نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آگاهی واج شناختی درک متن نوشتاری نوجوانان دورة دوم متوسطه پایة دهم سطوح مختلف آگاهی واج شناختی و رابطة آن ها با درک متن نوشتاری نوجوانان: شواهدی از دانش آموزان پایة دهم متوسطه [دوره 17، شماره 3، 1397، صفحه 95-122]
  • آموزش ریاضی میزان کاربست نشانگرهای تدریس اثربخش درس ریاضی در دبیرستان های تیزهوشان و دولتی شهر اصفهان از منظر دانش آموزان [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 21-44]
  • آموزش شهروندی بررسی میزان توجه به مؤلفه‌های شهروندی جهانی در آموزش‌وپرورش ایران (مطالعة موردی اسناد بالادستی نظام آموزش‌وپرورش) [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 91-106]
  • آموزش مبتنی بر زبان مادری آموزش به زبان مادری در نظام آموزش رسمی کشور: فرصت یا تهدید؟ [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 43-74]
  • آموزش مثبت بررسی اثربخشی مداخلة آموزش مثبت بر بهزیستی (شکوفایی)، ابعاد مختلف توانمندی های شخصیتی و خوش بینی دانش آموزان [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 113-128]
  • آموزش وپرورش آموزش به زبان مادری در نظام آموزش رسمی کشور: فرصت یا تهدید؟ [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 43-74]
  • آموزش وپرورش تدوین الگوی شایستگی های دبیران دبیرستان های دولتی ایران [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 75-104]
  • آموزش وپرورش بررسی فرایند اجرای نظام دوری در مدارس ابتدایی (شهرستان مشهد) [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 45-72]

ا

  • احساس تنهایی تمایز دانش آموزانِ با فرسودگی تحصیلی بالا و پایین، بر اساس اهمال کاری تحصیلی و احساس تنهایی آنان [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 97-112]
  • ارزشیابی ارزشیابی کارایی بیرونی برنامه های درسی رشته های منتخب شاخه های فنی وحرفه ای و کاردانش: وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان پسر [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 151-169]
  • استرس تحصیلی مقایسة دانش آموزان با خوشه های مختلف عاطفة تحصیلی از لحاظ فرسودگی تحصیلی [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 7-24]
  • اشتغال ارزشیابی کارایی بیرونی برنامه های درسی رشته های منتخب شاخه های فنی وحرفه ای و کاردانش: وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان پسر [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 151-169]
  • اضطراب مسئولیت پذیری شخصی و هیجان های تدریس در معلمان: نقش واسطه ای خوش بینی آموزشی [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 7-20]
  • الگوی انگیزشی MUSIC تأثیر الگوی انگیزشی MUSIC بر انگیزش تحصیلی درونی و بیرونی، درگیری تحصیلی و عملکرد تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه هشتم شهر دزفول [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 129-150]
  • الگوی شایستگی تدوین الگوی شایستگی های دبیران دبیرستان های دولتی ایران [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 75-104]
  • انگیزش تأثیر ادراکات محیطی کلاسی بر انگیزش یادگیری زبان دوم با میانجیگری خودکارامدی در دانش‌آموزان دختر دورة متوسطه [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 7-20]
  • انگیزش پیشرفت مقایسة دانش آموزان با خوشه های مختلف عاطفة تحصیلی از لحاظ فرسودگی تحصیلی [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 7-24]
  • انگیزه اعتبار سازی ابزار با استفاده از نظریه های فعالیت و پرسش و پاسخ برای ارزشیابی درک دانش آموزان از دست ورزی های مجازی در یادگیری ریاضی [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 105-130]
  • اهمال کاری تحصیلی تمایز دانش آموزانِ با فرسودگی تحصیلی بالا و پایین، بر اساس اهمال کاری تحصیلی و احساس تنهایی آنان [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 97-112]

