TY - JOUR ID - 78983 TI - امکان سنجی استقرار مدارس هوشمند در دبیرستان های دخترانه شهر اهواز JO - نوآوری‌های آموزشی JA - JEI LA - fa SN - 1735-1235 AU - عبدالوهابی, مرضیه AU - مهرعلی زاده, یداله AU - پارسا, عبداله AD - کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز، AD - استاد دانشگاه شهید چمران اهواز AD - استادیار دانشگاه شهید چمران اهواز Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 11 IS - 3 SP - 81 EP - 112 KW - امکان سنجی KW - مدارس هوشمند KW - فناوری اطلاعات و ارتباطات KW - دبیرستان DO - N2 - پژوهش حاضر با هدف بررسی آمادگی دبیرستان های دخترانه اهواز برای استقرار مدارس هوشمند، به امکان سنجی استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه معلمان و مدیران در چارچوب مؤلفه های نگرش، دانش، مهارت معلمان و مدیران و منابع مالی، زیرساخت و تجهیزات، فرهنگ و عملکرد اداری مدرسه پرداخته است. روش انجام این پژوهش از نوع ترکیبی (کمی و کیفی) می باشد. جامعة آماری تحقیق را معلمان و مدیران دبیرستان های دخترانه شهر اهواز تشکیل می دهد. نمونه آماری از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شد که 100 نفر از معلمان و 8 نفر از مدیران ناحیه یک اهواز را در بر می گیرد. روش گردآوری اطلاعات در این تحقیق، دو پرسش نامه، مصاحبه، چک لیست ارزیابی و مشاهده است. روایی محتوایی و صوری این ابزار به تأیید چند نفر از اساتید مجرب رسید. پایایی پرسش نامه معلم پس از اجرای مقدماتی بر روی 30 نفر، از طریق آلفای کرونباخ 89/0 و پایایی پرسش نامه مدیر پس از اجرا 94/0 محاسبه شد. نتایج پرسش نامه، مصاحبه و چک لیست ارزیابی در این پژوهش نشان داد که به طور کلی آمادگی دبیرستان های دخترانة اهواز برای استقرار مدارس هوشمند، از دیدگاه معلمان و مدیران در سطح پایین قرار دارد.  کلید واژه ها: امکان سنجی، مدارس هوشمند، فناوری اطلاعات و ارتباطات، دبیرستان UR - https://noavaryedu.oerp.ir/article_78983.html L1 - https://noavaryedu.oerp.ir/article_78983_8b2fe8a27596289e748d017eccec5286.pdf ER -