نمایه نویسندگان

ا

  • ابوالمعالی، خدیجه مقایسة ابعاد سازگاری تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان ایرانی و مهاجر دورۀ متوسطه با توجه به ملیت   - نوع مدرسه و جنسیت آنان [دوره 15، شماره 4، 1395، صفحه 99-118]
  • اثنی عشری، ندا مقایسۀ راهبردهای انگیزشی، راهبرد مدیریت منابع یادگیری و رویکردهای یادگیری در دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی [دوره 15، شماره 4، 1395، صفحه 119-133]
  • احقر، قدسی تأثیر روش درمانجو مداری راجرز بر تاب آوری دانش آموزان [دوره 15، شماره 1، 1395، صفحه 104-118]
  • احمدی، غلامعلی بازنگری انواع دانش معلمی (دیدگاه لی شولمن) از منظر نظریة خبرگی (دیدگاه الیوت آیزنر) و ارتباط آن با فنّاوری آموزشی نمونه ای از یک پژوهش توصیفی - تحلیلی [دوره 15، شماره 4، 1395، صفحه 7-28]
  • اسدی یونسی، محمدرضا نقش واسطه ای نگرش نسبت به ریاضی و خودکارآمدی ریاضی در رابطۀ بین ادراک از خوش بینی آموزشی معلم با پیشرفت ریاضی دانش آموزان دورۀ متوسطه [دوره 15، شماره 2، 1395، صفحه 7-27]
  • اصغری، امیرحسین بسترهای مناسب برای جبرورزی در دورۀ ابتدایی همراه با تحلیل محتوای جبر در کتاب های ریاضی دورۀ ابتدایی ایران بر اساس چارچوب پیشنهادی [دوره 15، شماره 3، 1395، صفحه 147-170]
  • اکبر ظفری زاده، علی ویژگی های روان سنجی مقیاس کنجکاوی و اکتشاف: تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی [دوره 15، شماره 2، 1395، صفحه 151-164]
  • اکبر مرتضوی امامی، سید علی تأثیر روش درمانجو مداری راجرز بر تاب آوری دانش آموزان [دوره 15، شماره 1، 1395، صفحه 104-118]
  • السادات شکرباغانی، اشرف بررسی چگونگی تحقق بخشیدن به آموزش توسعۀ پایدار در برنامۀ درسی فنّی وحرفه ای (مطالعۀ موردی: رشتۀ مکاترونیک) [دوره 15، شماره 3، 1395، صفحه 37-56]
  • الله کاوه فارسانی، ذبیح ویژگی های روان سنجی مقیاس کنجکاوی و اکتشاف: تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی [دوره 15، شماره 2، 1395، صفحه 151-164]
  • الله موسی پور، نعمت بررسی سبک زندگی اسلامی در برنامۀ درسی دورۀ ابتدایی از منظر اسناد تحول بنیادین آموزش وپرورش [دوره 15، شماره 3، 1395، صفحه 7-36]
  • اله مظفری پور، روح تبیین ویژگی های معلم کاریزماتیک به عنوان الگویی از معلم اثربخش [دوره 15، شماره 2، 1395، صفحه 135-150]
  • امینی زرین، علیرضا بازنگری انواع دانش معلمی (دیدگاه لی شولمن) از منظر نظریة خبرگی (دیدگاه الیوت آیزنر) و ارتباط آن با فنّاوری آموزشی نمونه ای از یک پژوهش توصیفی - تحلیلی [دوره 15، شماره 4، 1395، صفحه 7-28]

