اعضای هیات تحریریه

اعضای هیات تحریریه

فریده حمیدی

روانشناسی دانشیار روان شناسی ، گروه علوم تربیتی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

fhamidisrttu.edu


سوابق تحصیلی ، شغلی و پژوهشی

 

مشخصات فردی :

نام و نام خانوادگی : فریده حمیدی

شغل :دانشیارر روان شناسی ، گروه علوم تربیتی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

آدرس : تهران ، لویزان ، خ شهید شعبانلو ، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ،دانشکده

 علوم انسانی ، گروه روان شناسی و علوم تربیتی .

 تلفن : 09123271519 ، تلفن و نمابر محل کار 22970035

fhamidi@srttu.edu  آدرس الکترونیکی

رشته تحصیلی ، سال و محل اخذ مدرک ، معدل

معدل :83/18

کارشناسی : روانشناسی کودکان استثنایی ، دانشگاه الزهرا ، سال 1371

معدل : 20/18

کارشناسی ارشد : روانشناسی تربیتی ، دانشگاه الزهرا ، 1374

معدل : 66/18

دکتری : روانشناسی ، دانشگاه تربیت مدرس ، 1382

رتبه علمی : استادیار پایه 13

 

فعالیت های علمی :

1)      تدریس در دوره کارشناسی : کلیات راهنمایی و مشاوره ، جریانات فکری و عاطفی کودکان و نوجوانان ، مسائل نوجوانی ، روش تحقیق در علوم رفتاری ، مشاهده عملی رفتار، روانشناسی عمومی ، روانشناسی تربیتی ،سمینار .

تدریس در مقطع کارشناسی ارشد : زن در خانواده( در گروه مطالعات زنان دانشگاه تربیت مدرس ) ، روانشناسی رشد ( به گروه های روان شناسی تربیتی و آموزش ریاضی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی) ، روان شناسی یادگیری ، تعلیم و تربیت اسلامی ، مشاوره و راهنمایی ، هدایت و مشاوره در اسلام، زبان تخصصی جبرانی، روش تحقیق پیشرفته در علوم تربیتی و سمینار و نماینده آموزش در کارگاههای آموزشی آموزگاران " آموزش برای همه" در جنوب و غرب آسیا ( اهداف توسعه هزاره).

2)      داوری :

داور نشریات علمی پژوهشی نشریات دانش و پژوهش در روانشناسی، زن در فرهنگ و هنر، فناوری آموزشی، نشریه بین المللی روانشناسی،نشریه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده، فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، نوآوری های آموزشی، روانشناسی نظامی، مطالعات زنان دانشگاه الزهرا(س)، مطالعات روانشناختی، .... و چندین نشریه خارجی مانند Journal of Education and Training, International Journal of Psychology

- داوری مقالات همایش ملی اسلام و آموزش علوم در سال 1391

- دبیر علمی و داور همایش ملی روانشناسی تربیتی در خرداد 1391

- داور مقالات اولین همایش ملی اسلام و ارزش های متعالی با تاکید بر اخلاق

- داور مقالات همایش و جشنواره سراسری زن و پژوهش (گروه مطالعات زنان دانشگاه تربیت مدرس)سال 1383

- داور مقالات علمی در دانشگاه شهید رجایی ( ادامه دارد).

- داور کتب غیر درسی در بخش تحقیقات و تألیفات انجمن اولیا و مربیان

- داوری طرح های پژوهشی در پژوهشکده مهندسی و پزشکی جانبازان

- عضو کمیته علمی همایش پلیس آگاهی و داور مقالات در همایش پلیس آگاهی .

- دبیر علمی همایش زن ، اتحاد ملی ، انسجام اسلامی  28/11/1386.

- دبیر علمی اولین همایش دانشجویی روش های نوین آموزشی ( اولین همایش ملی آموزش) 1386

- داور گروه علوم اجتماعی جشنواره دانش آموزی خوارزمی از سال 1387 تا کنون

- دبیر علمی و عضو کمیته علمی اولین همایش دانشجویی در سال 1387

- دبیر علمی و عضو کمیته علمی اولین همایش روانشناسی تربیتی در خرداد 1390

- عضو کمیته علمی اولین همایش اسلام و آموزش علوم در آبانماه 1391

- داوری مقالات اولین همایش دانشجویی روش های نوین آموزشی در نظام تعلیم و تربیت

- داور طرح های پژوهشی در دانشگاه امام حسین

 - مسئول کمیسیون علمی کنگره ایثار

- داور پایان نامه های کارشناسی ارشد

-  عضو  کمیته علمی همایش سراسری نقش خانواده در اصلاح الگوی مصرف

- داور مقالات ششمین همایش ملی آموزش 17و 18 اردیبهشت 1393

-  رئیس کمیته علمی و داور مقالات دومین همایش روانشناسی تربیتی 1393

- داور اولین همایش ملی اسلام و ارزش های متعالی با تأکید بر اخلاق اسفند 1392

- عضو هیأت رئیسه کمیسیون های فرهنگی- اجتماعی، رسانه،مدیریت و اقتصاد در همایش سراسری نقش خانواده در اصلاح الگوی مصرف

 

3)     سوابق اجرایی، فرهنگی ، و اجتماعی:

      مدیر گروه علوم تربیتی.

      عضو شورای سیاستگزاری معاونت اجتماعی ناجا.

      عضو هیأت مدیره اندیشکده خانواده و مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت.

      دبیر علمی همایش های ملی روانشناسی تربیتی، روش های نوین تربیتی و زن و انسجام خانواده.

      عضو هیئت علمی پاره وقت گروه آموزش پژوهشکده خانواده آموزش و پرورش .

      عضو مؤسس شبکه مشاوره ناجا و مشاور کلینیکی فرهنگسرای جوان و اندیشه .

      نایب رئیس تعاونی اساتید

      مدرس پاره وقت گروه مطالعات زنان دانشگاه تربیت مدرس .

      تدریس در آموزش و پرورش .

      عضو شورای بررسی آسیب های اجتماعی شهر تهران .

      اشتغال به روان درمانگری و مشاوره در درمانگاه تخصصی منطقه یک شهرداری ( نیاوران ) .

      همکاری با مراکز بهزیستی و توانبخشی در ارائه خدمات روانشناختی .

      روانشناس برنامه خردسالان و کودکان سیمای جمهوری اسلامی ایران .

      مشاور و روانشناس در برنامه تلویزیونی هزار شاید و باید

      روانشناس نشریه شاهد نوجوان .

      عضوهیئت مدیره مؤسسه فرهنگی نکته ها و اشاره های زندگی .

      سخنرانی های بسیاری در دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشگاهی کشور مانند دانشگاه پزشکی شیراز ، دانشگاه علوم پزشکی تهران ، دانشگاه تربیت مدرس و . . .

      ارائه کارگاه های آموزشی و خانواده درمانی برای مشاورین ، معلمین و انجمن های اولیاء و مربیان مناطق مختلف آموزش و پرورش تهران .

 

 

4)      موضوع پایان نامه  ها ی دوران تحصیل:

دوره کارشناسی :  تئوری های تفکر و زبان .

دوره کارشناسی ارشد :  ارائه شاخص های ارزیابی عملکرد آموزش متوسطه به روش دلفی ( پایان نامه برگزیده  سال ) .

دوره دکتری : بررسی ساخت خانواده ، سبک دلبستگی در دختران فراری واثربخشی خانواده درمانی و درمانگری حمایتی در تغییر آنها.

 

5) سوابق عضویت در انجمن های علمی  :

      عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران و عضو هیأت مدیره روانشناسی ورزش در سازمان

      عضو هیأت مدیره  انجمن وانشناسی ورزش ایران.

      عضو کمیسیون روانشناسی ورزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران.

      عضو هیأت مدیره انجمن دانش آموختگان دانشگاه تربیت مدرس .

      عضو انجمن ایرانی مطالعات زنان

        عضو انجمن روانشناسان ایرانی

      عضو انجمن ایرانی روانشناسان

      عضو انجمن مشاوران ایران .

