احمدی، آمنه. (1394). راهنمای عملی برنامه کارورزی دانشگاه فرهنگیان با رویکرد معلم فکور (جلد 1). تهران: انتشارات دانشگاه فرهنگیان.
السون، متیو. اچ و هرگنهان، بی. آر. (1389). مقدمهای بر نظریههای یادگیری (ترجمة علیاکبر سیف). تهران: دوران. (اثر اصلی در سال 2009 چاپ شده است).
برک، لورا. (1390). روانشناسی رشد: از نوجوانی تا پایان زندگی (ترجمة یحیی سیدمحمدی). تهران: ارسباران. (اثر اصلی در سال 2007 چاپ شده است).
برک، لورا. (1391). روانشناسی رشد: از لقاح تا کودکی (ترجمة یحیی سیدمحمدی). تهران: ارسباران. (اثر اصلی در سال 2007 چاپ شده است).
جمالی، مکیه؛ نوروزی، آزیتا؛ و طهماسبی، رحیم. (1392). عوامل مؤثر بر خودکارامدی تحصیلی و ارتباط آن با موفقیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سال 92-1391. مجلة ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 13(8)، 641-629.
دانشگاه فرهنگیان، معرفی دانشگاه. (1396). قابل بازیابی از http://te.cfu.ac.ir/fa/124
روحی، قنبر؛ آسایش، حمید؛ بطحایی، احمد؛ شعوری، علیرضا؛ بادله، محمدتقی؛ و رحمانی، حسین. (1392). ارتباط خودکارامدی و انگیزه تحصیلی در بین گروهی از دانشجویان. آموزش و توسعة پزشکی، 8(1)، 51-45.
سلیماننژاد، اکبر، و شهرآرای، مهرناز. (1380). ارتباط مکان کنترل و خود تنظیمی با پیشرفت تحصیلی. روانشناسی و علوم تربیتی، 31(2)، 198-175.
سیف، علیاکبر. (1393). روانشناسی پرورشی نوین- روانشناسی یادگیری و آموزش. تهران: دوران.
شرفی، لیلا؛ تقی بیگی، معصومه؛ و علی بیگی، امیرحسین. (1394). تأثیر عزتنفس و ویژگیهای فردی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان کشاورزی دانشگاه رازی. فصلنامة پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 1(32)، 122-113.
شریف زاده، فتاح. (1390). ضرورت بازشناسی نظام آموزش عالی و نقش آن در توسعه علمی و اجتماعی کشور. مجلة جامعهپژوهی فرهنگی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 2(1)، 112-79.
شکوهی، غلامحسین. (1385). اصول و مبانی آموزشوپرورش. تهران: آستان قدس رضوی.
کیانی، مسعود. (1390). عاملیت و ساختار در رشد انسان. حرفهای تازه در روانشناسی تربیتی، وبلاگ تخصصی دانشجویان دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران. قابل بازیابی از http://phdtehran.blogfa.com/post-3.aspx
گلاسر، ویلیام. (1390). تئوری انتخاب (ترجمة علی صاحبی). تهران: سایة سخن. (اثر اصلی در سال 1999 چاپ شده است).
محبی نورالدینوند، محمدحسین؛ شهنی ییلاق، منیجه؛ و شریفی، حسن پاشا. (1393). رابطة سرمایة روانشناختی (امید، خوشبینی، تابآوری و خودکارامدی) با هدفهای پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان سال اول. پژوهش در برنامهریزی درسی، 11(13)، 79-61.
وزارت آموزشوپرورش. (1389a). راهنمای مصاحبه عمومی و تخصصی استخدام (شماره، 22/26423/710-28/4/1389).
وزارت آموزشوپرورش. (1389b). سند تحول راهبردی نظام تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران. تهران: انتشارات وزارت آموزشوپرورش.
وزارت آموزشوپرورش. (1390a). مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیموتربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران. تهران: انتشارات وزارت آموزش و پرورش.
وزارت آموزشوپرورش. (1390b). سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. تهران: انتشارات وزارت آموزشوپرورش.
Arnett, J. J. (1997). Young people's conceptions of the transition to adulthood. Youth & Society, 29(1), 3-23.