ب

  • بالندگی تأثیر آموزش کارکردهای اجرایی عصبی- شناختی بر گرایش به تفکر انتقادی دانش‌آموزان دورة اول متوسطة شهر تبریز [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 21-36]
  • بدفهمی هندسه نظریة ون هیلی مهارت های هندسی شناسایی بدفهمی های دانش آموزان پایة هشتم در مهارت های هندسی در هندسه و استفاده از نظریة ون هیلی برای ارتقاء و بهبود سطح مهارت های هندسی دانش آموزان [دوره 17، شماره 3، 1397، صفحه 123-147]
  • بهزیستی بررسی اثربخشی مداخلة آموزش مثبت بر بهزیستی (شکوفایی)، ابعاد مختلف توانمندی های شخصیتی و خوش بینی دانش آموزان [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 113-128]

پ

ت

  • تأمین و جذب معلم مقایسة سیاست‌های جذب، تأمین و تربیت‌معلمان دورة ابتدایی بر اساس یادگیری دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 37-60]
  • تجربة زیستة معلمان ارتباطات کلامی پدیدارشناسی فهم پدیدارشناسانة تجربة زیستة معلمان دورة ابتدایی از ارتباطات کلامی [دوره 17، شماره 3، 1397، صفحه 7-22]
  • تجزیۀ تابع تشخیص تمایزگذاری دانش آموزان با رفتارهای استرس زای بالا و پایین بر اساس مؤلفه های طرح واره های ناسازگار اولیه و عملکرد خانواده [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 25-42]
  • تحلیل خوشه ای مقایسة دانش آموزان با خوشه های مختلف عاطفة تحصیلی از لحاظ فرسودگی تحصیلی [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 7-24]
  • تدریس اثربخش میزان کاربست نشانگرهای تدریس اثربخش درس ریاضی در دبیرستان های تیزهوشان و دولتی شهر اصفهان از منظر دانش آموزان [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 21-44]
  • تدریس مبتنی بر زیبایی شناسی تدریس مبتنی بر زیبایی شناسی: رویکردی جهت بهبود نگرش دانش آموزان به مدرسه [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 73-96]
  • تربیت‌معلم مقایسة سیاست‌های جذب، تأمین و تربیت‌معلمان دورة ابتدایی بر اساس یادگیری دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 37-60]
  • تصمیم‌گیری شناسایی نرم‌افزار آموزشی مناسب ویژگی‌های رشدی یادگیرندگان دورة پیش‌دبستانی [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 125-150]
  • تعهد تأثیر آموزش کارکردهای اجرایی عصبی- شناختی بر گرایش به تفکر انتقادی دانش‌آموزان دورة اول متوسطة شهر تبریز [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 21-36]
  • تفکر انتقادی تأثیر آموزش کارکردهای اجرایی عصبی- شناختی بر گرایش به تفکر انتقادی دانش‌آموزان دورة اول متوسطة شهر تبریز [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 21-36]
  • تفکر مراقبتی ارائة مدل مفهومی ارتباط فلسفه برای کودکان (با تأکید بر بُعد تفکر مراقبتی) و هوش هیجانی [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 131-150]
  • توانمندی های شخصیتی بررسی اثربخشی مداخلة آموزش مثبت بر بهزیستی (شکوفایی)، ابعاد مختلف توانمندی های شخصیتی و خوش بینی دانش آموزان [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 113-128]

ج

  • جهانی‌شدن بررسی میزان توجه به مؤلفه‌های شهروندی جهانی در آموزش‌وپرورش ایران (مطالعة موردی اسناد بالادستی نظام آموزش‌وپرورش) [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 91-106]
  • جهت گیری هدف مقایسة دانش آموزان با خوشه های مختلف عاطفة تحصیلی از لحاظ فرسودگی تحصیلی [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 7-24]

ح

  • حمایت اجتماعی ادراک‌شده رابطة بین حمایت اجتماعی ادراک‌شده از سوی معلم و درگیری تحصیلی: نقش واسطه‌ای خودتنظیمی تحصیلی [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 107-124]