      عضو انجمن علمی  و بین المللی روان شناسان کانادا

      عضو شورای فرهنگی دانشگاه شهید رجایی .

      عضو شورای انتشارات دانشگاه شهید رجایی .

      عضو شورای مرکزی انجمن فقه و حقوق خانواده.

      عضو هیأت مدیره کمیسیون روانشناسی ورزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

      عضو شورای مرکزی اندیشکده خانواده الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

 

6)      مقالات :

ردیف

 

عنوان مقاله

مشخصات نشریه

 

اسامی همکاران به ترتیب اولویت

(شامل نام متقاضی)

نام نشریه

نوع امتیاز

سال

شماره

1

بررسی مقایسه ای سبک های مکانیزم های دفاعی و سلامت روانی دانشجویان تربیت دبیر به تفکیک جنسیت

فصلنامه فرهنگی – تربیتی زنان و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع)

علمی پژوهشی و ISC

1391

20

فریده حمیدی

2

ساخت و اعتباریابی مقدماتی آزمون سنجش عملکرد شناختی مغز با تءکید بر نقش سن در دانشجویان

فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی

علمی پژوهشی و ISC

1391

4

فریده حمیدی

3

بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی و سلامت روانی زنان سرپرست خانوار در یک دانشگاه نظامی

روان شناسی نظامی ، دانشگاه امام حسین (ع)

علمی پژوهشی و ISC

1389

2

فریده حمیدی

4

بررسی مقایسه ای هوش معنوی دانش آموزان دوره متوسطه بر اساس جنسیت و پایه تحصیلی

فصلنامه زن در فرهنگ و هنر دانشگاه تهران

علمی پژوهشی و ISC

1391

4

فریده حمیدی ، حسین صداقت

5

بررسی درک و فهم دانش آموزان سال دوم متوسطه از استدلال و اثبات ریاضی

مطالعات برنامه درسی

علمی پژوهشی و ISC

1391 بهار ،سال ششم

24

ابراهیم ریحانی ، فریده حمیدی ،فهیمه کلاهدوز

6

مقایسه کمال گرایی ، تعلل و مسئولیت پذیری در دانشجویان مراکز تربیت معلم شهر اهواز به تفکیک جنس

فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده  ( دانشگاه جامع امام حسین (ع)

علمی پژوهشی و ISC

سال پنجم ، تابستان 1390

شماره 18

فریده حمیدی ، معصومه قیطاسی

7

رابطه هوش فرهنگی و سواد کامپیوتری معلمان با سبک مدیریت کلاسی آنان

فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی

علمی پژوهشی و ISC

1391

1

حمیدی، ابراهیم دماوندی ، دهنوی

8

بررسی مقایسه ای میزان کیفیت زندگی کاری در معلمان مدارس فنی و نظری دوره متوسطه استان کردستان

 

پژوهش در نظام های آموزشی

علمی پژوهشی و ISC

بهار1391

سال ششم ، شماره شانزدهم

فریده حمیدی ، بهرام محمدی

9

مدل یابی ساختاری راهبردهای انگیزشی و انگیزه یادگیری بر پیشرفت تحصیلی ریاضی با میانجی گری سبک های یادگیری و خودکارآمدی

فصلنامه علمی پژوهشی آموزشی و آموزشگاهی

علمی پژوهشی و ISC

1391

2

خادم، حمیدی، صالح

10

بررسی تفاوتهای جنسیتی در مهارتهای زبان دانش آموزان پایه اول ابتدایی

فصلنامه زن در فرهنگ و هنر دانشگاه تهران

علمی پژوهشی و ISC

1392

2

فریده حمیدی، مجید ابراهیم دماوندی ، یاسین رستمی

11

بررسی مقایسه ای هوش فرهنگی و رضایتمندی زناشویی دانشجویان متأهل دبیری

فصلنامه فرهنگی – تربیتی زنان و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع)

علمی پژوهشی و ISC

1392

شماره نامه پذیرش

/50/38/180/س

21/12/1391

حمیدی، دهنوی

12

بررسی رابطه بین هوش سازمانی و عملکرد مدیران مدارس متوسطه شهر یزد

فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی

علمی پژوهشی و ISC

1392

نامه پذیرش: شماره 5/2/3/د

تاریخ 1/10/1391

 

حمیدی، ساکی، موحدی نسب، محب زاده

13

بررسی رابطه بین تبادل رهبر - عضو و رضایت شغلی معلمان مدارس متوسطه شهر یزد

فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی

علمی پژوهشی و ISC

1392

3/3/د   شماره نامه پذیرش

تاریخ 7/11/1391

ساکی، حمیدی، مجب زاده، موحدی نسب

14

بررسی میزان سلامت سازمانی در مدارس دخترانه و پسرانه دوره متوسطه استان تهران

فصلنامه فرهنگی دفاعی زنان و خانواده  ( دانشگاه جامع امام حسین (ع)

علمی-ترویجی

بهار 1388

 

فریده حمیدی نصری ، محمدی ،

15

بررسی رابطه عوامل فرهنگی خانواده با خشونت علیه زنان در شهرستان قروه

 

 

فصلنامه فرهنگی دفاعی زنان و خانواده  ( دانشگاه جامع امام حسین (ع)

علمی-ترویجی

بهار 1390

 

فریده حمیدی ، محمدی ، محمدی

16

استدلال و اثبات در آموزش ریاضی

رشد آموزش ریاضی

علمی-مروری

تابستان 91

 

کلاهددوز ، ریحانی ، حمیدی

17

A Study on the Effect of Science Activities on Fostering Creativity in Preschool Children

Journal of

TURKISH SCIENCE EDUCATION

 

علمی-مروری

December 2009

 

Rasol ABDULLAH MIRZAIE, Farideh HAMIDI, Ashraf ANARAKI

18

Teachers' quality of work life in secondary schools

International Journal of Vocational and Technical Education

علمی-مروری

2012

 

Farideh Hamidi1, Bahram Mohamadi2

19

Manufacture and Validation of New Negative Priming Measurement for Studying Individual Differences in Working Memory

Europe’s Journal of Psychology (EJOP

Special Edition on Memory

ejop.psychopen.eu | 1841-0413

علمی-مروری

2012, Vol. 8(2), 251–262

 

Farideh Hamidi, Nasim Noorafkan Roohi

20

 

Relationship between emotional intelligence and leadership styles of principals in high schools

International Journal of Vocational and Technical Educatio

علمی-مروری

 

2012

 

 

Farideh Hamidi1* and Farhad Azizi

21

Relationship between Organizational Intelligence and Entrepreneurship among University Educational Managers

The Journal of Mathematics and Computer Scienc

علمی-مروری

Vol .3 No.4 (2011)

 

Bakhshian, Hamidi, Ezati

22

نظریه های خلاقیت

 

دانشنامه کارآفرینی

دایره المعارف

زمستان 1388

 

فریده حمیدی

23

مقایسه رویکرد خلاقیت بین دانش آموزان مدارس عادی و هنرستان ها بر اساس تست خلاقیت تورنس

ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی

علمی پژوهشی و ISC

شماره نامه پذیرش91107 تاریخ 21/2/1392

 

حمیدی، شهمیر، محمدی، دهنوی

24

بررسی سا خت خانواده دختران فراری و اثربخشی خانواده درمانی و درمانگری حمایتی در تعییر آن

نشریه علمی - پژوهشی روانشناسی

نشریه علمی پژوهشی

تابستان 1383

 

حمیدی، افروز، کیامنش، کاظم طباطبایی

25

بررسی میزان اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر دختران نوجوان مناطق محروم در اردوهای تابستانی

مطالعات زنان وابسته به پژوهشکده زنان دانشگاه

علمی پژوهشی و ISC

1384

 

فریده حمیدی

26

بررسی ساخت خانواده ، سبک دلبستگی در دختران فراری واثربخشی خانواده درمانی و درمانگری حمایتی در تغییر آنها

