@article { author = {Toorāni, Heidar and Yazdani Milajerdi, Mahbubeh}, title = {A study on the Relation Between Respecting the Principles of Human Relationships and Efficiency of Principals in Girls High- Schools of Tehran}, journal = {Journal of Educational Innovations}, volume = {8}, number = {1}, pages = {75-100}, year = {2009}, publisher = {Organization for Educational Research and Planning}, issn = {1735-1235}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {رعایت اصول روابط انسانی و بهر هوری مدیران مدارس در » تحقیق حاضر، به بررسی رابطه میان می پردازد؛ سؤال اصلی این است که آیا میان رعایت اصول روابط « دبیرستان های دخترانه دولتی شهر تهران انسانی و بهر هوری مدیران رابطه ای وجود دارد؟ این تحقیق، یک فرضیه اصلی و هفت فرضیه فرعی را شامل .« میان رعایت اصول روابط انسانی و بهر هوری مدیران، رابطه وجود دارد » می شود. فرضیه اصلی آن است که پژوهش حاضر در حیطه پژوهش های توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری آن، همه مدیران ۲ گانه شهر تهران هستند؛ تعداد مدیران ۱۱۱۰ نفر و تعداد و دبیران دبیرستان های دولتی دخترانه مناطق ۲ دبیران آن ها ۶۱۰۳ نفر است. نمونه آماری تحقیق را ۱۰۰ نفر از مدیران و ۵۰۰ نفر از دبیران آن ها (به ازای هر مدیر پنج دبیر) تشکیل می دهند که توسط جدول حجم نمونه مورگان به روش تصادفی انتخاب شده اند. و مدل آماری آن نیز رگرسیون یک متغیری است. (ACHIEVE) ابزار تحقیق، پرسشنامه اچیو یافته های تحقیق نشان می دهند مدیرانی که اصول روابط انسانی را رعایت کرده اند و به وضوح یا درک نقش، تمایل یا انگیزش و همچنین فنون ارزیابی و سازگاری محیط، آشنا هستند، نسبت به مدیرانی که فقط به توان، حمایت سازمانی و اعتبار تصمیم گیری اهمیت می دهند، بهره وری بیشتری داشته اند.  }, keywords = {the Principles of Human Relationships,Efficiency of Principals,Girls’ High Schools}, title_fa = {بررسی رابطه میان رعایت اصول روابط انسانی و بهره وری مدیران دبیرستان های دخترانه شهر تهران}, abstract_fa = {رعایت اصول روابط انسانی و بهر هوری مدیران مدارس در » تحقیق حاضر، به بررسی رابطه میان می پردازد؛ سؤال اصلی این است که آیا میان رعایت اصول روابط « دبیرستان های دخترانه دولتی شهر تهران انسانی و بهر هوری مدیران رابطه ای وجود دارد؟ این تحقیق، یک فرضیه اصلی و هفت فرضیه فرعی را شامل .« میان رعایت اصول روابط انسانی و بهر هوری مدیران، رابطه وجود دارد » می شود. فرضیه اصلی آن است که پژوهش حاضر در حیطه پژوهش های توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری آن، همه مدیران ۲ گانه شهر تهران هستند؛ تعداد مدیران ۱۱۱۰ نفر و تعداد و دبیران دبیرستان های دولتی دخترانه مناطق ۲ دبیران آن ها ۶۱۰۳ نفر است. نمونه آماری تحقیق را ۱۰۰ نفر از مدیران و ۵۰۰ نفر از دبیران آن ها (به ازای هر مدیر پنج دبیر) تشکیل می دهند که توسط جدول حجم نمونه مورگان به روش تصادفی انتخاب شده اند. و مدل آماری آن نیز رگرسیون یک متغیری است. (ACHIEVE) ابزار تحقیق، پرسشنامه اچیو یافته های تحقیق نشان می دهند مدیرانی که اصول روابط انسانی را رعایت کرده اند و به وضوح یا درک نقش، تمایل یا انگیزش و همچنین فنون ارزیابی و سازگاری محیط، آشنا هستند، نسبت به مدیرانی که فقط به توان، حمایت سازمانی و اعتبار تصمیم گیری اهمیت می دهند، بهره وری بیشتری داشته اند.  }, keywords_fa = {رعایت اصول روابط انسانی,بهره وری,مدیران,دبیرستان های دخترانه}, url = {https://noavaryedu.oerp.ir/article_78898.html}, eprint = {https://noavaryedu.oerp.ir/article_78898_9eaafb88775924a57e3bfaab0a4c0725.pdf} }