احقر، قدسی. (1392). ارزشیابی کتاب فارسی و کتاب کار پایه دوم و ششم دوره ابتدایی (طرح پژوهشی). تهران: پژوهشکده خانواده، پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
بازرگان، عباس. (1380). ارزشیابی آموزشی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
دستجردی کاظمی، مهدی و نجفی پازوکی، معصومه. (1393). ارزشیابی از بسته آموزشی فارسی سال سوم ابتدایی (طرح پژوهشی). تهران: پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزش.
راهنمای تدوین فارسی اول دبستان (کتاب معلم). (1391). تهران: اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، وزارت آموزشوپرورش.
راهنمای تدریس فارسی دوم دبستان (کتاب معلم). (1391). تهران: اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، وزارت آموزشوپرورش.
راهنمای تدریس فارسی سوم دبستان (کتاب معلم). (1392). تهران: اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، وزارت آموزشوپرورش.
سلسبیلی، نادر. (1398). ارزشیابی دورهای برنامة درسی فارسی دوره اول ابتدایی (از مجموعة ارزشیابی برنامة درسی دروس اصلی سه سال اول دوره ابتدایی) جلد اول و جلد دوم (طرح پژوهشی، شماره 26866). تهران: پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
سلسبیلی، نادر. (1392). پرورش تفکر در موقعیتهای یادگیری زبانی: ویژگیهای برنامة درسی، رویکردها، راهبردها. تهران: انتشارات مدرسه.
سلسبیلی نادر. (1388). ارزیابی برنامةجدید آموزش زبانفارسی دورة ابتدایی (بخوانیم و بنویسیم) بر اساس کاربرد معیارهای الف پرورش خلاقیت ب توجه به کلنگری در آموزش تواناییهای زبانی (طرح پژوهشی، شماره 1505). تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت، پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش.
فارسی اول دبستان (بخوانیم). (1395). تهران: اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، وزارت آموزشوپرورش.
فارسی دوم دبستان (مهارتهای خوانداری). (1395). تهران: اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، وزارت آموزشوپرورش.
فارسی سوم دبستان (خوانداری). (1395). تهران: اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، وزارت آموزشوپرورش.
فارسی اول دبستان (مهارتهای نوشتن). (1395). تهران: اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، وزارت آموزشوپرورش.
فارسی دوم دبستان (مهارتهای نوشتاری). (1395). تهران: اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، وزارت آموزشوپرورش.
فارسی سوم دبستان (نوشتاری). (1395). تهران: اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، وزارت آموزشوپرورش.
قمری، حیدر. (1391). ارزشیابی کتاب درسی فارسی اول دبستان (طرح پژوهشی). تهران: پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
کرسول، جان دبلیو. پلانو کلارک، ویکی آل. (1390). روشهای پژوهش ترکیبی (ترجمه علیرضا کیامنش و جاوید سرایی). تهران: نشر آییژ. (اثر اصلی در سال 2007 چاپ شده است).
Block, C.C. (1997). Teaching the Language Arts (Second ed). Boston: Allyn and Bacon, Simon & Schuster Company.
Curriculum Development and Supplemental Materials Commission. (2007). Reading/Language Arts Framework for California Public Schools Kindergarten through Grade Twelve. Sacramento, CA: California Department of Education.
Fisher, R. (1995). Teaching Children to Think. London, UK: Stanley Thornes Ltd.
Gens, P. & Provance, J. & Van Duyne, K. & Zimmerman, K. (1998). The Effects of Integrating a Multiple Intelligence Based Language Arts Curriculum On Reading Comprehension of First and Second Grade Students. Chicago, Il: M. A. Action Research Project, Saint Xavier University.
Goodman, Y. M. (2011). Sixty Years of Language Arts Education: Looking Back in Order to Look Forward English Journal, 101(1), 17-25.
Hays, J. (2008). Japanese elementary schools. Retrieved from: http://factsanddetails.com /japan/cat23/sub150/entry-2799.html
Lemlech, J. K. (2010). Curriculum and Instructional Methods for the Elementary and Middle School (7th ed). Boston, Ma: Pearson Education Inc.
Lambirth, A. (Ed.). (2005). Planning Creative Literacy Lessons. London: David Fulton Publishers.
Morrow, L.M. (1997). Literacy Development in the Early Years, Helping Children Read and Write. (3th ed). Boston, MA: Allyn and Bacon.
Stotsky, S. (2013). An English Language Arts Curriculum Framework for American Public Schools: A Model. Retrieved from: http://www.doe.mass.edu/frameworks/ela/0610draft.pdf
Sulkunen, S. (2012). Finland. In Ina V.S. Mullis, Michael O. Martin, Chad A. Minnich, Kathleen T. Drucker, and Moira A. Ragan (Eds.), PIRLS 2011 Encyclopedia (pp.213-222). Boston College, USA: International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA).
Walley, Carl W. & Walley, Kate. (1995). Integrating Literature in Content Areas. Westminster, CA: Teacher Created Materials, Inc.
Ishikida, Miki Y. (2005). Japanese Education in the 21st Century. New York, Lincoln, Shanghai, iUniverse. Retrieved from: http://www.usjp.org/jpeducation_en/jpEdPrimary_en.html