حسینی، فریدهسادات و خیری، محمد. (1390 الف). نقش ارزیابی شناختی در تبیین رابطة ابعاد فرزندپروری با هیجانات تحصیلی ریاضی و تنظیم هیجانی. مجلة مطالعات آموزش و یادگیری، 3(1)، 146-179.
حسینی، فریدهسادات و خیری، محمد. (1390 ب). بررسی نقش معلم در هیجانات تحصیلی ریاضی و تنظیم هیجان دانشآموزان. فصلنامة علمی پژوهشی روانشناسی، 5(20)، 63-42.
سادوک، بنجامین و ویرجینیا، سادوک. (1396). خلاصة روانپزشکی علوم رفتاری ـ روانپزشکی بالینی کاپلان و سادوک (ترجمة فرزین رضایی). ارجمند. (اثر اصلی در سال 2015 چاپ شده است).
عبدالهپور، محمدآزاد و درتاج، فریبرز (1396). تحلیل روانسنجی نسخة کوتاه پرسشنامة هیجانات پیشرفت تحصیلی در دانشجویان. فصلنامة اندازهگیری تربیتی، 8(30)، 189-220.
عبداللهی، عباس و طاهری، آزاده. (1398). مدلسازی معادلات ساختاری به کمک نرمافزار آموس AMOS. جهاد دانشگاهی.
فرانکن، رابرت (1389). انگیزش و هیجان (ترجمة حسن شمس اسفندآباد، غلامرضا محمودی و سوزان امامیپور). نی.
قدسی، احمد.، طالعپسند، سیاوش.، محمدیفر، محمدعلی و رضایی، علیمحمد. (1397). ویژگیهای روانسنجی مقیاس هیجان کلاسی دانشآموزان شهر قم. مجلة مطالعات روانشناسی تربیتی، 15(29)، 209-236.
کدیور، پروین.، فرزاد، ولیاله.، کاووسیان، جواد و نیکدل، فریبرز. (1388). بررسی روایی عاملی و پایایی پرسشنامة هیجانات تحصیلی پکران (2005). نشریة نوآوریهای آموزشی، 8(32)، 7-38.
ماسن، پاول هنری.، کیگان، جروم.، هوستون، آلتاکارول و کانجر، جان جین وی. (1394). رشد و شخصیت کودک (ترجمة مهشید یاسایی). مرکز. (اثر اصلی در سال 1990 چاپ شده است).
میرز، لاورنس.، گامست، گلن.، گارینو، ای جی. (1396). پژوهش چندمتغیری کاربردی (ترجمة حسن پاشا شریفی). انتشارات رشد.
Pekrun, R., Goetz, T., Titz, W., & Perry, R. P. (2002). Academic emotions in students' self-regulated learning and achievement: A program of qualitative and quantitative research. Educational Psychologist, 37(2), 91-105.
Becker, E. S. Goetz, T. Morger, V. & Ranellucci, J. (2014). The importance of teachers' emotions and instructional behavior for their students' emotions an experience sampling analysis. Teaching and Teacher Education, 43, 15-26.
Hudson JI, Pope HG Jr. (2010). Affective spectrum disorder: Does antidepressant response identify a family of disorders with a common pathophysiology? Am J Psychiatry, 147(5), 552- 564.
Pekrun R, Perry, P., & Titz, W., T, Goetz, R. (2005). Academic emotions in students self – regulated learning and achievement: A program of qualitative and quantitative research. Psychologist Educational, 37, 91-106.
Pekrun, R. (2006). The control-value theory of achievement emotions: Assumptions, corollaries, and implications for educational research and practice. Educational Psychology Review, 81, 401– 420.
Pekrun, R., Lichtenfeld, S., Marsh, H. W., Murayama, K., & Goetz, T. (2017). Achievement emotions and academic performance: Longitudinal models of reciprocal effects. Child Development, 88(5), 1653-1670.
Titsworth, S., Quinlan, M. M., & Mazer, J. P. (2010). Emotion in teaching and learning: Development and validitation of the classroom emotions scale. Communication Education, 59(4), 431-452