ب

  • باباسالاری، زهرا تحلیل محتوایِ شناختیِ استعارۀ کارکردی در کتاب های درسی فارسی دورۀ ابتدایی [دوره 15، شماره 1، 1395، صفحه 7-22]
  • باقری نوع پرست، خسرو بررسی فلسفۀ علوم اجتماعی در رئالیزم انتقادی و نقش آن در پژوهش های تربیتی [دوره 15، شماره 2، 1395، صفحه 28-49]
  • بدریان، عابد بررسی کج فهمی های دانشجومعلمان رشتۀ علوم تجربی دربارۀ ماهیت تبخیر، سرعت تبخیر سطحی و فشار بخار [دوره 15، شماره 3، 1395، صفحه 125-146]
  • بهرامی، فاطمه ویژگی های روان سنجی مقیاس کنجکاوی و اکتشاف: تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی [دوره 15، شماره 2، 1395، صفحه 151-164]
  • بهرامی، لیلا پایایی امتحانات نهایی سال سوم متوسطه با استفاده از نظریۀ تعمیم پذیری [دوره 15، شماره 3، 1395، صفحه 170-188]
  • بهرنگی، محمدرضا توسعۀ کاربست الگوی جدید مدیریت آموزش در آموزش علوم تجربی [دوره 15، شماره 3، 1395، صفحه 85-108]
  • بهنام علوی مقدم، سید فضای بومی سازی شده در کتب درسی آموزش زبان های خارجی [دوره 15، شماره 1، 1395، صفحه 47-70]
  • بهنام علوی مقدم، سید بررسی خطاهای املایی در نوشتار متون انگلیسی دانش آموزان فارسی زبان با توجه به متغیر دورۀ تحصیلی و جنسیت [دوره 15، شماره 3، 1395، صفحه 109-124]

ت

  • تورانی، حیدر بررسی نیازها و علائق آموزشی بی سوادان و سوادآموزان گروه سنی 49-10 ساله [دوره 15، شماره 1، 1395، صفحه 119-142]

ج

  • جباری، ثریا بررسی مقایسه ای دانش آموزان منضبط و دانش آموزان دارای مشکل انضباطی، از لحاظ سه مؤلفۀ عاطفه به مدرسه، صفات شخصیتی و عملکرد تحصیلی [دوره 15، شماره 1، 1395، صفحه 71-84]
  • جعفری گهر، منوچهر فراتحلیل بررسی تأثیر آموزش به کمک رایانه بر یادگیری واژگان زبان انگلیسی [دوره 15، شماره 4، 1395، صفحه 75-98]
  • جعفرنژاد، احد روشی نوین در ارزشیابی و رتبه بندی معلمان با استفاده از درخت تصمیم گیری [دوره 15، شماره 4، 1395، صفحه 29-42]
  • جلوداری، آرش ویژگی های روان سنجی مقیاس کنجکاوی و اکتشاف: تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی [دوره 15، شماره 2، 1395، صفحه 151-164]

ح

  • حجازی، الهه رابطۀ مدت زمان انجام تکلیف و پیشرفت ریاضی: کاربرد مدل یابی چندسطحی برای تحلیل داده های تیمز 2011 [دوره 15، شماره 4، 1395، صفحه 61-74]

خ

  • خبازی کناری، مهدی نقش تخیّل در آموزش ادبیات فارسی بر اساس مؤلفه های فهم اسطوره ای و رمانتیک نظریۀ ایگان [دوره 15، شماره 2، 1395، صفحه 71-98]
  • خسروشاهی، لیلا بسترهای مناسب برای جبرورزی در دورۀ ابتدایی همراه با تحلیل محتوای جبر در کتاب های ریاضی دورۀ ابتدایی ایران بر اساس چارچوب پیشنهادی [دوره 15، شماره 3، 1395، صفحه 147-170]

د

  • دانه، بهار   اله فضای بومی سازی شده در کتب درسی آموزش زبان های خارجی [دوره 15، شماره 1، 1395، صفحه 47-70]
  • داورپناه، زهرا فضای بومی سازی شده در کتب درسی آموزش زبان های خارجی [دوره 15، شماره 1، 1395، صفحه 47-70]
  • دریاپور، الهه مقایسۀ راهبردهای انگیزشی، راهبرد مدیریت منابع یادگیری و رویکردهای یادگیری در دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی [دوره 15، شماره 4، 1395، صفحه 119-133]

ر

  • رضا زین آبادی، حسن نقش مدیران در ایجاد و توسعۀ تسهیم دانش در معلمان ابتدایی: معرفی متغیر رهبری تسهیم دانش [دوره 15، شماره 1، 1395، صفحه 85-103]
  • رضا زین آبادی، حسن روشی نوین در ارزشیابی و رتبه بندی معلمان با استفاده از درخت تصمیم گیری [دوره 15، شماره 4، 1395، صفحه 29-42]
  • روشن، بلقیس تحلیل محتوایِ شناختیِ استعارۀ کارکردی در کتاب های درسی فارسی دورۀ ابتدایی [دوره 15، شماره 1، 1395، صفحه 7-22]

