ابراهیمآبادی، حسین. (1388). الگوی استفاده از اینترنت، محیط یادگیری و بافت فرهنگی و اجتماعی. مجلة تحقیقات فرهنگی، (7)، 118-97.
افضل خانی، مریم و قدس، سولماز. (1390). ارزیابی وضعیت استقرار مدارس متوسطه هوشمند در استان سمنان از دیدگاه مدیران و معلمان. فصلنامة فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2(1)، 39-23.
البرزی، شهلا و سیف، دیبا. (1381). بررسی رابطه باورهای انگیزشی، راهبردهای یادگیری و برخی از عوامل جمعیتی با پیشرفت تحصیلی گروهی از دانشجویان علوم انسانی در درس آمار. مجلة علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 19(1)، 82-73.
حیدری، مریم؛ وزیری، مژده و عدلی، فریبا. (1392). بررسی وضعیت مدارس هوشمند بر اساس استانداردها و مقایسه عملکرد تحصیلی و تفکر انتقادی دانش آموزان آن با مدارس عادی. فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 4(2)، 173-149.
راستجو، سعیده. (1390). بررسی رابطه رویکردهای یادگیری، گرایش به تفکر انتقادی و عملکرد تحصیلی در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکدههای علوم انسانی، زبان و ادبیات و فنی-مهندسی دانشگاه یزد (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشکده علوم انسانی، گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه یزد.
زارع اسدآبادی، مرضیه؛ کاظمی، سلطانعلی و رضایی، آذرمیدخت. (1390). نقش واسطهگری خودکارآمدی برای سبکهای یادگیری و انگیزش پیشرفت دانشآموزان دختر دبیرستانی شهرستان ابرکوه. روشها و مدلهای روانشناختی، 2، 96-83.
زارعی زوارکی، اسماعیل و ملازادگان، علی. (1393). مقایسه میزان انگیزه دانش آموزان پایة پنجم ابتدایی مدارس هوشمند با مدارس عادی. فناوری آموزش، 8(3)، 214-205.
غلامعلی لواسانی، مسعود؛ حجازی، الهه و خضری آذر، هیمن. (1391). نقش خودکارآمدی، ارزش تکلیف، اهداف پیشرفت و درگیری شناختی در پیشرفت ریاضی: آزمون مدل علّی. نوآوریهای آموزشی، 41(11)، 28-7.
فاضلیان، پوراندخت و نظری، معصومه. (1393). تأثیر مدارس هوشمند بر فرایند یاددهی-یادگیری زبان انگلیسی. رشد آموزش زبان، 28(4)، 17-12.
فتحآبادی، جلیل و سیف، علیاکبر. (1386). بررسی تأثیر روشهای مختلف سنجش (تشریحی یا چندگزینهای بر رویکردهای مطالعه و راهبردهای آماده شدن برای امتحان در دانشجویان با پیشرفت تحصیلی بالا و پایین. مجلة علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 14(4)، 46-21.
فرجاللهی، مهران. (1394). نقش راهبردهای مدیریت منابع یادگیری در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان متوسطه. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 3(10)، 64-59.
فرهوش، معصومه و احمدی، مهرناز. (1392). رابطه سبکهای تفکر و راهبردهای یادگیری با انگیزش پیشرفت. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 9(35)، 306-297.
کجباف، محمدباقر؛ عاشوری، جمال و عاشوری، محمد. (1392). بررسی ارتباط راهبردهای انگیزشی، راهبردهای یادگیری و خلاقیت با پیشرفت ریاضی در دانش آموزان تیزهوش اصفهان. مطالعات آموزش و یادگیری، 5(1)، 85-65.
Ames, C., & Archer, J. (1988). Achievement goals in the classroom: students` learning strategies and motivation process. Educational psychology, 80(3), 260-267.
Braten, I., & Olaussen, B.S. (1998). The relationship between motivational beliefs and learning strategy use among Norvegian College students. Contemporary educational psychology, 23, 182-194.
Campbell, M.M. (2007). Motivational systems theory and the academic performance of college students. Journal of College Teaching & Learning, 4(7), 78- 85.
Deryakulu, D. (2004). The relationships between university students' learning and study strategies and their epistemological beliefs. Educational Administration: Theory and Practice, 38, 230-249.
