مطالعة تطبیقی آموزش شیمی سبز در برنامة درسی مدارس متوسطه (ایران و چهار کشور پیشرفته)

چکیده: 

باور عمومی این است که تکلیف شب بر یادگیری و عملکرد تحصیلی اثرگذار است، ولی در تحقیقات این مقاله حاصل یک پژوهش کیفی است که با روش تطبیقی و به کمک الگوی بردی، برنامة درسی آموزش شیمی سبز در کشورهای آمریکا، استرالیا، چین و انگلستان را بررسی کرده است. مقالة حاضر تلاش می کند، عناصر اساسی برنامة درسی آموزش شیمی سبز را در کشورهای مورد مطالعه بررسی کند. نتایج به دست آمده، شباهت ها و تفاوت های بین منطق، اهداف، محتوا، روش های تدریس و شیوه های ارزشیابی در بین کشورهای مورد مطالعه و ایران را نشان می دهد. شباهت ها بیشتر در منطق و اهداف برنامة درسی قصد شده موجود دارد، اما تفاوت ها بیشتر در محتوا، روش های تدریس و شیوه های ارزشیابی دیده می شود. نتایج به دست آمده از این پژوهش می تواند به برنامه ریزان آموزشی و مؤلفان کتاب های درسی کمک کند تا با دید وسیع تری نسبت به بهبود برنامة درسی شیمی سبز اقدام نمایند.

از صفحه: 
۶۷
تا صفحه: 
۹۰
* کارشناسی ارشد شیمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (نویسنده مسئول)، Leila _habibi112 @yahoo.com
** استادیار، دکترای شیمی عالی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، Msaba16us@yahoo.com
*** استادیار، دکترای برنامة‌درسی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، m_r_imam @yahoo.com
دریافت فایل کامل مقاله(رایگان): 
قیمت: ۰ ریال