ز

  • زارعی دهباغی، افسانه بررسی فلسفۀ علوم اجتماعی در رئالیزم انتقادی و نقش آن در پژوهش های تربیتی [دوره 15، شماره 2، 1395، صفحه 28-49]
  • زبرجدی آشتی، آرش توسعۀ کاربست الگوی جدید مدیریت آموزش در آموزش علوم تجربی [دوره 15، شماره 3، 1395، صفحه 85-108]
  • زندی، بهمن تحلیل محتوایِ شناختیِ استعارۀ کارکردی در کتاب های درسی فارسی دورۀ ابتدایی [دوره 15، شماره 1، 1395، صفحه 7-22]

س

  • سالاری فر، محمدحسین نقش واسطه ای نگرش نسبت به ریاضی و خودکارآمدی ریاضی در رابطۀ بین ادراک از خوش بینی آموزشی معلم با پیشرفت ریاضی دانش آموزان دورۀ متوسطه [دوره 15، شماره 2، 1395، صفحه 7-27]
  • ستاری، علی رویکردهای مواجهه با برنامۀ درسی فلسفه برای کودکان و معرفی راهکار مناسب برای کاربست آن در ایران [دوره 15، شماره 2، 1395، صفحه 50-70]
  • سیفی، محمد بررسی سبک زندگی اسلامی در برنامۀ درسی دورۀ ابتدایی از منظر اسناد تحول بنیادین آموزش وپرورش [دوره 15، شماره 3، 1395، صفحه 7-36]
  • سلیمی، سارا بررسی خطاهای املایی در نوشتار متون انگلیسی دانش آموزان فارسی زبان با توجه به متغیر دورۀ تحصیلی و جنسیت [دوره 15، شماره 3، 1395، صفحه 109-124]

ش

  • شریفی، مریم فراتحلیل بررسی تأثیر آموزش به کمک رایانه بر یادگیری واژگان زبان انگلیسی [دوره 15، شماره 4، 1395، صفحه 75-98]

ص

  • صفری، اکرم بررسی موانع اساسی فرا  روی رشد حرفه ای معلمان [دوره 15، شماره 2، 1395، صفحه 99-134]

ض

  • ضرغامی همراه، سعید بررسی فلسفۀ علوم اجتماعی در رئالیزم انتقادی و نقش آن در پژوهش های تربیتی [دوره 15، شماره 2، 1395، صفحه 28-49]

ع

  • عابدی کوشکی، سارا روشی نوین در ارزشیابی و رتبه بندی معلمان با استفاده از درخت تصمیم گیری [دوره 15، شماره 4، 1395، صفحه 29-42]
  • عبدالهی، بیژن بررسی موانع اساسی فرا  روی رشد حرفه ای معلمان [دوره 15، شماره 2، 1395، صفحه 99-134]
  • عسگری، علی نقش واسطه ای نگرش نسبت به ریاضی و خودکارآمدی ریاضی در رابطۀ بین ادراک از خوش بینی آموزشی معلم با پیشرفت ریاضی دانش آموزان دورۀ متوسطه [دوره 15، شماره 2، 1395، صفحه 7-27]

ف

  • فرخی، نورعلی پایایی امتحانات نهایی سال سوم متوسطه با استفاده از نظریۀ تعمیم پذیری [دوره 15، شماره 3، 1395، صفحه 170-188]
  • فولاد چنگ، محبوبه مقایسۀ راهبردهای انگیزشی، راهبرد مدیریت منابع یادگیری و رویکردهای یادگیری در دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی [دوره 15، شماره 4، 1395، صفحه 119-133]

ق

  • قاسمی، زیبا ویژگی های روان سنجی مقیاس کنجکاوی و اکتشاف: تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی [دوره 15، شماره 2، 1395، صفحه 151-164]
  • قاسم پور مقدم، حسین تحلیل محتوایِ شناختیِ استعارۀ کارکردی در کتاب های درسی فارسی دورۀ ابتدایی [دوره 15، شماره 1، 1395، صفحه 7-22]
  • قائدی، یحیی بررسی فلسفۀ علوم اجتماعی در رئالیزم انتقادی و نقش آن در پژوهش های تربیتی [دوره 15، شماره 2، 1395، صفحه 28-49]

ک

  • کیامنش، علیرضا رابطۀ مدت زمان انجام تکلیف و پیشرفت ریاضی: کاربرد مدل یابی چندسطحی برای تحلیل داده های تیمز 2011 [دوره 15، شماره 4، 1395، صفحه 61-74]