خ

  • خشم مسئولیت پذیری شخصی و هیجان های تدریس در معلمان: نقش واسطه ای خوش بینی آموزشی [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 7-20]
  • خلاقیت تأثیر آموزش کارکردهای اجرایی عصبی- شناختی بر گرایش به تفکر انتقادی دانش‌آموزان دورة اول متوسطة شهر تبریز [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 21-36]
  • خودتنظیمی تحصیلی رابطة بین حمایت اجتماعی ادراک‌شده از سوی معلم و درگیری تحصیلی: نقش واسطه‌ای خودتنظیمی تحصیلی [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 107-124]
  • خودشفقت ورزی اشتیاق تحصیلی نیازهای روان شناختی امنیت اجتماعی مدل پنل اشتیاق تحصیلی نوجوانان بر اساس خودشفقت ورزی، ارضای نیازهای بنیادی روان شناختی و احساس امنیت اجتماعی – یک مطالعة پنل ناهم زمان [دوره 17، شماره 3، 1397، صفحه 23-46]
  • خودکارآمدی مقایسة دانش آموزان با خوشه های مختلف عاطفة تحصیلی از لحاظ فرسودگی تحصیلی [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 7-24]
  • خودکارامدی تأثیر ادراکات محیطی کلاسی بر انگیزش یادگیری زبان دوم با میانجیگری خودکارامدی در دانش‌آموزان دختر دورة متوسطه [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 7-20]
  • خودکارامدی بررسی و مقایسة عاملیت انسانی و مؤلفه‌های آن در میان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه دولتی [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 61-90]
  • خوش بینی بررسی اثربخشی مداخلة آموزش مثبت بر بهزیستی (شکوفایی)، ابعاد مختلف توانمندی های شخصیتی و خوش بینی دانش آموزان [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 113-128]
  • خوش بینی آموزشی مسئولیت پذیری شخصی و هیجان های تدریس در معلمان: نقش واسطه ای خوش بینی آموزشی [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 7-20]

د

  • داده بنیاد بررسی فرایند اجرای نظام دوری در مدارس ابتدایی (شهرستان مشهد) [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 45-72]
  • دانش آموز بررسی فرایند اجرای نظام دوری در مدارس ابتدایی (شهرستان مشهد) [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 45-72]
  • دانش‌آموزان دورة متوسطه تأثیر ادراکات محیطی کلاسی بر انگیزش یادگیری زبان دوم با میانجیگری خودکارامدی در دانش‌آموزان دختر دورة متوسطه [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 7-20]
  • دبیران آموزش وپرورش تدوین الگوی شایستگی های دبیران دبیرستان های دولتی ایران [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 75-104]
  • دبیرستان های دولتی ایران تدوین الگوی شایستگی های دبیران دبیرستان های دولتی ایران [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 75-104]
  • درگیری تحصیلی تأثیر الگوی انگیزشی MUSIC بر انگیزش تحصیلی درونی و بیرونی، درگیری تحصیلی و عملکرد تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه هشتم شهر دزفول [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 129-150]
  • درگیری تحصیلی رابطة بین حمایت اجتماعی ادراک‌شده از سوی معلم و درگیری تحصیلی: نقش واسطه‌ای خودتنظیمی تحصیلی [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 107-124]
  • دست ورزی های مجازی اعتبار سازی ابزار با استفاده از نظریه های فعالیت و پرسش و پاسخ برای ارزشیابی درک دانش آموزان از دست ورزی های مجازی در یادگیری ریاضی [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 105-130]
  • دورة ابتدایی مقایسة سیاست‌های جذب، تأمین و تربیت‌معلمان دورة ابتدایی بر اساس یادگیری دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 37-60]
  • دورة پیش‌دبستانی شناسایی نرم‌افزار آموزشی مناسب ویژگی‌های رشدی یادگیرندگان دورة پیش‌دبستانی [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 125-150]

ر

  • رفتارهای استرس زا تمایزگذاری دانش آموزان با رفتارهای استرس زای بالا و پایین بر اساس مؤلفه های طرح واره های ناسازگار اولیه و عملکرد خانواده [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 25-42]

ز

  • زبان مادری آموزش به زبان مادری در نظام آموزش رسمی کشور: فرصت یا تهدید؟ [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 43-74]