نشریه علمی – پژوهشی خانواده پژوهی پژوهشکده خانواده شهید بهشتی

علمی پژوهشی و ISC

1384

 

فریده حمیدی

27

بررسی رابطه سبک های دلبستگی با رضایتمندی زناشویی در دانشجویان متأهل دبیری

نشریه علمی – پژوهشی خانواده پژوهی پژوهشکده خانواده شهید بهشتی

علمی پژوهشی و ISC

1386

 

فریده حمیدی

28

تأثیر ساخت خانواده در فرار دختران

نشریه علمی – پژوهشی  پژوهش دانشگاه تهران

علمی پژوهشی و ISC

1383

شماره 3

 

فریده حمیدی

29

بررسی مقایسه ای  نیازهای جسمانی ، عاطفی، اجتماعی و مذهبی نوجوانان مناطق محروم بر اساس جنسیت

نشریه علمی – پژوهشی  پژوهش زنان وابسته به مرکز مطالعات زنان دانشگاه تهران

علمی پژوهشی و ISC

1384

2

فریده حمیدی

30

صرع و درمان غیر دارویی آن

فصلنامه آموزشی و پژوهشی احیا

علمی تخصصی

1382

 

فریده حمیدی

31

ابتکار و خلاقیت در آموزش و پرورش

ویژه نامه چهارمین جشنواره جوان خوارزمی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

-

1383

ویژه نامه جشنواره خوارزمی

فریده حمیدی

32

نقش عشق در پیوند زناشویی

نشریه دانشجویی شاهد ، دانشگاه شهید رجایی

نشریه دانشجویی

1383

2

فریده حمیدی

33

نقش مراکز مشاوره در پیشگیری  از بزهکاری

فصلنامه آرامش ، سال اول ، مربوط به شبکه مشاوره ناجا

علمی نخصصی

1380

3

فریده حمیدی

34

Predicting the job Satisfaction of Teachers Based on Their Emotional Intelligence and Self-Efficacy

International Journal of Psychology

ISC و فصلنامه علمی – پژوهشی

1392

جلد 7 شماره 2

حمیدی، امیری

35

مقایسه رویکرد خلاقیت بین دانش آموزان مدارس عادی و هنرستان ها بر اساس تست خلاقیت تورنس

ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی

ISC و فصلنامه علمی – پژوهشی

زمستان 1391

شماره 3 دوره دوم

حمیدی، شهمیر، محمدی، دهنوی

36

Relationship between emotional intelligence and self- efficacy with job satisfaction

Applied Psychology

علمی نخصصی

2013

Vol. 1(2), pp. 1-15, July 2013

حمیدی، امیری

 

 

7)     کنفرانس بین المللی :

عنوان

موضوع همایش

محل ارائه

Relation of Attachment Style and Family Structure In Homeless Girls and Effect of Family Therapy in Changing Their Attachment styles

کنگره بین المللی روان درمانگری در شرق ، گفتگوی تمدنها

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

مهر 1383

Study on Relationship between Chemistry Activities and Creativity Increase in Preschool Children

اشرف انارکی ، رسول عبداله میرزایی ،  فریده حمیدی

Chemical Education

 

ٍEuropean Conference Research in Chemical Education

6-9 July 2008

Istanbul - Turky

A Gender Comparative Study on Physical ,Emotional ,Social and Religion Needs of Deprived Regons' Adolescents

The British Psychological Society

Division of Educational and Child Psychology

 

Annual Professional Development Event* 7th – 9th January, 2009

Worsley Park Hotel and Country Club, Manchester

The Relationship Between Attachment Styles and Marital Satisfaction in Married Students of Teacher Training University

A National Conference on

‘Changing Fabric of Intimate Relationships’

 

Christ University in Bangalo

A Study on Demographic Status of Runaway Girls With Therapeutic Interferes to Changing Their family structures

 

A National Conference on

‘Changing Fabric of Intimate Relationships’

 

Christ University in Bangalore

The Relationship between Emotional Intelligence And Coping Styles on Adolescents According to Their Gender

3rd INTERNATIONAL CONFERENCE ON PSYCHOLOGY

ATHENS INSTITUTE FOR EDUCATION AND RESEARCH held in Athens, Greece on 8-11 June 2009

The Comparative Rate of Quality of Work Life among Technical and

Theoretical High School Teachers in Kordestan Province of Iran

The 7th World Conference on Muslim Education-Dec 2009

Selangor Islamic University

The Relationships between Emotional Intelligence and Leadership Styles of

Principals in High Schools of Sanandj

The 7th World Conference on
Muslim Education-Dec 2009

Selangor Islamic University

“Comparison of Beliefs and Defense Mechanism in Patients with Obsessive Compulsive Disorder and Normal Individuals”

Farideh Hamidi & Sara Shirazi

World Conference on Psychology, Counselling and Guidance

Majesty Mirage Park Resort Hotel

Antalya - Turkey

21-25 April, 2010

“Forgiveness Therapy : An Islamic Approach to Counseling Couples”

Farideh Hamidi, Zeinab Abbasi Makwand & Zeinab Mohamad Hosseini

World Conference on Psychology, Counselling and Guidance

Majesty Mirage Park Resort Hotel Antalya - Turkey

“The Relationship between Irrational Beliefs and social, emotional and Educational Adjustment Among Third Grade High school student”

Farideh Hamidi & Zeinab Mohamad Hosseini

World Conference on Psychology, Counselling and Guidance

Majesty Mirage Park Resort Hotel Antalya - Turkey

Role and place of  Guidance teachers

Zohre Bagherzadeha, Farideh hamidib

, Mohamd Jafar Behnamfar

World Conference on Psychology, Counselling and Guidance

Majesty Mirage Park Resort Hotel Antalya - Turkey

The Role of Islamic Education in Mental Health

Zohreh Bagherzadeh*, Farideh Hamidi**

World Conference on Psychology, Counselling and Guidance

Majesty Mirage Park Resort Hotel Antalya - Turkey

Cognitive consequences of drug abuser: Comparison with abuse of stimulants and opioid with regard to attention and working memory

Nasim Noorafkan Roohia, Farideh Hamidib, Kianoosh Shirinabadi Farahania

World Conference on Psychology, Counselling and Guidance

Majesty Mirage Park Resort

Hotel Antalya - Turkey

A Comparison of the Use of Educational

Technology in the Developed/Developing Countries

Farideh Hamidi, Farhad Ghorbandordinejadb, Maryam Rezaee c , Mehdi Jafari d

 

WORLD CONFERENCE ON INFORMATION TECHNOLOGY (WCIT-2010)
October 06-10, 2010

Bahcesehir University, Istanbul

Role of ICT in the Curriculum Educational System

ُُُSamieh Shahmir*[1], Farideh Hamidib , Zohre Bagherzadehc , Leila Salimid

 

 

 

WORLD CONFERENCE ON INFORMATION TECHNOLOGY (WCIT-2010)
October 06-10, 2010

Bahcesehir University, Istanbul

Comparing Barriers to Using Learning Resources

among Iranian University Students and Instructors

Farideh Hamidi, Mozhgan Khosravi Rostami,Mehrak Rahimic

 

 

WORLD CONFERENCE ON INFORMATION TECHNOLOGY (WCIT-2010)
October 06-10, 2010

Bahcesehir University, Istanbul

Manufacture and Validation of Paced Visual Serial

Addition Test (PVSAT) for an Iranian Population

 

Farideh Hamidi,Nasim Noorafkan Roohi

 

WORLD CONFERENCE ON INFORMATION TECHNOLOGY (WCIT-2010)
October 06-10, 2010

Bahcesehir University, Istanbul

Application of Reigeluth Instruction Design Model

In Virtual Education

Farideh Hamidi, Maryam Khoshbakht,,Shobo Abdolmaleki

WORLD CONFERENCE ON INFORMATION TECHNOLOGY (WCIT-2010)
October 06-10, 2010

Bahcesehir University, Istanbul

Information Technology in Education

Farideh Hamidi, Maryam Meshkat, Maryam Rezaee, Mehdi Jafari

 

