%0 Journal Article %T بررسی نقش راهبردهای خودتنظیمی در حل مسائل ریاضی دانش آموزان %J نوآوری‌های آموزشی %I سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی %Z 1735-1235 %A صمدی, معصومه %D 2004 %\ 03/20/2004 %V 3 %N 1 %P 79-97 %! بررسی نقش راهبردهای خودتنظیمی در حل مسائل ریاضی دانش آموزان %K راهبردهای خودتنظیمی %K حل مسائل ریاضی %K دانش آموزان ابتدایی %R %X هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش راهبردهای خودتنظیمی دانش آموزان دبستان در حل مسائل ریاضی (معمولی و غیرمعمولی) است. جامعه مورد مطالعۀ این پژوهش، دانش آموزان کلاس چهارم دبستان شهرستان فسا بوده که از این جامعه 36 نفر از دانش آموزان کلاس چهارم دبستان های دخترانه و پسرانه به طور هدفمند انتخاب شدند. داده های این پژوهش از انجام تکالیف ریاضی، مشاهده عملکرد آزمودنی ها ضمن انجام دادن تکالیف ریاضی و مصاحبه دانش آموزان گردآوری شده است. تجزیه وتحلیل و تعبیر و تفسیر یافته ها نشان داد که راهبردهای خودتنظیمی در حل مسائل معمولی ریاضی نقشی قابل توجه ندارند. درحالی که این راهبردها نقشی مهم و قابل توجه در حل مسائل غیرمعمولی ایفا می کنند. %U https://noavaryedu.oerp.ir/article_78746_0032b0339b44617edf4ee97b2110d750.pdf