Diseth, A. (2001). Validation of Norwegian version of the Approaches and Study Skills Inventory for Students (ASSIST): Application of structural equation modeling. Scandinavian Journal of Educational Research, 45, 381-394.
Elliot, A., McGregor, H., & Gable, S. (1999). Achievement goals, study strategies and exam performance: A mediational analysis. Educational psychology, 91(3), 549- 563.
Entwistle, J., & Tait, H. (2000). Approaches to learning, evaluations of teaching, and preferences for contrasting academic environments. Higher Education, 19(2), 169-194.
Entwistle, J., Tait, H., & McCune, V. (2000). Patterns of response to an approaches to studying inventory across contrasting groups and contexts. European Journal of Psychology of Education, 15(1), 33-48.
Fadlelmula, F.K., Cakiroglu, E., & Sungur, S. (2014). Developing a structural model on the relationship among motivational beliefs, self-regulated learning strategies and achievement in mathematics. International Journal of Science and mathematics education, 13(6), 1355-1375.
Green, S.K. (2002). Using an expectancy-value approach to examine teachers` motivational strategies. Teaching and teacher education, 18, 989-1005.
Jena, p.c. (2013). Effect of smart classroom learning environment on academic achievement of rural high achievers and low achievers in science. Social and humanities sciences, 3, 1-9.
Jovanovic, D., & Matejevic, M. (2014). Relationship between rewards and intrinsic motivation for learning. Social and behavioral sciences, 149, 456- 460.
Karen, C., Fran, B., & Daniel, A. (2010). The relationship between motivation, learning strategies and choice of environment whether traditional or including an online component. Educational technology, 41(3), 349-364.
Kauffman, D.F. (2001). Self-Regulated learning in Web-Based environments: Instructional tools designed to facilitate cognitive strategy use, metacognitive processing, and motivational beliefs (Dissertation of Doctor of Philosophy). University of Nebraska.
Liem, A.D., Lau, S., & Nie, Y. (2008). The role of self-efficacy, task value and achievement goals in predicting learning strategies, task disengagement, peer relationship and achievement outcomes. Contemporary educational psychology, 33(4), 486-512.
Liu, E.Z., Lin, C., Jtan, P., & Liou, P. (2012). The dynamics of motivation and learning strategy in a creativity- supporting learning environment in higher education. Educational technology, 11(1), 172-180.
Lynch, D.J., & Trujillo, H. (2011) Motivational beliefs and learning strategies in organic Chemistry. International journal of science and mathematics education, 9(6), 1351-1365.
Onyeizugbo, E. (2010). Self-efficacy and test anxiety as correlates of academic performance. Educational research, 1(10), 477- 480.
Pintrich, P., & Degroot, E.V. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82(1), 33-40.
Pintrich, P.R. (2004). A conceptual framework for assessing motivation and self-regulated learning in college students. Educational Psychology Review, 16(4), 385-407.
Pintrich, P.R., Smith, D.A.F., Garcia, T., & McKeachie, W.J. (1993). Reliability and predictive validity of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ). Educational and Psychological Measurement, 53, 801-813.
Schunk, D.H. (1995). Self-efficacy, motivation and performance. Applied sport psychology, 7(2), 112-137.
Sen, S., Yilmaz, A., & Yurdugul, H. (2014). An evaluation of the pattern between students` motivation, learning strategies and their epistemological beliefs: The mediator role of motivation. Science education international, 24(3), 312-331.
Sengodan, V., & Iksan, Z.H. (2012). Students` learning styles and intrinsic motivation in learning mathematics. Asian Social Science, 8(16), 17-23.
Sungur, S. (2007). Modeling the relationships among students` motivational beliefs, metacognitive strategy use and effort regulation. Educational research, 51(3), 315-326.
Taleb, Z., & Hassanzadeh, F. (2015). Toward smart school: A comparison between smart school and traditional school for mathematics learning. Social and behavioral sciences, 171, 90-95.
Utsey, C.J. (2006). Differences in motivational beliefs and learning strategies of physical therapist students in classroom and clinical settings (Dissertation of Doctor of Philosophy). Houston University. Retrieved from http:// www.elibrary.ru.