WORLD CONFERENCE ON INFORMATION TECHNOLOGY (WCIT-2010)
October 06-10, 2010

Bahcesehir University, Istanbul

The comparative effect of computer-aided instruction and traditional teaching on student’s creativity in math classes

Mahnaz Fatemi Aqda

Farideh Hamidi,  Mehrak Rahimi

WORLD CONFERENCE ON INFORMATION TECHNOLOGY (WCIT-2010)
October 06-10, 2010

Bahcesehir University, Istanbul

Comparison of the Training Effects of Interactive Multimedia (CDs) and Non-Interactive Media (films) on Increasing Learning Speed, Accuracy and Memorization in Biological Science Course

 

Farideh Hamidia, Zahra Mitra Kharamidehb, Farhad Ghorbandordinejadc

WORLD CONFERENCE ON INFORMATION TECHNOLOGY (WCIT-2010)
October 06-10, 2010

Bahcesehir University, Istanbul

The Impact of Constructivist and Cognitive Distance

Instructional Design on the Learner’s Creativity

Mahnaz Fatemi Aqda

Farideh Hamidi, Farhad Ghorbandordinejad

WORLD CONFERENCE ON INFORMATION TECHNOLOGY (WCIT-2010)
October 06-10, 2010

Bahcesehir University, Istanbul

8)     کنفرانس داخلی :

عنوان

موضوع همایش

محل ارائه

ارائه شاخص های ارزیابی عملکرد آموزش متوسطه  به روش دلفی

اولین کنگره سراسری روانشناسی ایران

دانشگاه تربیت معلم

آبان 1381

بررسی ساخت خانواده ، سبک دلبستگی در دختران فراری واثربخشی خانواده درمانی و درمانگری حمایتی در تغییر آنها

اولین کنگره آسیب شناسی خانواده در ایران

دانشگاه شهید بهشتی

اردیبهشت 1383

بررسی ساخت خانواده

در فرار دختران

زنان ، مسائل فرهنگی – اجتماعی و جهانی سازی

دانشگاه تهران

اردیبهشت 1383

( مقاله برگزیده )

بررسی وضعیت بهداشت روانی فرزندان جانبازان در 22 استان کشور

اولین همایش علمی جانباز و خانواده و دومین کنگره آسیب شناسی خانواده

پژوهشکده فنی و پزشکی سازمان جانبازان بهمن 1382

و  دانشگاه شهید بهشتی

اردیبهشت 1385

بررسی میزان اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر دختران جوان

دومین کنگره آسیب شناسی خانواده

دانشگاه شهید بهشتی

اردیبهشت 1385

بررسی رابطه بین سبک های دلبستگی و رضایتمندی زناشویی در دانشجویان

سومین همایش سراسری بهداشت روانی دانشجویان و دومین کنگره آسیب شناسی خانواده

دانشگاه علم و صنعت

خرداد1385 و  دانشگاه شهید بهشتی اردیبهشت 1385

 

نقش مادری ، اختلال دلبستگی و آسیب های اجتماعی

همایش سراسری زن، اتحاد ملی، انسجام اسلامی

تالار حرکت ،

پژوهشکده زنان سپاه

بهمن 1386

بررسی وضعیت بهداشت روانی فرزندان

نوجوان جانبازان به تفکیک جنسیت

چهارمین سمپوزیوم پیشگیری و درمان عوارض عصبی ناشی از جنگ

دانشگاه علوم بهزیستی

(چکیده)

اسفند 1386

نقش دانش کاری معلمین شیمی در موفقیت اجرای برنامه درسی شیمی

همایش علمی برنامه درسی ملی: چشم اندازها و راهبردها

تهران ، اردوگاه شهید باهنر

30 و 31 مرداد1387

بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری وسلامت سازمانی معلمان مقطع متوسطه استان کردستان در سال تحصیلی 87 - 1386

اولین همایش روش های نوین آموزشی در نظام تعلیم و تربیت

دانشگاه شهید رجایی

24 آذر 1387

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و سبک رهبری مدیران مدارس دوره متوسطه شهرستان سنندج

اولین همایش روش های نوین آموزشی در نظام تعلیم و تربیت

دانشگاه شهید رجایی

24 آذر 1387

بررسی تأثیر فعالیت های علوم بر پرورش خلاقیت کودکان پیش دبستانی

اولین همایش روش های نوین آموزشی در نظام تعلیم و تربیت

دانشگاه شهید رجایی

24 آذر 1387

بررسی اثربخشی تدریس مبحث دینامیک به روش حل مسئله بر درک مفهومی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال دوم متوسطه شهر مشهد

اولین همایش روش های نوین آموزشی در نظام تعلیم و تربیت

دانشگاه شهید رجایی

24 آذر 1387

سنجش دانش ومهارت معلمان شیمی درزمینه فنون تدریس دردبیرستانهای دخترانه  استان زنجان

 

اولین همایش روش های نوین آموزشی در نظام تعلیم و تربیت

دانشگاه شهید رجایی

24 آذر 1387

بررسی میزان برخورداری دبیرستان‌های دولتی دخترانه شهر تهران از ویژگی‌های سازمان یادگیرنده از دیدگاه کارکنان

اولین همایش روش های نوین آموزشی در نظام تعلیم و تربیت

دانشگاه شهید رجایی

24 آذر 1387

بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری وسلامت سازمانی معلمان مقطع متوسطه استان کردستان در سال تحصیلی 87 - 1386

اولین همایش روش های نوین آموزشی در نظام تعلیم و تربیت

دانشگاه شهید رجایی

24 آذر 1387

رابطه بین باورهای شناختی و مکانیزم های دفاعی در افراد عادی  و وسواسی

اولین همایش سراسری روان شناسی پویایی در ایران

مجموعه مقالات –تهران 5-6 اسفند ماه 1388

دانشگاه شهید بهشتی – دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی

بررسی رابطه هوش فرهنگی با رضایتمندی زناشویی در دانشجویان متأهل دبیری

چهارمین کنگره ملی آسیب شناسی خانواده

مجموعه مقالات –تهران21-23 اردیبهشت ماه 1389

دانشگاه شهید بهشتی – پژوهشکده خانواده

بررسی میزان تناسب محتوای کتاب ریاضی اول ابتدایی با معیارهای سازماندهی محتوا ازدیدگاه معلمان اول ابتدایی

 

یازدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

27-30 تیر ماه1389

اداره آموزش و پرورش استان مازندران

محمود آباد ، مجتمع ورزشی – آموزشی شرکت نفت

بررسی میزان تناسب محتوای کتاب ریاضی اول ابتدایی با معیارهای گزینش محتوا ازدیدگاه معلمان اول ابتدایی

 

یازدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

27-30 تیر ماه1389

اداره آموزش و پرورش استان مازندران

محمود آباد ، مجتمع ورزشی – آموزشی شرکت نفت

بررسی مقایسه ای سبک  های دفاعی دانشجویان تربیت بدنی و غیر تربیت بدنی به تفکیک جنسیت

 

اولین همایش ملی روان شناسی ورزش انجمن ایرانی روان شناسی

سالن آکادمی المپیک ، 7 / 11/1389

بررسی مقایسه ای هوش معنوی دانش آموزان دوره متوسطه بر اساس جنس و پایه تحصیلی

فریده حمیدی ، حسین صداقت، سید مصطفی میر حسینی

کنگره بین المللی روان شناسی دین و فرهنگ

24-26 اردیبهشت 1390

دانشگاه تهران

دانش آموزان در مورد اعداد منفی چگونه می اندیشند؟

پنجمین همایش ملی آموزش

اردیبهشت 1393

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

پیش بینی رضایت مندی زناشویی دانشجویان متأهل بر اساس تعهد مذهبی آنان

اولین همایش اسلام و ارزش های متعالی با تأکید بر اخلاق

اسفند 1392

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

پیش بینی جهت گیری مذهبی از طریق ذهن آگاهی در دانشجویان

اولین همایش اسلام و ارزش های متعالی با تأکید بر اخلاق

اسفند 1392

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

بررسی  تطبیقی بلوغ و نوجوانی از دیدگاه اسلام و روانشناسی

اولین همایش ملی اسلام و آموزش علوم

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

بررسی رابطه فراشناخت حالتی ذهن آگاهی دانشجویان با هوش معنوی آنان

 

