ابراهیمی، جعفر. (1393). قصههای شیرین مثنوی مولوی. تهران: انتشارات پیدایش.
پوربیاتی، روحالله. (1390). تدوین اهداف، اصول و روشهای تربیت اقتصادی (تولید، توزیع و مصرف) در قرآن (پایاننامة کارشناسی ارشد). دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
جاویدی کلاته جعفرآبادی، طاهره. (1382). فلسفه برای کودکان، چشماندازی نظری و بررسی تجربی (پایاننامة کارشناسی ارشد). دانشگاه فردوسی، مشهد.
جدیری، محمدحسین. (1379). تربیت اقتصادی کودکان از دیدگاه اسلام (پایاننامة کارشناسی ارشد). دانشگاه آزاد اسلامی، تهران.
جهانی، جعفر (1386). بررسی تأثیرات برنامه آموزش فلسفه به کودکان در رشد منشهای اخلاقی دانشآموزان، مطالعات برنامة درسی، 12(42)، 56-35.
حدادیان، احمد. (1381). بررسی روابط متقابل اقتصاد و تعلیموتربیت، (پایاننامة کارشناسی ارشد). دانشگاه آزاد اسلامی، تهران.
حیدری، حسن. (1380). تربیت اقتصادی از دیدگاه اسلام (پایاننامة کارشناسی ارشد). دانشگاه آزاد اسلامی، تهران.
خدابنده امیری، مریم. (1392). تبیین آموزش فلسفه برای کودکان بر ایجاد تقویت بینش (پایاننامة کارشناسی ارشد). دانشگاه آزاد اسلامی، تهران.
رحیمی، علیرضا. (1374). بررسی جایگاه بخش آموزشوپرورش در برنامهریزی توسعه اقتصادی، اجتماعی با توجه به مورد ایران (پایاننامة کارشناسی ارشد). دانشگاه امام صادق (ع)، تهران.
رمضانپور، شیوا. (1387). بررسی تأثیر روش اجتماعپژوهی آموزش فلسفه به کودکان پایه سوم ابتدایی مدرسه پسرانه کرمان بر پرورش مهارتهای شهروندی آنان (پایاننامة کارشناسی ارشد). دانشگاه الزهرا (س)، تهران.
طغیانی دولتآبادی، مهدی. (1391). مؤلفههای اصلی الگوی اسلامی ایرانی در تربیت اقتصادی (پایاننامة دکترا). دانشگاه امام صادق (ع)، تهران.
طهماسبی سروستانی، رابعه. (1379). تربیت اقتصادی در نهجالبلاغه (پایاننامة کارشناسی ارشد). دانشگاه آزاد اسلامی، تهران.
عوفی، محمد (قرن 7). جوامع الحکایات. بازیابی شده در 20/10/1396 از http://www.sarapoem.persiangig.com
قائدی، یحیی. (1385). برنامة درسی آموزش فلسفه به کودکان در دوره ابتدایی، مجموعه مقالات ششمین همایش انجمن مطالعات برنامة درسی، شیراز، 20-1.
ماهروزاده، طیبه. (1391). آموزش فلسفه به کودکان و جایگاه تفکر انتقادی. پژوهش در مسائل تعلیموتربیت، 2(27)، 247-219.
وزارت آموزشوپرورش. (1390). مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیموتربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران.
ناجی، سعید و قاضینژاد، پروانه. (1386). بررسی نتایج فلسفه برای کودکان بر روی مهارتهای استدلالی و عملکردی رفتاری کودکان. مطالعات برنامة درسی، 7(86)، 123-150.
نیازی، احمد. (1393). بررسی تأثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر مهارتهای فکری و بنیادی دانشآموزان پسر شهر کاشمر (پایاننامة کارشناسی ارشد). دانشگاه پیام نور، تهران.
هدایتی، مهرنوش. (1388). اجرای برنامة فلسفه برای کودکان بر بهبود روابط میان فردی در دانشآموزان مقطع ابتدایی از دیدگاه آموزگاران. اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 4(3)،133-157.
هدایتی، مهرنوش و ماهزاده، حامد. (1395). فلسفه برای کودکان و مهارت حل مسئله اجتماعی. علوم تربیتی، 6(1)، 4.
Burke, L. A., & Williams, J. M. (2012). The impact of a thinking skills intervention on children's concepts of intelligence. Thinking Skills and Creativity, 7(3), 145-152.
Cyert, R. M. (1984). Economic Education in Our Schools: A Renewed Mission. The Journal of Economic Education, 15(4), 261-264.
Daniel, M. (2012). Tow Factors That Influence the Development of Critical Thinking in Children. Child Hood & Philosophy, 8(15), 115-142.
Ellis, H, S. (1961). This is Economic. American Economic Review, 51(2), 571-578.
Nappi, A, T., & Reha, R. K. (1987). What Every Elementary-School Teacher Should Know about Economics. Elementary School Journal. 78(4), 242-246.
Perry, N. C. (1981). Analytical Thinking for Children Review of the Research. Analytic Teaching, 2(1), 26-28.
Stigler. G J. (2014). The Case, if any, for Economic Literacy among Corporate Employees. The Journal of Economic Education , 14(3), 60-66
Trickey, S., & Topping, K. J. (2004). ‘Philosophy for children’: a systematic review. Research papers in Education, 19(3), 365-380.