%0 Journal Article %T امکان سنجی اجرای برنامه آموزش فلسفه به کودکان در برنامه درسی دوره ابتدایی %J نوآوری‌های آموزشی %I سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی %Z 1735-1235 %A منصور مرعشی, سید %A الله رحیمی نسب, حجت %A لسانی, مهدی %D 2008 %\ 12/21/2008 %V 7 %N 5 %P 7-28 %! امکان سنجی اجرای برنامه آموزش فلسفه به کودکان در برنامه درسی دوره ابتدایی %K امکان سنجی %K برنامه آموزش فلسفه به کودکان %K برنامۀ درسی %K دورۀ ابتدایی %R %X هدف از پژوهش حاضر، امکان سنجی اجرای برنامه آموزش فلسفه به کودکان در برنامه درسی دوره ابتدایی است. جامعه آماری را معلمان ابتدایی شهر کرمان تشکیل می دهند و نمونه آماری ۲۳۷ نفری، از طریق نمونه گیری تصادفی  طبقه ای انتخاب شده اند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده کردیم و برای تجزیه وتحلیل داده ها از آمار توصیفی بهره بردیم. یافته های پژوهش نشان داد گروه موردبررسی در زمینه اجرای برنامه آموزش فلسفه به کودکان، دانش کافی، نگرش مثبت و مهارت ناکافی دارند،اما مدارس ابتدایی شهر کرمان برای اجرای این برنامه از امکانات کافی برخوردار نیستند. بر این اساس پیشنهاد می شود برای زمینه سازی اجرای برنامه آموزش فلسفه به کودکان، تقویت مهارت معلمان و امکانات مدارس موردتوجه جدی قرار گیرد. %U https://noavaryedu.oerp.ir/article_78888_45f9216e40e606460810abfc5a6c924e.pdf