اولین همایش ملی اسلام و آموزش علوم

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

بررسی  تطبیقی بازی در روانشناسی و متون دینی

اولین همایش ملی اسلام و آموزش علوم

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

بررسی رابطه باورهای مذهبی و هوش هیجانی

دومین همایش ملی دانشجویی روانشناسی مشاوره و دین

 

دانشگاه فردوسی مشهد

 

 

 

9)      کتاب های چاپ شده :

ردیف

عنوان کتاب

تاریخ چاپ

محل انتشار

 
 

1

 

راهنمای کاربردی مهارتهای زندگی برای جوانان: در باره مهارت های زندگی

بهار 1387

پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان

 

2

 

راهنمای کاربردی مهارتهای زندگی برای جوانان: : مهارتهای خودآگاهی

بهار 1387

پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان

 

3

 

راهنمای کاربردی مهارتهای زندگی برای جوانان: :مهارت ارتباط مؤثر

بهار 1387

پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان

 

4

راهنمای کاربردی مهارتهای زندگی برای جوانان: :مدیریت هیجان

بهار 1387

پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان

 

5

راهنمای کاربردی مهارتهای زندگی برای جوانان: : مهارت حل مسأله

بهار 1387

پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان

 

6

راهنمای کاربردی مهارتهای زندگی برای جوانان: :مهارت تصمیم گیری

بهار 1387

پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان

 

7

روانشناسی ورزش

1392

دانشگاه شهید رجایی

 

 

 

 

 

 

فعالیت ها و طرح های پژوهشی

عنوان

سازمان

وضعیت

بررسی تأثیر مصرف شیر بر رشد جسمی _ ذهنی دانش آموزان 7-9 ساله منطقه 13تهران

انسیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

به عنوان کارشناس طرح

بررسی وضعیت بهداشت روانی فرزندان جانبازان در 22 استان کشور

سازمان جانبازان

مجری طرح

در سال 1381 شروع شد و در سال 1382 به اتمام رسیده است

بررسی مقایسه ای  نیازهای جسمانی ، عاطفی، اجتماعی

و مذهبی نوجوانان مناطق محروم

معاونت مستضعفان و محرومان

مجری طرح

در سال 1382 شروع و در سال 1383 به اتمام رسیده است.

بررسی میزان اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر دختران نوجوان مناطق محروم در اردوهای تابستانی

معاونت مستضعفان و محرومان

مجری طرح

در سال 1381 شروع شد و در سال 1382 به اتمام رسیده است

بررسی نیازهای آموزشی و تربیتی والدین و دانش آموزان مقاطع ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه کشور

انجمن اولیا و مربیان

( پژوهشکده خانواده )

همکار علمی

در سال 1381 شروع و در سال 1382 به اتمام رسیده است .

بررسی رابطه هوش هیجانی و سبک های مقابله ای در نوجوانان مناطق محروم به تفکیک جنسیت ، پایه تحصیلی و خرده فرهنگ های مناطق محروم کشور

معاونت مستضعفان و محرومان

مجری طرح

در سال 1383 شروع شد و در سال 1384 به اتمام رسیده است

بررسی وضعیت بهداشت روانی پرسنل ، مربیان و مسئولین مجموعه های اردویی بنیاد مستضعفان و محرومان

معاونت مستضعفان و محرومان

مجری طرح

در سال 1383 شروع شد و در سال 1384 به اتمام رسیده است

طرح نهادینه سازی فرهنگ بهداشت بلوغ فردی و جنسی در دختران خرمشهری

 

معاونت مستضعفان و محرومان

مجری طرح

 

بررسی میزان اثربخشی

آموزش مهارتهای زندگی بر هوش هیجانی و  سلامت روانی فرزندان جوان جانبازان

پژوهشکده فنی و پزشکی سازمان جانبازان

مجری طرح 1387

بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی و سلامت روانی زنان سرپرست خانوار شاغل در سپاه

مرکز تحقیقات زنان سپاه

مجری طرح 1388

طراحی اولیه و ساخت آزمون جدیدی برای سنجش بعضی از عملکردهای شناختی مغز شامل حافظه کاری، سرعت پردازش اطلاعات ، توجه انتخابی وتمرکز، و مطالعه اولیه بر روی نمونه نرمال ایرانی

دانشگاه شهید رجایی

طرح درون دانشگاهی

مجری طرح 1389

بررسی تاثیر سبک های مکانیزم های دفاعی بر سلامت روانی دانشجویان تربیت بدنی و غیر تربیت بدنی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به تفکیک جنسیت

 

دانشگاه شهید رجایی

طرح درون دانشگاهی

مجری طرح 1390

 

 

 

 

10)    پایان نامه ها

ردیف

عنوان پایان نامه یا رساله

تعداد واحد درس

عنوان دوره تحصیلی

تاریخ دفاع

نام مؤسسه

نام و نام خانوادگی دانشجو

نوع همکاری

امتیاز

ملاحظات

کارشناسی ارشد

دکتری تخصصی

راهنما

مشاور

1

بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری وسلامت سازمانی معلمان مقطع متوسطه استان کردستان در سال تحصیلی 87 - 1386

4

 

22/12/87

دانشگاه شهید رجایی

بهرام محمدی

 

 

 

2

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و سبک رهبری مدیران مدارس دوره متوسطه شهرستان سنندج

4

 

2/4/88

دانشگاه شهید رجایی

فرهاد عزیزی

 

 

 

3

بررسی تأثیر فعالیت های علوم بر پرورش خلاقیت کودکان پیش دبستانی

4

 

15/10/87

دانشگاه شهید رجایی

اشرف انارکی فیروز

 

 

 

4

بررسی اثربخشی تدریس مبحث دینامیک به روش حل مسئله بر درک مفهومی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال دوم متوسطه شهر مشهد

4

 

25/6/88

دانشگاه شهید رجایی

سید احمد محمدزاده طوفال

 

 

 

5

سنجش دانش ومهارت معلمان شیمی درزمینه فنون تدریس دردبیرستانهای دخترانه  استان زنجان

 

4

 

24/4/88

دانشگاه شهید رجایی

مریم حیدری ا بهری

 

 

 

6

بررسی میزان برخورداری دبیرستان‌های دولتی دخترانه شهر تهران از ویژگی‌های سازمان یادگیرنده از دیدگاه کارکنان

4

 

24/5/88

دانشگاه شهید رجایی

خدیجه عظیمی

 

 

 

7

رابطه بین باورهای شناختی و مکانیزم های دفاعی در افراد عادی  و وسواسی

4

 

25/6/88

دانشگاه آزاد واحد رودهن

سارا شیرازی مطلق

 

 

 

 

ردیف

عنوان پایان نامه‌ها / رساله ها

تعداد واحد

عنوان دوره تحصیلی

تاریخ دقیق دفاع

نام دانشجو

دانشگاه محل انجام

اسامی

امتیاز

کارشناسی ارشد

دکتری حرفه‌ای

دکتری تخصصی

نام اساتید راهنما

نام اساتید مشاور

کل

گروه آموزشی

دانشکده

کمیته مرکزی

8

بررسی میزان تناسب محتوای کتاب ریاضی پایه اول ابتدایی با معیارهای انتخاب وسازماندهی محتوا از دیدگاه کارشناسان دفتر برنامه ریزی وتالیف واعضای گروههای آموزشی استان زنجان

 

4

 

 

26/2/1389

حسن علی رجبی

علوم انسانی

فریده حمیدی

آقای دکتر احمدی

 