م

  • محلاتی، ریحانه مقایسة ابعاد سازگاری تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان ایرانی و مهاجر دورۀ متوسطه با توجه به ملیت   - نوع مدرسه و جنسیت آنان [دوره 15، شماره 4، 1395، صفحه 99-118]
  • محمدپور، مائده نقش تخیّل در آموزش ادبیات فارسی بر اساس مؤلفه های فهم اسطوره ای و رمانتیک نظریۀ ایگان [دوره 15، شماره 2، 1395، صفحه 71-98]
  • محمدزاده، محمد نقش واسطه ای نگرش نسبت به ریاضی و خودکارآمدی ریاضی در رابطۀ بین ادراک از خوش بینی آموزشی معلم با پیشرفت ریاضی دانش آموزان دورۀ متوسطه [دوره 15، شماره 2، 1395، صفحه 7-27]
  • محمودی، زینب نقش مدیران در ایجاد و توسعۀ تسهیم دانش در معلمان ابتدایی: معرفی متغیر رهبری تسهیم دانش [دوره 15، شماره 1، 1395، صفحه 85-103]
  • مرزبان، عباس ویژگی های روان سنجی مقیاس کنجکاوی و اکتشاف: تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی [دوره 15، شماره 2، 1395، صفحه 151-164]
  • مصرآبادی، جواد بررسی مقایسه ای دانش آموزان منضبط و دانش آموزان دارای مشکل انضباطی، از لحاظ سه مؤلفۀ عاطفه به مدرسه، صفات شخصیتی و عملکرد تحصیلی [دوره 15، شماره 1، 1395، صفحه 71-84]
  • مظاهری، حسن بررسی سبک زندگی اسلامی در برنامۀ درسی دورۀ ابتدایی از منظر اسناد تحول بنیادین آموزش وپرورش [دوره 15، شماره 3، 1395، صفحه 7-36]
  • مهدیزاد تهرانی، آیدین بازنگری انواع دانش معلمی (دیدگاه لی شولمن) از منظر نظریة خبرگی (دیدگاه الیوت آیزنر) و ارتباط آن با فنّاوری آموزشی نمونه ای از یک پژوهش توصیفی - تحلیلی [دوره 15، شماره 4، 1395، صفحه 7-28]
  • مهربان، زهرا تحلیل کیفی محتوای کتاب های درسی هدیه های آسمان از منظر امر به معروف و نهی از منکر [دوره 15، شماره 1، 1395، صفحه 23-46]
  • مهربان، زهرا یادگیری ترکیبی، رویکردی منعطفانه برای طراحی مدل آموزش ضمن خدمت معلمان ایران در حوزۀ علم و فناوری نانو [دوره 15، شماره 3، 1395، صفحه 57-84]

ن

  • ناطقی، فائزه بررسی سبک زندگی اسلامی در برنامۀ درسی دورۀ ابتدایی از منظر اسناد تحول بنیادین آموزش وپرورش [دوره 15، شماره 3، 1395، صفحه 7-36]
  • نجفی پازکی، معصومه مهارت های تولیدی زبان در برنامۀ درسی فارسی دورۀ ابتدایی [دوره 15، شماره 4، 1395، صفحه 43-60]
  • نصیری، رحیمعلی توسعۀ کاربست الگوی جدید مدیریت آموزش در آموزش علوم تجربی [دوره 15، شماره 3، 1395، صفحه 85-108]
  • نقش، زهرا رابطۀ مدت زمان انجام تکلیف و پیشرفت ریاضی: کاربرد مدل یابی چندسطحی برای تحلیل داده های تیمز 2011 [دوره 15، شماره 4، 1395، صفحه 61-74]

و

  • وکیلی فرد، امیررضا بررسی خطاهای املایی در نوشتار متون انگلیسی دانش آموزان فارسی زبان با توجه به متغیر دورۀ تحصیلی و جنسیت [دوره 15، شماره 3، 1395، صفحه 109-124]

ه

  • هاشمی، سهیلا نقش تخیّل در آموزش ادبیات فارسی بر اساس مؤلفه های فهم اسطوره ای و رمانتیک نظریۀ ایگان [دوره 15، شماره 2، 1395، صفحه 71-98]

ی

  • یزدانی، حمید بررسی چگونگی تحقق بخشیدن به آموزش توسعۀ پایدار در برنامۀ درسی فنّی وحرفه ای (مطالعۀ موردی: رشتۀ مکاترونیک) [دوره 15، شماره 3، 1395، صفحه 37-56]