@article { author = {صمدی, پروین and مهرمحمدی, محمود}, title = {}, journal = {Journal of Educational Innovations}, volume = {2}, number = {1}, pages = {9-34}, year = {2003}, publisher = {Organization for Educational Research and Planning}, issn = {1735-1235}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بازنگری در الگوی آموزش دینی جوانان و نوجوانان در دوره تحصیلی متوسطه}, abstract_fa = {تربیت دینی یکی از مهم ترین اهداف نظام آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی ایران است. از سوی دیگر تأمل در پیامدها و نتایج حاصل از به کارگیری برنامه های درسی ناظر به تربیت دینی نشان از این واقعیت ناگوار دارد که نظام آموزش و پرورش در دستیابی به اهداف مورد نظر از توفیق شایان توجهی برخوردار نبوده است. نگارندگان این مقاله بر این باورند که برای تربیت دینی خصوصاً در دوره بسیار حساس سنی نوجوانی یا دوره تحصیلی متوسطه باید طرحی نو درانداخت و با ترسیم مبانی و ارکان متناسب با شرایط متحول زمان به چارچوب برنامه تازه ای دست پیدا کرد. امید است این تلاش مقدماتی در جهت ارائه چارچوب نوین برنامه درسی تربیت دینی در دوره متوسطه همراه با دلایل و مستندات پشتیبان آن، مورد توجه صاحب نظران و متولیان امور در آموزش و پرورش قرار گرفته و بازنگری در ساختار، رویکرد و جهت گیری های برنامه درسی تربیتی دینی آغاز شود. ادامه وضع موجود، به اعتقاد نویسندگان، از آنجا که منجر به تجربیات سودمند و سازنده یادگیری در این زمینه نمی شود، تربیت دینی را در نظام آموزش و پرورش ما به یکی از مؤلفه های برنامه درسی پوچ بدل می سازد که به هیچ روی قابل پذیرش نیست.}, keywords_fa = {الگوی آموزش دینی,برنامه درسی پیشنهادی}, url = {https://noavaryedu.oerp.ir/article_78722.html}, eprint = {https://noavaryedu.oerp.ir/article_78722_523f635525e61c396161f5e8504d0bbb.pdf} }