TY - JOUR ID - 163626 TI - فراترکیب مهارت‌های کوانتومی مدیران در اجرای یادگیری ترکیبی JO - نوآوری‌های آموزشی JA - JEI LA - fa SN - 1735-1235 AU - سرمدی, محمدرضا AU - عبدالحسینی, بیتا AU - زین آبادی, حسن رضا AD - استاد، گروه علوم تربیتی، ‌دانشکدۀ علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران AD - پژوهشگر پسادکتری، گروه علوم تربیتی، ‌دانشکدۀ علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران AD - دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 21 IS - 4 SP - 79 EP - 104 KW - مهارت‌های کوانتومی KW - یادگیری ترکیبی KW - مدیران KW - پارادایم کوانتومی KW - فراترکیب DO - 10.22034/jei.2022.326689.2245 N2 - هدف از این پژوهش شناسایی مؤلفه‌های مهارت‌های کوانتومی مدیران در اجرای یادگیری ترکیبی است. روش پژوهشْ کیفی و از نوع فراترکیب است. داده‌ها ازطریق بررسی اسناد و منابع علمی، مرتبط با موضوع پژوهش در 31 سال اخیر (1990 تا 2021)، گردآوری شده است. بدین منظور کلیدواژه‌های مرتبط در پایگاه‌های معتبر علمی جست‌وجو شدند و درنهایت 31 منبع برای بررسی نهایی انتخاب شد. به‌منظورِ افزایش اعتبار و قابلیت اطمینان، اسناد به‌صورت جداگانه کدگذاری شدند. میزان توافق میان دو کدگذار 89/ 0 درصد به‌دست آمد. پس از بررسی و تحلیل محتوای منابع، به روش کدگذاری، مهارت‌های کوانتومی مدیران در سه بُعد شناخت کوانتومی، عمل کوانتومی و اعتماد کوانتومی با 17 مؤلفه استخراج شد. در بعد شناخت کوانتومی مؤلفه‌های آموزش و آگاهی، جریان باز اطلاعات، توسعۀ حرفه‌ای و ماهیت یادگیری ترکیبی، در بعد عمل کوانتومی مؤلفه‌های رهبری، مدیریت، محیط معنوی، زیرساخت‌های آموزشی، منابع انسانی، پشتیبانی فنی، زیرساخت‌های فناوری و منابع مالی و در بعد اعتماد کوانتومی مؤلفه‌های خودسازمان‌دهی، ایجاد جوّ ‌اعتماد و اطمینان، موقعیت‌شناسی، نظارت و بازخورد و ایجاد انگیزه استخراج شد. UR - https://noavaryedu.oerp.ir/article_163626.html L1 - https://noavaryedu.oerp.ir/article_163626_501b9f4ea2ce912f3d77492e742e550d.pdf ER -