اسمعیلی، پروانه. (1387). ارزیابی محتوای کتابهای درسی علوم تجربی پایة اول و دوم ابتدایی از نظر میزان ارتباط آنها با مهارتهای زندگی از دیدگاه صاحبنظران شهر تهران(پایاننامة منتشرنشده کارشناسی ارشد). دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
امامجمعه، سید محمدرضا. (1377). تحلیل محتوای کتابهای علوم تجربی پایه سوم و چهارم ابتدایی در سال تحصیلی 77-76 ( پایاننامة منتشرنشده کارشناسیارشد). دانشگاه تربیت مدرس، تهران.
امیراحمدی، یونس و ایروانی، شهین و شرفی، محمدرضا. (1391). تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی بر مبنای الگوی حل مسئله دیویی. پژوهش در برنامهریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامهریزی درسی)، 9(35)، 86-95.
اوجانی، افسانه. (1387). تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پنج ابتدایی با توجه به اصول علمی برنامهریزی درسی و بررسی میزان انطباق آن با توانایی ذهنی کودکان 11-10 ساله(پایاننامة منتشرنشده کارشناسیارشد). دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، تهران.
بدریان، عابد و رستگار، طاهره. (1385). مطالعه تطبیقی استانداردهای آموزش علوم دورة آموزش عمومی ایران و کشورهای موفق در آزمون TIMSS، همایش نوآوری در برنامههای درسی دورة ابتدایی، دانشگاه شیراز، شیراز، انجمن مطالعات برنامة درسی ایران، http://www.civilica.com/Paper.
حسنزاده، رمضان و ایمانیفر، پریسا. (1389). رابطه خلاقیت و عزتنفس با پیشرفت تحصیلی نوجوانان و جوانان. مجلة مطالعات جامعهشناختی جوانان، 1(3)، 55-65.
حسینی، سید عسگری .(1388). بررسی اثربخشی الگوی انجام فعالیتهای آزمایشگاهی یادگیری محور در آموزش شیمی دوره متوسط(پایاننامة منتشرنشده کارشناسیارشد). دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران.
زیبا وب .(1393). خلاقیت چیست و چگونه میتوان دانشآموزان را خلاق بار آورد؟ پیشنهاداتی برای معلمان جهت خلاقیت دانشآموزان. قابل بازیابی در http://www.zibaweb.com/amoozesh.htm.
سرمد، زهره و بازرگان، عباس و حجازی، الهه. (1388). روشهای تحقیق در علوم رفتاری( چاپ شانزدهم). تهران: نشر آگه.
سلیمانپور، جواد. (1386). مهارتهای تدریس نوین. تهران: نشر احسن.
سلیمانی، افشین. (1384). کلاس خلاقیت( چاپ دوم). تهران: انتشارات انجمن اولیاء و مربیان.
سیف، علیاکبر (1379). روانشناسی تربیتی( چاپ پنجم). تهران: انتشارات آگاه.
سیف، علیاکبر (1388). روانشناسی پرورشی نوین، روانشناسی یادگیری و آموزش( چاپ پنجم). تهران: انتشارات دوران.
شریفی، علیاکبر و داوری، رقیه .(1388). مقایسه تأثیر سه روش پرورش خلاقیت در افزایش خلاقیت دانشآموزان پایة دوم راهنمایی. مجلة روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 15(1)، 57-62.
فرجاللهی، مهران و موسوی، سید علیمحمد و تاجی، پروانه .(1389). شناسایی عوامل مؤثر در پرورش خلاقیت دانشآموزان مقطع راهنمایی از دیدگاه دبیران، مدیران و کارشناسان آموزش ادارة منطقه شش آموزشوپرورش استان تهران. دوفصلنامة تفکر و کودک، 1(2)، 83-100.
عصاره، علیرضا و احمدی، غلامعلی و شهمیر، سامیه .(1392). تحلیل محتوای کتابهای علوم تجربی دور ه راهنمایی با توجه به مراحل و اصول آموزش خلاقیت پلسک. فصلنامة ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 3(1)، 127-154.
قاسمی، فرشید، جهانی، جعفر. (1387)، ارزیابی اهداف و محتوای کتابهای علوم تجربی علوم تجربی دورة ابتدایی. فصلنامة مطالعات برنامة درسی، 3(10)، 39-64.
مفیدی، فرخنده .(1390). مدیریت مراکز پیشدبستانی(چاپ نهم). تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
ملکی، حسن و افشارکهن، زهرا و نوروزی، بهزاد(1391). ارزیابی محتوای کتب علوم تجربی دوره راهنمایی از دیدگاه الگوی آموزش خلاقیت پلسک. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 1(4)، 121-147.
معروفی، یحیی و یوسفزاده، محمدرضا .(1388). تحلیل محتوا در علوم انسانی. همدان: نشر سپهر دانش.
مؤمنی مهموئی، حسین و اوجی نژاد، احمدرضا .(1389). تأثیر بهکارگیری الگوی تدریس بدیعهپردازی بر پرورش خلاقیت دانشآموزان در درس انشاء. مجلة روانشناسی تربیتی، 1(2)، 95-107.
یزدانی، محمدابراهیم .(1384). رشد و شکوفایی خلاقیت کودکان. گاهنامه معلم مشاور، آموزشوپرورش استان مازندران.
یونسکو. (1378). آموزشوپرورش برای قرن بیست و یکم در منطقه آسیا – اقیانوسیه آرام گروه مترجمان (سرپرست: علی رؤوف). تهران: پژوهشگاه تعلیموتربیت.( اثر اصلی در سال 1993 چاپ شده است).
Chávez-Eakle, R. A. (2010). The relevance of creativity in education. New Horizons for Learning, 8(1), 1-9.
Daud, A. M., Omar, J., Turiman, P., & Osman, K. (2012). Creativity in science education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 59, 467-474.
Sharp, C. (2002). Developing Young Children’d Creativity Through the Arts: What’s does research have to offer? Paper Presented to an Invitational Seminar. Retrieved from http://www.nfer.ac.uk/publications/44420/44420_home.cfm.
Spencer, E., Lucas, B., & Claxton, G. (2012). Progression in creativity-developing new forms of assessment: Final Research Report. Newcastle: CCE.
Plsek, Paul. & Associates, Inc. (Mrch, 2017). Directed creativity Cycle. Retrieved from Directed Creativity. Com.