 

 

 

9

بررسی اثر بخشی آموزش مفاهیم پایه ریاضی بر یادگیری دانش آموزان در مبحث اپتیک هندسی

 

4

 

 

مرداد 89

اسداله مرادخانی

علوم پایه

خانم دکتر احمدی

فریده حمیدی

 

 

 

 

10

بررسی رابطه ی هوش هیجانی مدیران و سلامت سازمانی مدارس دوره ی متوسطه ی شهرستان مشهد

4

 

 

10/2/1390

قاسم دسترس

علوم انسانی

فریده حمیدی

آقای دکتر ساکی

 

 

 

 

11

بررسی رابطه بین  مهارت  مذاکره مدیران با میزان تعارض در میان معلمان مدارس متوسطه شهرمشهد

 

4

 

 

10/2/1390

غلامرضا مهدیان

علوم انسانی

آقای دکتر ساکی

فریده حمیدی

 

 

 

 

12

بررسی رابطه بین منابع قدرت مورد استفاده مدیران با جو سازمانی مدارس دولتی شهرستان بانه

4

 

 

31/3/1390

خالد مرادی

علوم انسانی

آقای دکتر ساکی

فریده حمیدی

 

 

 

 

13

شناسایی انتظارات معلمان و مقایسه ان با عملکرد نظارت و راهنمایی مدیران در مدارس پسرانه دولتی ابتدایی شهر تهران

 

4

 

 

 

اکبرشاهی

علوم انسانی

آقای دکتر ساکی

فریده حمیدی

 

 

 

 

نام و نام خانوادگی  عضو هیأت علمی        امضاء

نام و نام خانوادگی مدیر گروه  آموزشی                     امضاء

نام و نام خانوادگی رئیس کمیته منتخب       امضاء

 

 

ردیف

عنوان پایان نامه یا رساله

تعداد واحد درس

عنوان دوره تحصیلی

تاریخ دفاع

نام مؤسسه

نام و نام خانوادگی دانشجو

نوع همکاری

امتیاز

ملاحظات

کارشناسی ارشد

دکتری تخصصی

راهنما

مشاور

14

بررسی رابطه ی هوش فرهنگی و سواد رایانه ای دانشجو معلمان با سبک مدیریت کلاسی آنان

 

4

 

30/7/90

دانشگاه شهید رجایی

الهام دهنوی

 

 

 

15

ارتباط فراشناخت بادرک مطلب خواندن دردانش آموزان پایه ی تحصیلی سوم راهنمایی شهرستان دیواندره

4

 

15/10/90

دانشگاه شهید رجایی

کمال سلیمی

 

 

 

16

بررسی رابطه بین رشد زبانی و رشد اجتماعی دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهرستان مریوان

4

 

15/10/90

دانشگاه شهید رجایی

یاسین رستمی

 

 

 

17

بررسی رابطه بین هوش فرهنگی و سبک های عمومی تصمیم گیری مدیران مدارس راهنمایی استان قزوین

4

 

25/7/90

دانشگاه شهید رجایی

شجاع قاسمی مدانی

 

 

 

18

بررسی رابطه تیپ شخصیت و سبک های تصمیم گیری

مدیران مدارس استان آذربایجان غربی

4

 

30/7/90

دانشگاه شهید رجایی

عابد پرویزی

 

 

 

 

19

مدل یابی روابط ساختاری برای تاثیر خودنظمدهی بر پیشرفت تحصیلی با میانجیگری خودکارامدی وراهبردهای یادگیری

4

 

30/7/90

دانشگاه شهید رجایی

فریبا خادم

 

 

 

 

20

بررسی نوآوری و کارآفرینی در مدیریت آموزشی :مطالعه موردی دانشگاه مازندران

4

 

30/7/90

دانشگاه شهید رجایی

عالیه بخشیان

 

 

 

21

تعیین رابطه  چند گانه هوش هیجانی وجو سازمانی با استرس شغلی کارکنان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی

 

4

 

24/4/88

دانشگاه شهید رجایی

مختار محمدخانی

 

 

 

22

طراحی یک الگوی آموزشی برای آموزش مفاهیم جرم وحجم مبتنی بر تفکر خلاق در سال دوم دبستان

4

 

24/5/88

دانشگاه شهید رجایی

لیلا طاوسی    

 

 

 

23

نقش دانش زبان انگلیسی بر تاثیر بازی رایانه ای دایمنشن بر انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی ریاضی

4

 

25/6/88

دانشگاه شهید رجایی

فاطمه غلامرضائی

 

 

 

24

بررسی تاثیر اختلال خواندن بر اختلال ریاضی با تاکید بر اعتبار سنجی آزمون تشخیصی خواندن استنفورد و آزمون تشخیصی ریاضی استنفورد

4

 

 

 

سارا دازی

 

 

 

25

بررسی درک و فهم دانش آموزان سال دوم متوسطه از استدلال و اثبات ریاضی

4

 

 

دانشگاه شهید رجایی

فهیمه کلاهدوز

 

 

 

26

بررسی رابطه بین سبک های انگیزشی، خودکارآمدی و خودتنظیمی تحصیلی در دانش آموزان مقطع متوسطه شهر کرج

4

 

 

دانشگاه شهید رجایی

محمد بیاناتی

 

 

 

 

12) درجات و جوائز علمی ، پژوهشی و فرهنگی :

-  دانشجوی نمونه کشور دردوره کارشناسی ارشد،  سال 1373

- انتخاب پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان پایان نامه برگزیده سال 1374

- رتبه اول رشته روانشناسی در دوره دکتری دانشگاه تربیت مدرس

- مقاله برگزیده همایش سراسزی زنان ( مسائل اجتماعی ،فرهنگی و جهانی سازی ) ، دانشگاه تهران ، سال 1383

- تقدیر نامه ازرئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور ،وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ، وزیر آموزش و پرورش ، قائم مقام و معاون وزیرآموزش و پروش ، چندین تقدیرنامه از مدیر کل و روسای آموزش و پرورش منطقه یک آموزش و پرورش و . . .  و همچنین چندین تقدیرنامه از معاونت دانشجویی  و نیز چندین تقدیرنامه ازمدیران مختلف فرهنگی دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی

- دریافت تقدیرنامه از ریاست محترم پلیس آگاهی .

- دریافت تقدیرنامه از معاونت پژوهشی دانشگاه امام حسین .

- دریافت تقدیرنامه از پژوهشکده و دفتر امور زنان سپاه .

- استاد نمونه دانشگاه شهید رجایی در سال 1387

- پژوهشگر نمونه دانشگاه شهید رجایی در سال 1387

- تقدیرنامه از ریاست دانشگاه ، معاونین دانشجویی ، پژوهشی و مدیر فرهنگی دانشگاه شهیدرجایی

 

 

 

Curriculum Vitae for Dr. Farideh Hamidi

 

Contact Information

 

Name: Mrs. Farideh Hamidi

Current Position: Associate Professor of Psychology,

Dept. of Education, Shahid Rajaee Teacher Training University(SRTTU).

Address: Shahid Rajaee Teacher Training University, Education Department.

Lavizan, P O Box 16785-163, Postal code 16788 15811, Tehran, Iran.

Cell Phone: +98 -9123271519

Tel & Fax: +98 (21) 22970035

Citizenship:Iranian

E-mail: fhamidi@srttu.edu

 

Education

 

Ph.D in TMU

Ph.D in Psychology ,Dept. of Psychology at Tarbiat Modares University in 2004

Advisor: Distinguished Professor Dr. G.A.Afrooz.

Research topic: A Study on Family Structure and Attachment Style of Runaway Girls and Effectiveness of Family and Supportive Therapy Interventions.

First Degree Award in PhD at TMU.

 

BSc. And M.A in Alzahra University

M.A in Educational Psychology , Dept. of Psychology at Alzahra University in 1995.

