Sh. (2021). Data Analysis and Presentation in Integrative Reviews: A Narrative Review. Western Journal of Nursing Research, 43(10), 923-931.