Arnett, J. J. (1998). Learning to stand alone: The contemporary American transition to adulthood in cultural and historical context. Human Development, 41, 295-315.
Arnett, J. J. (2000). Emerging adulthood: A theory of development from the late teens through the twenties. American Psychologist, 55, 469–480.
Arnett, J. J. (2001). Conceptions of the transition to adulthood: Perspectives from adolescence through midlife. Journal of adult development, 8(2), 133-143.
Arnett, J. J. (2003). Conceptions of the transition to adulthood among emerging adults in American ethnic groups. New directions for child and adolescent development, 2003(100), 63-76.
Arnett, J.J. (2004). Adolescence and emerging adulthood: A cultural approach (2nd edition). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Arnett, J. J. (2007a). Emerging Adulthood: What Is It, and What Is It Good for? Journal compilation. Society for Research in Child Development, 1(2), 68–73.
Arnett, J. J. (2007b). Socialization in emerging adulthood: From the family to the wider world, from socialization to self-socialization. In J. Grusec & P. Hastings (Eds.), Handbook of socialization (pp. 208-231). New York: Guilford.
Arnett, J. J. (2010). Oh, Grow Up! Generational Grumbling and the New Life Stage of Emerging Adulthood—Commentary on Trzesniewski & Donnellan. Perspectives on Psychological Science, 5(1), 89-92.
Arnett, J. J. (2013). The Evidence for Generation We and Against Generation Me. Emerging Adulthood, 1(1), 5-10.
Atak, H., & Taştan, T. (2012). Agency in the Emerging Adulthood Period: An Introductory Study in Turkey. European Journal of Social Sciences, 32(1), 97-107.
Awasthi, P., Chauhan, R., & Verma, S. (2015). Meaningfulness in Life Span Perspectives: An Overview. SMS Varnasi, 5(2), 98-113.
Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84, 191-215.
Bandura, A. (1982). Self-efficacy mechanism in human agency. American Psychologist, 37(2), 122-147.
Bandura, A. (2001). Social Cognitive Theory: An Agentic Perspective. Annual review of psychology, 52(1), 1-26.
Bandura, A. (2006). Toward a Psychology of Human Agency. Association for Psychological Science, 1(3), 164-180.
Branden, N. (1969). The Psychology of Self-Esteem a Revolutionary Approach to Self-Understanding That Launched a New Era in Modern Psychology. San Francsisco: Jossey-Bass Inc a Wiley Company.
Branden, N. (1992). The Power of Self-Esteem. Florida: Health Communications, Inc.
Cauce, A. M., & Gordon, E. W. (N.D). Toward the Measurement of Human Agency and the Disposition to Express It. Retrieved 2018 from www.gordoncommission.org/rsc/pdf/cauce_gordon_measurement_human_agency.pdf
Chraif, M., & Dumitru, D. (2015). Gender differences on Wellbeing and Quality of life at young students at psychology. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 180, 1579 – 1583.
Côté, J. E. (1997). An empirical test of the identity capital model. Journal of adolescence, 20(5), 577-597.
Côté, J. E. (2002). The role of identity capital in the transition to adulthood: The Individualization thesis examined. Journal of Youth Studies, 5(2), 117-13
Côté, J. E. & Levine, C. G. (2002). Identity formation, agency, and culture: A social psychological synthesis. Hillside, NJ: Lawrence Erlbaum.
Côté, J. E. & Schwartz, S. J. (2002). Comparing psychological and sociological approaches to identity: Identity status, identity capital, and the individualization process. Journal of Adolescence, 25(6), 571-586.
Côté E, C. (2009). Identity Formation and Self-Development in Adolescence. In R. M. Lerner, & L. Steninberg (Eds.), Handbook of adolescent psychology (3rd). Wiley Online Library. Retrieved from https://doi.org/10.1002/9780470479193.adlpsy001010
Côté, J. E., Mizokami, S., Roberts, S. E., & Nakama, R. (2016). An examination of the cross-cultural validity of the Identity Capital Model: American and Japanese students compared. Journal of Adolescence, 46, 76-85.