س

  • سیاست‌گذاری آموزشی بررسی میزان توجه به مؤلفه‌های شهروندی جهانی در آموزش‌وپرورش ایران (مطالعة موردی اسناد بالادستی نظام آموزش‌وپرورش) [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 91-106]

ش

  • شهروند جهانی بررسی میزان توجه به مؤلفه‌های شهروندی جهانی در آموزش‌وپرورش ایران (مطالعة موردی اسناد بالادستی نظام آموزش‌وپرورش) [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 91-106]

ط

  • طرح واره های ناسازگار اولیه تمایزگذاری دانش آموزان با رفتارهای استرس زای بالا و پایین بر اساس مؤلفه های طرح واره های ناسازگار اولیه و عملکرد خانواده [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 25-42]

ع

  • عاملیت انسانی بررسی و مقایسة عاملیت انسانی و مؤلفه‌های آن در میان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه دولتی [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 61-90]
  • عزت‌نفس بررسی و مقایسة عاملیت انسانی و مؤلفه‌های آن در میان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه دولتی [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 61-90]
  • علوم پایة هشتم تدریس مبتنی بر زیبایی شناسی: رویکردی جهت بهبود نگرش دانش آموزان به مدرسه [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 73-96]
  • عمل اعتبار سازی ابزار با استفاده از نظریه های فعالیت و پرسش و پاسخ برای ارزشیابی درک دانش آموزان از دست ورزی های مجازی در یادگیری ریاضی [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 105-130]
  • عملکرد تحصیلی تأثیر الگوی انگیزشی MUSIC بر انگیزش تحصیلی درونی و بیرونی، درگیری تحصیلی و عملکرد تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه هشتم شهر دزفول [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 129-150]
  • عملکرد خانواده تمایزگذاری دانش آموزان با رفتارهای استرس زای بالا و پایین بر اساس مؤلفه های طرح واره های ناسازگار اولیه و عملکرد خانواده [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 25-42]

غ

  • غایت در زندگی بررسی و مقایسة عاملیت انسانی و مؤلفه‌های آن در میان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه دولتی [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 61-90]

ف

  • فارغ التحصیل ارزشیابی کارایی بیرونی برنامه های درسی رشته های منتخب شاخه های فنی وحرفه ای و کاردانش: وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان پسر [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 151-169]
  • فرایند تحلیل سلسله‌مراتبی شناسایی نرم‌افزار آموزشی مناسب ویژگی‌های رشدی یادگیرندگان دورة پیش‌دبستانی [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 125-150]
  • فرسودگی تحصیلی مقایسة دانش آموزان با خوشه های مختلف عاطفة تحصیلی از لحاظ فرسودگی تحصیلی [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 7-24]
  • فرسودگی تحصیلی تمایز دانش آموزانِ با فرسودگی تحصیلی بالا و پایین، بر اساس اهمال کاری تحصیلی و احساس تنهایی آنان [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 97-112]
  • فلسفه برای کودکان (فبک) ارائة مدل مفهومی ارتباط فلسفه برای کودکان (با تأکید بر بُعد تفکر مراقبتی) و هوش هیجانی [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 131-150]
  • فنی وحرفه ای ارزشیابی کارایی بیرونی برنامه های درسی رشته های منتخب شاخه های فنی وحرفه ای و کاردانش: وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان پسر [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 151-169]

ک

  • کارایی بیرونی ارزشیابی کارایی بیرونی برنامه های درسی رشته های منتخب شاخه های فنی وحرفه ای و کاردانش: وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان پسر [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 151-169]
  • کاردانش ارزشیابی کارایی بیرونی برنامه های درسی رشته های منتخب شاخه های فنی وحرفه ای و کاردانش: وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان پسر [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 151-169]
  • کارکردهای اجرایی عصبی- شناختی تأثیر آموزش کارکردهای اجرایی عصبی- شناختی بر گرایش به تفکر انتقادی دانش‌آموزان دورة اول متوسطة شهر تبریز [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 21-36]

ل

  • لذت مسئولیت پذیری شخصی و هیجان های تدریس در معلمان: نقش واسطه ای خوش بینی آموزشی [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 7-20]

