TY - JOUR ID - 78925 TI - بررسی تأثیر آموزش یادگیری مغزمحور بر درک مطلب و سرعت یادگیری دانش آموزان سوم ابتدایی JO - نوآوری‌های آموزشی JA - JEI LA - fa SN - 1735-1235 AU - سیفی, سمیه AU - ابراهیمی قوام, صغری AU - فرخی, نورعلی AD - کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، AD - عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، AD - عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی Y1 - 2010 PY - 2010 VL - 9 IS - 2 SP - 45 EP - 60 KW - مغز KW - آموزش یادگیری مغزمحور KW - اصول یادگیری مغزمحور KW - درک مطلب KW - سرعت یادگیری DO - N2 -  هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش یادگیری مغزمحور بر درک مطلب و سرعت یادگیری دانش آموزان سوم دبستان است . در این پژوهش از روش نیمه آزمایشی و طرح کنترل گروه  نابرابر استفاده شد . آزمودنی ها 40 دانش آموز پسر سوم دبستانی بودند که پژوهشگر آنها را انتخاب کرده و سپس در دو گروه آزمایش و کنترل جای داده بود. به معلم گروه آزمایش طی پنج جلسه و به اولیای آنها طی یک جلسه آموزش های مغزمحور داده شد. محیط یادگیری براساس مؤلفه های تأثیرگذار بر مغز ( نور ، تغذیه ، اکسیژن ، رنگ ، موسیقی و آب ) تغییر یافت. سپس، معلم گروه آزمایش دروس خود را بر اساس اصول یادگیری مغزمحور در مدت سه ماه آموزش داد . برای هر دو گروه(آزمایش و کنترل) پیش آزمون و پس آزمون درک مطلب و سرعت یادگیری اجرا شد. یافته ها حاکی از آن بود که آموزش یادگیری مغزمحور بر میزان درک مطلب و سرعت یادگیری دانش آموزان افزوده و بر افزایش کیفیت یادگیری آنها تأثیر قابل توجهی گذاشته است . UR - https://noavaryedu.oerp.ir/article_78925.html L1 - https://noavaryedu.oerp.ir/article_78925_4a3ebd02662af1b3d102fa14aada683b.pdf ER -