%0 Journal Article %T نقد و بررسی نظام ارزشیابی تحصیلی ایران از منظر ارزشیابی نظام آموزشی %J نوآوری‌های آموزشی %I سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی %Z 1735-1235 %A حسنی, محمد %A کیامنش, علیرضا %D 2009 %\ 06/22/2009 %V 8 %N 2 %P 75-104 %! نقد و بررسی نظام ارزشیابی تحصیلی ایران از منظر ارزشیابی نظام آموزشی %K نظام آموزش و پرورش ایران %K ارزشیابی آموزشی %K ارزشیابی پیشرفت تحصیلی %K امتحانات %R %X خرده نظام ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در کشور ما به طور رسمی با تصویب اولیننظا منامه امتحانات مدارس در نظام آموزش و پرورش کشور شکل گرفت. بررسی آیین نامه هاو شرح وظایف تشکیلات مرتبط با این خرده نظام نشان می دهد که سیاست گزاران و تصمیم گیرندگان نظام آموزشی کشور همانندارزشیابی از عملکرد تحصیلی دانش آموزان به ارزشیابی از نظام آموزشی کشورها توجه داشته اند.تغییر در ساختار و برنامه های نظام آموزشی، توجه به ارزشیابی آموزشی را کمرنگ تر و نقش ارزشیابی پیشرفت تحصیلی را برجسته ترکرده است. در این مقاله، روند خرده نظام ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، پیگیری میشود. %U https://noavaryedu.oerp.ir/article_135689_1af07eeb8ad0a4bc0cefb7d454b8b695.pdf