م

  • مدارس تیزهوشان میزان کاربست نشانگرهای تدریس اثربخش درس ریاضی در دبیرستان های تیزهوشان و دولتی شهر اصفهان از منظر دانش آموزان [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 21-44]
  • مدارس دولتی میزان کاربست نشانگرهای تدریس اثربخش درس ریاضی در دبیرستان های تیزهوشان و دولتی شهر اصفهان از منظر دانش آموزان [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 21-44]
  • مدل اندازه گیری راش اعتبار سازی ابزار با استفاده از نظریه های فعالیت و پرسش و پاسخ برای ارزشیابی درک دانش آموزان از دست ورزی های مجازی در یادگیری ریاضی [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 105-130]
  • مسئولیت پذیری مسئولیت پذیری شخصی و هیجان های تدریس در معلمان: نقش واسطه ای خوش بینی آموزشی [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 7-20]
  • مطالعة تیمز مقایسة سیاست‌های جذب، تأمین و تربیت‌معلمان دورة ابتدایی بر اساس یادگیری دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 37-60]
  • معلم بررسی فرایند اجرای نظام دوری در مدارس ابتدایی (شهرستان مشهد) [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 45-72]
  • منبع کنترل درونی بررسی و مقایسة عاملیت انسانی و مؤلفه‌های آن در میان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه دولتی [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 61-90]
  • مهارت های حرفه ای میزان کاربست نشانگرهای تدریس اثربخش درس ریاضی در دبیرستان های تیزهوشان و دولتی شهر اصفهان از منظر دانش آموزان [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 21-44]
  • موانع پیاده سازی برنامة جدید کارورزی دانشگاه فرهنگیان واکاوی موانع پیاده سازی موفق برنامة جدید کارورزی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 17، شماره 3، 1397، صفحه 47-70]

ن

  • نرم‌افزار آموزشی شناسایی نرم‌افزار آموزشی مناسب ویژگی‌های رشدی یادگیرندگان دورة پیش‌دبستانی [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 125-150]
  • نظام آموزش‌وپرورش بررسی میزان توجه به مؤلفه‌های شهروندی جهانی در آموزش‌وپرورش ایران (مطالعة موردی اسناد بالادستی نظام آموزش‌وپرورش) [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 91-106]
  • نظام دوری بررسی فرایند اجرای نظام دوری در مدارس ابتدایی (شهرستان مشهد) [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 45-72]
  • نظریۀ فعالیت اعتبار سازی ابزار با استفاده از نظریه های فعالیت و پرسش و پاسخ برای ارزشیابی درک دانش آموزان از دست ورزی های مجازی در یادگیری ریاضی [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 105-130]
  • نگرش به مدرسه تدریس مبتنی بر زیبایی شناسی: رویکردی جهت بهبود نگرش دانش آموزان به مدرسه [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 73-96]

ه

  • هدف اعتبار سازی ابزار با استفاده از نظریه های فعالیت و پرسش و پاسخ برای ارزشیابی درک دانش آموزان از دست ورزی های مجازی در یادگیری ریاضی [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 105-130]
  • هدف های پیشرفت خودتنظیمی انگیزش تحصیلی درگیری تحصیلی مدل ساختاری درگیری تحصیلی بر اساس اهداف پیشرفت و خودتنظیمی با میانجیگری انگیزش تحصیلی در دانش آموزان دختر دوره متوسطه دوم شهر ایلام [دوره 17، شماره 3، 1397، صفحه 149-172]
  • هوش هیجانی ارائة مدل مفهومی ارتباط فلسفه برای کودکان (با تأکید بر بُعد تفکر مراقبتی) و هوش هیجانی [دوره 17، شماره 2، 1397، صفحه 131-150]

ی

  • یادگیری زبان عربی تأثیر ادراکات محیطی کلاسی بر انگیزش یادگیری زبان دوم با میانجیگری خودکارامدی در دانش‌آموزان دختر دورة متوسطه [دوره 17، شماره 4، 1397، صفحه 7-20]