Advisor: Distinguished Professor Dr. A. Delavar

Research topic: Productivity Indicators in Secondary Education According to Delphi Method. (Best Master'sThesisAwardin 1995, Ministry of ScienceandTechnology, Iran/Tehran).

(Best M.A National Selected Student Award in Country, 1994, Ministry of Science and Technology,Iran/Tehran).

 

BSc. in Psychology of Exceptional Children. Dept. of Psychology at Alzahra University in 1991.

Research topic:" Theories of Language and Thought"

Advisor: Professor Dr. F.Ameri

 

Teaching and Work Experiences

-          Assistant Professor, Dept of Education, Shahid Rajaee Teacher Training University, 2002 up to now (Included courses for Bsc and master students: Learning psychology , Guidance and counseling, Developmental Psychology, Psychology of women, Research Method, Educational Psychology, Family counseling, and  General psychology).

-          Head of Psychology & Education Dept in SRTTU.

-          Manager for administrative affairs and editorial panel of the peer reviewed quarterly journal of the women and families research and advisory center.

-          Editorial reviewer for more than 15 national and international peer reviewed quarterly journals such as international journal of psychology, quarterly journal of educational innovations, journal of technology of education,….

-          More than 20 years experiences in teaching and researching at high schools, counseling centers, Welfare Organizations, workshops for veterans and etc.

-          Resource Person in the Workshop for Educators in South and West Asia on EIU and MDGs in November , 2011.

-          Scientific secretary and scientific committee member of many conferences.

 

Work / Research Experiences  

Research in ICT in the Curriculum Educational System, Information and Communication, E-learning on Language Learning , Virtual Education, Educational Technology, Attachment Styles , Mental Health, Life Skills, Working Memory, Quality of work Life,Women and Gender Study. Organizational Intelligence. Entrepreneurship and Creativity.

Publications

Books

- Radfar,S .& Hamidi.F( 2007). Applied Guidance of Life Skills for Youth (Six Volumes) on different skills like: Awareness, Decision Making, Effective Communication, Emotional Management, Problem Solving, Empathy.

-Hamidi.F &  Ghorbani,V(2013). Sport Psychology. Shahid Rajaee Teacher Training University Press.

- Patelis,T.(2012)Research Studies, Literature Reviews and Perspectives in Psychological Science. Hamidi,F: CHAPTER 8: A Gender Comparative study on Emotional Intelligence and Coping Styles in Adolescents .ATHENS INSTITUTE FOR EDUCATION AND RESEARCH,  95-104. http://www.atiner.gr/docs/2012PSY-CONT.htm

- Hamidi,F., & Movahedi,A.( in press). Organizational Intelligence. Shahid Rajaee Teacher Training University Press.

 

Journal papers

  • F.Hamidi.(2003).A Study on Demographic Status of Runaway Girls with Therapeutic Intervention to Change their Family Structure". Journal of Psychology, 30 , No. 2, Summer pp 114-127
  • F.Hamidi.(2004)."Effectiveness of life skills Training on Adolescent Girls in summer camps", Journal of Women's Studies, 3, 7, Spring - pp 129-147.
  • F.Hamidi.(2003)."Effectiveness of Family Therapy on Runaway Girls". Journal of Women, Volume II, Number 3 - Fall 1383 pp 85-101.
  • F.Hamidi.(2004)."Comparative Study of Physical, Emotional, Social and Religious Needs of Adolescents According Genders ", Volume I F.Hamidi.(2003)II No. 2 - Summer 1384 pp 179-159.
  • F.Hamidi.(2003)." No Pharmacologic Treatment of Epilepsy", Journal of Rehabilitation and Educational Research, Issue 2 - Spring - pp 71-76.
  • F.Hamidi.(2005)."Initiative and Creativity in Education", Spatial Journal of Fourth Scientific Kharazmi  Festival, Shahid Rajaee Teacher Training University, summer, pp 90-10.
  • F.Hamidi.(2003)."Non pharmacologic Treatment of Epilepsy " , Journal of Rehabilitation  and Research , V II - Spring , pp 71-76
  • F.Hamidi.(2007)."Relationship between Emotional Intelligence and Coping Styles on Adolescents according their Genders", Journal of Applied Psychology, 4, 5, Winter 1386, 432-444.
  • F.Hamidi.(2010). Theories of creativity", Encyclopedia of Entrepreneurship,  Entrepreneurship Faculty of Tehran University and the Center for Great Persian Encyclopedia,VII.
  • F.Hamidi.(2010)."Relationship between Social Support and Mental Health Among Female –Headead Housholds Employed in Military University", Journal of Military Psychology,VI,N3 Summer,pp 51-60.
  • F.Hamidi,S.Nasri and B.Mohamadi(2010). A Study of the Rate of Organizational Health of Boys and Girls High Schools in Kurdistan Province from the Viewpoint of Teacher, Journal of Women and Family Culture , V 5,No.15.Spring,pp 65-78.
  • R. Abdullah Mirzaei,F.Hamidi and A.Anaraki(2009). "A Study on the Effect of Science Activities on Fostering Creativity in Preschool Children",Journal of Turkish Science Education,Volume 6, Issue 3, December 2009
  • F.Hamidi.(2008)."Relationship between Runaway Girl's attachment Styles with their Parents", Journal of Women and Family Culture , V 5,No.12.Spring,pp 71-98.
  • F.Hamidi.(2009). Relationship between Attachment Style and Marital Satisfaction among Married Teacher Training Students, Journal of Family Research, No. 9, Volume III, Spring, pp 443-453.
  • F.Hamidi & Gheitasi,M.(2011).A Gender Comparative Study on Perfectionism, Procrastination and Accepting Responsibility among Ahvaz Teacher Training Students.The Women and Family Cultural- Educational Quaterly.V6,N18,Summer,PP159-188
  • F.Hamidi.,Saki,R.,Movahedi Nasab,A.,& Mohebzadeh,Z.(2013). Relationship between Organizational Intelligence and  Principals’s Performance in High Schools of Yazd.Journal of Rahyafti No Dar Modirirat, Summer Acceptance Puplished.
  • F. Hamidi  & M. Amiri.( 2013). Relationship between emotional intelligence and self- efficacy.International with Job Satisfaction. Applied Psychology N 2, PP 1-15. http://www.jourpsyc.com/majaleh/201.pdf
  • F.Hamidi & Sedaghat,H.(2012).Comparison of Spiritual Intelligence between High School Students According to their Genders and Grades, Journal of Women in Culture & Art,V 4 ,N 4 Winter,PP75-88.
  • F.Hamidi (2010). Relationship between Social Support and Mental Health among Female-headed households employed in Sepah Forces. Journal of Military Psychology,V1,N2,Summer,PP51-60.
  • F.Hamidi & B.Mohammadi(2012). Teachers' quality of work life in secondary schools. International Journal of Vocational and Technical Education, Vol. 4(1), pp. 1–5, January. http://www.academicjournals.org/IJVTE
  • F.Hamidi & F.Azizi(2012). Relationship between emotional intelligence and leadership styles of principals in high schools. Vol. 4(1), pp. 6-13, February.
  • F.Hamidi & N. Noorafkan Roohi(2012). Manufacture and Validation of New Negative Priming Measurement for Studying Individual Differences in Working Memory. Europe’s Journal of Psychology , Vol. 8(2), 251–262.
  • A. Bakhshian, F. Hamidi, M. Ezati(2011). Relationship between Organizational Intelligence and Entrepreneurship among University Educational Managers. Journal of Mathematics and Computer Science, Vol .3 No.4 (2011) 413 – 421.
  • F. Hamidi  & M. Amiri.( 2013). Predicting the job satisfaction of teachers based on their emotional intelligence and self- efficacy. International journal of Psychology, V 7, N2,pp 73-95.
  • R.Saki., F.Hamidi., Z. Mohebzadeh., A. Movahedi Nasab( 2013). Relationship between Leader-Member Exchange (LMX) and Teachers’s Job satisfaction among high school teachers in Yazd.Quaterly Journal of New Approaches in Educational Administration, V.4 ,  N. 2, PP 29-50

 

 

 

International Conference papers

 

F.Hamidi.(2004)." Relation of Attachment Style and Family Structure In Homeless Girls and Effect of Family Therapy in Changing Their Attachment styles, International Congress for Psychology",29th sep -1 st Oct , Tehran-Iran.

