TY - JOUR ID - 78883 TI - بررسی چالش های توسعه مدارس هوشمند در کشور JO - نوآوری‌های آموزشی JA - JEI LA - fa SN - 1735-1235 AU - محمودی, جعفر AU - نالچیگر, سروش AU - بابک ابراهیمی, سید AU - صادقی مقدم, محمدرضا AD - دبیر شورای عالی انفورماتیک کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع)؛ Jmah AD - دانشجوی دوره دکتری مدیریت سیستم‌ها دانشگاه تهران؛ AD - دانشجوی کارشناسی ارشد علوم اقتصادی، دانشگاه صنعتی شریف؛ AD - دانشجوی دوره دکتری مدیریت تولید و عملیات، دانشگاه تهران؛ reza Y1 - 2008 PY - 2008 VL - 7 IS - 4 SP - 61 EP - 78 KW - مدرسه هوشمند KW - جامعه دانایی محور KW - آموزش KW - یادگیری DO - N2 - حرکت جهانی در کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه برای تغییر ساختار آموزشی، با دگرگونی جوامع از جوامع سنتی به جوامع دانایی محور و بهره گیری از شرایط نوین ارتباطی پدید آمده است. مسئولان کشور تغییر شرایط جهانی و نیاز به تغییر در نظام آموزشی کشور را به خوبی درک کرده اند و این امر به وضوح در اسناد مصوب وزارت آموزش وپرورش به چشم می خورد. مسئولان به خوبی آگاه اند که آنچه در جامعهٔ دانایی محور ارزش محسوب می شود، تولید علم و دانش است. می توان مدارس هوشمند را فضایی آموزشی در نظر گرفت که تحقق جامعهٔ دانایی محور را میسر خواهد ساخت. در این مقاله با بهره گیری از روش تحقیق پیمایشی، چالش های توسعه مدارش هوشمند در ایران مورد بررسی قرار گرفته، و راهکارهایی برای رفع این چالش ها ارائه خواهد شد. UR - https://noavaryedu.oerp.ir/article_78883.html L1 - https://noavaryedu.oerp.ir/article_78883_2024fd9d539a52f0485bef5694432448.pdf ER -