TY - JOUR ID - 79001 TI - بررسی رابطۀ بین نظام ارزشی دانش آموزان و ملاک های انتخاب رشتۀ داوطلبان ورود به دانشگاه در شهر اصفهان JO - نوآوری‌های آموزشی JA - JEI LA - fa SN - 1735-1235 AU - عریضی, حمیدرضا AU - صلاحیان, افشین AD - استادیار گروه روان شناسی دانشگاه اصفهان AD - دانشجوی دکتری روان‌شناسی دانشگاه اصفهان Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 12 IS - 1 SP - 125 EP - 148 KW - ارزش KW - روش مقیاس بندی چندبعدی KW - انتخاب رشته DO - N2 - هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر نظام ارزشی دانش آموزان در انتخاب رشتة آن ها در دانشگاه ها بود. جامعة پژوهش کلیة دانش آموزانی بودند که برای انتخاب رشته در دانشگاه ها از شهر اصفهان به رقابت پرداخته اند. نمونه پژوهش نیز شامل 700 نفر از دانش آموزانی بود که از اصفهان در این رقابت شرکت کرده بودند. ابزار پژوهش پرسش نامة ارزش های فردی الیزور (2003) و پرسش نامة ملاک های انتخاب رشته (نصر و همکاران، 1381) بود. با استفاده از روش های تحلیل عاملی و مقیاس بندی چند بعدی عوامل مربوط به هر پرسش نامه تعیین شد. نتایج حاصل از رگرسیون نیز نشان داد که عوامل ارزشی به طور معناداری ملاک های انتخاب رشته را پیش بینی می کنند. UR - https://noavaryedu.oerp.ir/article_79001.html L1 - https://noavaryedu.oerp.ir/article_79001_5ea84f024585aa2389f2f6dc3c68e348.pdf ER -