TY - JOUR ID - 78920 TI - رابطه شکل های متفاوت سؤال (تشریحی چندگزینه ای) با فرآیندهای فراشناخت و عاطفه در ارزشیابی درس ریاضی JO - نوآوری‌های آموزشی JA - JEI LA - fa SN - 1735-1235 AU - عابدی, احمد AU - عریضی, حمیدرضا AU - تاجی, مریم AD - عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان؛ AD - عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان AD - دبیر ریاضی دبیرستان های شهر اصفهان؛ Y1 - 2010 PY - 2010 VL - 9 IS - 1 SP - 121 EP - 138 KW - سؤال تشریحی KW - سؤال چندگزینه ای KW - فراشناخت KW - عاطفه KW - خودبازبینی KW - تلاش KW - نگرانی DO - N2 - پژوهش حاضر، با هدف بررسی رابطه میان شکل های متفاوت سؤال )تشریحی چندگزینه ای( با فرآیندهای فراشناخت )خودبازبینی و راهبرد شناختی( و عاطفه )تلاش و نگرانی( در ارزشیابی درس ریاضی انجام گرفته است. بدین منظور، 380 دانش آموز پایه اول متوسطه ) 190 دختر، 190 پسر( به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای، از میان دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان انتخاب شدند و مورد بررسی قرار گرفتند. در این پژوهش از پرسشنامه اندازه گیری فرآیندهای فراشناخت و عاطفه اونیل و براون و آزمون سنجش عملکرد ریاضی استفاده شد. مهم ترین نتایج پژوهش نشان داد میان عملکرد ریاضی دانش آموزان با توجه به شکل سؤال چندگزینه ای و رفتار خودبازبینی، سؤال تشریحی و راهبرد شناختی، و همچنین سؤال های تشریحی و فرآیندهای عاطفی )تلاش و نگرانی(، همبستگی مثبت و معناداری وجود داشت.  UR - https://noavaryedu.oerp.ir/article_78920.html L1 - https://noavaryedu.oerp.ir/article_78920_5fdabbc0356af741e68e421268006434.pdf ER -