Dutra-Thomé, L. (2013). Emerging adulthood in southern Brazilians from differing socioeconomic status: social and subjective markers (Doctoral dissertation). Federal University of Rio Grande Do Sul.
Eccles, J. S. (2008). Agency and Structure in Human Development. Research in Human Development, 5(4), 231-243.
Elder, G., H. (1981). History and the life course. In D. Bertaux (Eds.), Biography and society (pp. 77-115). Beverly Hills. CA; Sage.
Elder, G. H. Jr. (1994). Time, Human Agency, and Social Change: Perspectives on the Life Course. Social Psychology Quarterly, 57(1), 4-15.
Elder, G. H. (1998). The life course as developmental theory. Child Development, 69, 1 – 12.
Fathi, M. R., Kiamanesh, A. R., & Jomehri, F. (2018). Emerging Adulthood and Its Characteristics in Iranian University Students. Iranian journal of educational Sociology, 1(7), 82-101.
Gurdal, S. (2015). Children and parents- attributions, attitudes, and agency (Doctoral Dissertation). Department of Psychology, University of Gothenburg, Sweden.
Halpert, H., & Hill, H. (2011). The Locus of Control Construct’s Various Means of Measurement: A researcher’s guide to some of the more commonly used Locus of Control scales. Beach Haven, NJ, USA: Will to power press. Retrieved from http//:www.teachinternalcontrol.com/uploads/LOC_Measures__1_.pdf
Hitlin, S., & Elder, G. H., Jr. (2007). Agency: An empirical model of an abstract concept. In R. MacMillan (Ed.), Advances in Life Course Research, Constructing Adulthood: Agency and Subjectivity in Adolescence and Adulthood (Vol. 11, pp. 36–67). New York, NY: Elsevier.
Jindal-Snape, D., & Miller, D. J. (2008). A challenge of living? Understanding the psycho-social processes of the child during primary-secondary transition through resilience and self-esteem theories. Educational Psychology Review, 20(3), 217-236.
Kashdan, T. B., & McKnight, P. E (2009). Origins of Purpose in Life: Refining our Understanding of a Life Well Lived. Psychological Topics, 18(2) 303-316.
Krejcie, R. V., & Morgan, D. W. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and psychological measurement, 30(3), 607-610.
Macmillan, R. (2007). Constructing Adulthood: Agency and Subjectivity in the transition to Adulthood. In R. Macmillan (Ed.), Advances in Life Course Research, Constructing Adulthood: Agency and Subjectivity in Adolescence and Adulthood (Vol. 11, pp. 3–29). New York, NY: Elsevier.
McKnight, P. E., & Kashdan, T. B. (2009). Purpose in Life as a System That Creates and Sustains Health and Well-Being: An Integrative, Testable Theory. Review of General Psychology (APA), 13(3), 242–251.
Negovan, V., & Bagana, E. (2011). A comparison of relationship between self-esteem and vulnerability to depression among high school and freshmen university students. Procedia - Social and Behavioral Sciences 30, 1324 – 1330.
Negru, O. (2012). The time of yourlife: Emerging adulthood characteristics in a sample of Romanian high-school and university students. Cognition, Brain, Behavior. An Interdisciplinary Journal, 16(3), 357-367.
Newman, P. R., & Newman, B. M. (2009). Self-socialization: a case study of a parachute child. Adolescence, 44(175), 523-537.
Rhea, J. R. (2013). An Exploration of the Relationship of Identity Formation, Agency, and Religiosity with Respect to the Acceptance and Use of Pornography in Christian Undergraduate Emerging Adults (Doctoral desertation). Biola University.
Schwartz, S.J., Cote, J.E., and Arnett, J.J. (2005). Identity and agency in emerging adulthood: Two developmental routes in the individualization process. Youth & Society, 37, 201-229.
Shanahan, M. J. (2000). Pathways to adulthood in changing societies: Variability and Mechanisms in Life Course Perspective. Annu. Rev. Sociol, 26, 667-92.
Woolfolk, A. E. (2004). Educational psychology (9th Ed.). Boston: Allyn and Bakon.
Zorotovich, J. R. (2014). Five dimensions of emerging adulthood: A comparison between students, nonstudents, and college graduates (Doctoral dissertation). University of Tennessee – Knoxville.