خشوعی، مهدیه سادات؛ و نوری، ابوالقاسم. (1392). ساختار عاملی فضیلت سازمانی و نقش رفتار شهروندی سازمانی در آن. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 14(4)، 26-34.
زارعی متین، حسن؛ الوانی، سید مهدی؛ جندقی، غلامرضا و احمدی، فریدون. (1381). ارائة مدل جامع عوامل مؤثر بر رفتار شهروندی سازمانی مطالعه موردی کارکنان شرکت ملی نفت ایران. مدیریت دولتی، 4(5)، 49-60.
زینآبادی، حسن رضا. (1388). رفتار شهروندی سازمانی، خشنودی شغل و تعهد به مدرسه: آیا تفاوت معناداری میان معلمان زن و مرد وجود دارد؟ تحقیقات زنان، 3(1)، 4-27.
زینآبادی، حسن رضا. (1389). نقش نگرشهای شغلی در رفتار شهروندی سازمانی معلمان: آزمون و مقایسه الگوهای ساختاری. تازهها و پژوهشهای مشاوره، 9(36)، 54-29.
زینآبادی، حسن رضا؛ بهرنگی، محمدرضا؛ نوهابراهیم، عبدالرحیم و فرزاد، ولیاله. (1387). رفتار شهروندی سازمانی معلمان: تحلیلی بر ماهیت، اهمیت، روششناسی پژوهش، پیشایندها و پسایندها. نوآوریهای آموزشی، 7(28)، 75-110.
شکوری، حمید. (1385). بررسی رابطة میان رضایت شغلی و تعهد سازمانی معلمان مقطع ابتدایی آموزشوپرورش. پژوهشهای تربیتی، 7، 51-78.
عباس زادگان، سید محمد. (1384). مدیریت بر سازمانهای ناآرام (چاپ سوم). تهران: انتشارات کویر.
کوهستانی، حسینعلی و شجاعیفر، حبیباله. (1380). رابطه رضایت شغلی مدیران دانشکدهها با تعهد سازمانی آنان در دانشگاه فردوسی مشهد. مجلة دانش و توسعه، 13، 11-26.
مشبکی اصفهانی، اصغر و رضایی، زینب. (1393). بررسی تأثیر فضیلت سازمانی و تعلق کاری بر تعهد سازمانی. مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، 73، 1-23.
Bowling, A., & Ebrahim, S. (2005). Handbook of health research methods: investigation, measurement and analysis. McGraw-Hill.
Cameron, K. S., Bright, D., & Caza, A. (2004). Exploring the relationship between organizational virtuousness and performance. American behavioral scientist, 47(6), 1-24.
DiPaola, M. F., & Hoy, W. K. (2005). School characteristics that foster organizational citizenship behavior. Journal of School Leadership, 15(4), 387-406.
Emmons, R. A. (2003). Acts of gratitude in organizations. In K. S. Cameron, J. E. Dutton, & R. E. Quinn (Eds.), Positive organizational scholarship: Foundations of a new discipline (pp. 81–93). San Francisco: Berrett-Koehler.
Fabian, O. (2012). Are good morals often reciprocated: perceptions of organizational virtuousness and optimism as predictors of work engagement? Asian Journal of Social Science and Humanities, 1(3), 188-198.
Fernando, M., & Almeida, S. (2012). The organizational virtuousness of strategic corporate social responsibility: A case study of the Sri Lankan family owned enterprise MAS holding. European Management Journal, 30(6), 564-576.
Gaertner, S. (1999). Structural determinants of job satisfaction and organizational commitment in turnover models. Human Resource Management Review, 9(4), 479-493.
Gavin, J. H., & Mason, R. O. (2004). The virtuous organization: The value of happiness in the workplace. Organizational Dynamics, 33(4), 379-392.
LePine, J. A., Erez, A., & Johnson, D. E. (2002). The nature and dimensionality of organizational citizenship behavior: A critical review and meta-analysis. Journal of Applied Psychology, 87(1), 52-65.
Locke, E. A. (1976). The nature and causes of job satisfaction. In Dunnette, M.D. (Ed.), Handbook of Industrial and Organizational Psychology (pp. 1297-1349). Chicago: Rand McNally.
Mathieu, J. L. (1991). A cross-level no recursive model of the antecedents of organizational commitment and job satisfaction. Journal of Applied Psychology, 76(5), 607-618.
McCullough, M. E. (2000). Forgiveness as human strength: Theory, measurement, and links to well-being. Journal of Social and Clinical Psychology, 19(1), 43-55.
Meyer, J. P., & Herscovitch, L. (2001). Commitment in the workplace: Toward a general model. Human Resource Management Review, 11(3), 299-326.
Mowday, R., Steers, R., & Porter, L. (1979). The measurement of organizational commitment. Journal of Vocational Behavior, 14(2), 224–247.
Nguni, S., Sleegers, P., & Denessen, E. (2006). Transformational and transactional leadership effects on teachers’ job satisfaction, organizational commitment, and organizational citizenship behavior in primary schools: the Tanzanian case. School Effectiveness and School Improvement, 17(2), 145–177.
Podsakoff, P. M., MacKenzie, S. B., Paine, J. B., & Bachrach, D. G. (2000). Organizational citizenship behaviors: A critical review of the theoretical and empirical literature and suggestions for future research. Journal of Management, 26(3), 513-563.
Powell, M. D., & Meyer, P. J. (2004). Side–bet theory and three component model of organizational commitment. Journal of Vocational Behavior, 65(1), 157-177.
Rego. A., Riberiro. N., Cunha. M. P., & Jesunio. J. C. (2011). How happiness mediates the organizational virtuousness and affective commitment relationship. Journal of Business Research, 64(5), 524- 532.
Schumacker, R. E., & Lomax, R. G. (2004). A beginner’s guide to structural equation modeling. Mahwah, NJ: Erlbaum and Associates.
Shann, M. H. (1998). Professional commitment and satisfaction among teachers in urban middle schools. Journal of Educational Research, 92(2), 67-74.
Sh in, H. S., & Reyes, P. (1991). Teacher commitment and job satisfaction: Which comes first? Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, Chicago.
Somech, A., & Drach-Zahavy, A. (2000). Understanding extra-role behavior in schools: The relationships between job satisfactions, sense of efficacy, and teachers extra-role behavior. Teaching and Teacher Education, 16(5-6), 649-659.
Srivastava, A. K. (2008). Effect of perceived work environment on employees’ job behaviour and organizational effectiveness. Journal of the Indian Academy of Applied Psychology, 34(1), 47-55.
Testa, M. R. (2001). Organizational commitment, job satisfaction and effort in the service environment. The Journal of Psychology, 135(2), 226-236.
Vandenberg, R. J., & Lance, E. (1992). Examining the causal order of the job satisfaction and organizational commitment. Journal of Management, 18(1), 153-167.
Weiss, D. J., Dawis, R. V. England, G. W., & Lofquist, L. H. (1967). Manual for the Minnesota Satisfaction Questionnaire. Minneapolis: University of Minnesota.