F.Hamidi.(2009)." A Gender Comparative Study on Physical ,Emotional ,Social and Religion Needs of Deprived Regons' Adolescents", Annual Professional Development Event* 7th – 9th January,Worsley Park Hotel and Country Club, Manchester

  • F.Hamidi.(2009)."A Study on Demographic Status of Runaway Girls With Therapeutic Interferes to Changing Their family structures", A National Conference on ‘Changing Fabric of Intimate Relationships’Christ University in Bangalore in India.
  • F.Hamidi.(2009)." The Relationship between Emotional Intelligence And Coping Styles on Adolescents According to Their Gender", Third International Conference on Psychology", Athens Institute for Education and Research, held in Athens, Greece on 8-11 June.
  • F.Hamidi.(2009)." The Comparative Rate of Quality of Work Life among Technical and Theoretical High School Teachers in Kordestan, Province of Iran, The 7th World Conference on Muslim Education-Dec , Selangor Islamic University, Malysia.
  • F.Hamidi.(2009)." The Relationships between Emotional Intelligence and Leadership Styles of Principals in High Schools of Sanandj, Province of Iran, The 7th World Conference on Muslim Education-Dec ,Selangor Islamic University, Malysia..
  • F.Hamid and S.Shirazi Motlagh.(2010)." Comparison of Irrational Beliefs and Defense Mechanisms in Patients with Obsessive Compulsive Disorder and Normal Individuals", Procedia Social and Behavioral Sciences V 5,  pp1520–1524. http://www.elsevier.com/locate/procedia
  • F.Hamid,Z.Abasi Makvand and Z.Mohamad Hosseini(2010)." Couple therapy: forgiveness as an Islamic approach in counseling", Procedia Social and Behavioral Sciences 5 , 1525–1530. http://www.elsevier.com/locate/procedia
  • F.Hamid,Z.Bagherzadeh(2010). "Role and place of Guidance Teacher in Schools", Procedia Social and Behavioral Sciences 5 ,1918–1921. http://www.elsevier.com/locate/procedia
  • F.Hamid,Z.Bagherzadeh and S.Ghafarzadeh (2010). "The Role of Islamic Education in Mental Health", Procedia Social and Behavioral Sciences 5 ,1991–1996.
  • N Noorafkan Roohi,F.Hamidi and K. Shirinabadi Farahani (2010).Cognitive consequences of drug abuser: comparison with abuse of stimulants and opioid with regard to attention and working memory, Procedia Social and Behavioral Sciences 5 , pp1698–1701. http://www.elsevier.com/locate/procedia
  • F.Hamidi and Z.Mohamad Hosseini(2010). " The Relationship between Irrational Beliefs and Social, Emotional and Educational Adjustment among Junior Students", Procedia Social and Behavioral Sciences 5 , pp 1531–1536. http://www.elsevier.com/locate/procedia
  • F.Hamidi, M. Khosravi Rostami, M Rahimi (2011). "Comparing Barriers to Using Learning Resources among Iranian University Students and Instructors", Procedia Computer Science 3 , pp 122–127. http://www.elsevier.com/locate/procedia
  • F.Hamid and N. Noorafkan Roohi (2011). "Manufacture and Validation of Paced Visual Serial Addition Test (PVSAT) for an Iranian Population", Procedia Computer Science 3 ,pp 138–143. http://www.elsevier.com/locate/procedia
  • F. Hamidi , F. Ghorbandordinejad, M. Rezaee , M. Jafari (2011)." A Comparison of the Use of Educational Technology in the Developed/Developing Countries", Procedia Computer Science 3 ,pp 374–377. http://www.elsevier.com/locate/procedia
  • M. Fatemi Aqda,F. Hamidi,Mehrak Rahimi (2011). "The comparative effect of computer-aided instruction and traditional teaching on student’s creativity in math classes", Procedia Computer Science 3 ,pp 266–270. http://www.elsevier.com/locate/procedia
  • M. Fatemi Aqda,F. Hamidi and F.Ghorbandordinejad(2011). "The impact of constructivist and cognitive distance instructional design on the learner’s creativity", Procedia Computer Science 3 ,pp 260–265. http://www.elsevier.com/locate/procedia
  • F. Hamidi , M. Meshkat, M. Rezaee , M. Jafari (2011)." Information Technology in Education", Procedia Computer Science 3 ,pp 369–373. http://www.elsevier.com/locate/procedia
  • F.Hamidi, Z. M. Kharamideh and  Farhad Ghorbandordinejad(2011)." Comparison of the Training Effects of Interactive Multimedia (CDs) and Non-Interactive Media (films) on Increasing Learning Speed, Accuracy and Memorization in Biological Science Course", Procedia Computer Science 3 ,pp 144–148. http://www.elsevier.com/locate/procedia
  • F. Hamidi, M. Khoshbakhtb  and S. Abdolmaleki (2011). "Application of Reigeluth Instruction Design Model in Virtual Education", Procedia Computer Science 3 ,pp 796–800. http://www.elsevier.com/locate/procedia
  • N. Mohammadi, V. Ghorbanib , F. Hamidi(2011). "Effects of E-learning on Language Learning",Procedia Computer Science 3 ,pp 464–468. http://www.elsevier.com/locate/procedia
  • M. Teimoorniaa,F. Hamidi, S. M. R. Imam Jomeh and S.Foroozesh-nia(2011)." The implementation of Information and Communication Technology (ICT) in Extracurricular activities of Education system in Iran", Procedia Computer Science 3 ,pp 617–622. http://www.elsevier.com/locate/procedia
  • S. Shahmir, F. Hamidi , Z. Bagherzadehc  and L. salami(2011). "Role of ICT in the Curriculum Educational System", Procedia Computer Science 3 , pp 623–626  http://www.elsevier.com/locate/procedia
  • F. Hamidi , H. Sedaghat, S. M. Mirhosseini(2011)." Comparison of Spiritual Intelligence between High School Students According to their Genders and Grades", International Congress on Psychology, Religion and Culture, May 14-16.Tehran University-Iran.
  • Hamidi,F.(2012).A Comparative Study of the Defense Mechanisms and mental Health of Male and Female Teacher Training Students. The Women and Families Cultural – Educational Quaterly Journal, V.7,  N 20,PP111-130.
  • F. Hamidi& N.Noorafkan Roohi.(2012). Manufacture and Validation of New Negative Priming Measurement for Studying Individual Differences in Working Memory. Europe's Journal of Psychology, Vol. 8(2), 251–262, doi:10.5964/ejop.v8i2.457.
  • F. Hamidi1 & B. Mohamadi.(2012). Teachers' quality of work life in secondary schools.

               International Journal of Vocational and Technical Education Vol. 4(1), pp. 1-5.

  • F. Hamidi1 & F. Azizi(2012).  Relationship between emotional intelligence and leadership styles of principals in high schools.  International Journal of Vocational and Technical Education Vol. 4(1), pp. 6-13.
  • F . Hamidi,.,S. Shahmir ,N. Mohammadi, & E. Dehnavi,.( 2013). Comparing Creativity approach between Normal Schools and Vocational Schools based on Torrance Creativity Test.Innovation & Creativity in Human Sciences,V 2, N 3, pp 205-218.

 

Academic Membership

  • Board Member of Sport Psychology, Division of Iranian Psychological Association
  • Association of Iranian Women Studies
  • Iranian Psychological Association
  • Iranian Consultant Association
  • Canadian Psychological Association(CPA)
  • Board Member in Psychology and Counseling Organization in Iran, Sport Psychology Division Psychology ,Tehran/Iran,
  • Board Member of Gratuated Students in TMU
  • Cultural Council of Shahid Rajaee Teacher Training University