ارخودیقلعهنویی، مهدی.، میرزایی، محمدمهدی و کارشکی، حسین. (1393). بررسی نظریۀ خودکارآمدی و کاربرد آن در تعلیم و تربیت [مقالة ارائهشده]. نخستین همایش ملی علومتربیتی و روانشناسی، شرکت اندیشه سازان مبتکر جوان، مرودشت.
باقری، محسن و جوشقاننژاد، فاطمه. (1395). تأثیر آموزش به روش معکوس بر آمادگی یادگیری خودراهبر و یادگیری دانشجویان در درس مقدمات کامپیوتر. فصلنامۀ فناوری برنامۀ درسی، 1(1)، 49-61.
پیشقدم، رضا. (1386). افزایش تفکر انتقادی ازطریق مصاحبۀ ادبی در کلاسهای زبان انگلیسی. مجلۀ دانشکدۀ ادبیات و علومانسانی مشهد، 159(4)، 153-167.
ثناگو، اکرم.، عراقیانمجرد، فرشته و جویباری، لیلا. (1394). کلاس وارونه؛ شیوهای جدید و مناسب برای درس روش تحقیق. مجلۀ ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 15(55)، 442-443.
حیدری، طوبی.، کریمان، نورالسادات.، حیدری، زهرا و امیریفراهانی، لیلا. (1388) مقایسه تأثیر تدریس به روش سخنرانی با بازخورد و سخنرانی به روش سنتی بر میزان یادگیری و کیفیت تدریس. مجلۀ دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۱۲(۴)، ۳۴-۴۳
خیرآبادی، رضا. (1396). تأثیر راهبرد کلاس معکوس بر یادگیری بخش گرامر درس زبان انگلیسی پایۀ دهم تحصیلی. فصلنامۀ نوآوریهای آموزشی، 16(4)، 141-162.
دهاقین، وحیده و حجازی ، الهه. (1398). بررسی فرایند یادگیری و انگیزش در کلاس معکوس: مقالۀ مروری. مجلۀ رویش روانشناسی، 11(44)، 149-158.
دهقانزاده، شادی و جعفرآقایی، فاطمه. (1396، 19-20 بهمن). بهکارگیری آموزش کلاس درس معکوس در آموزش دانشجویان پرستاری [مقالة ارائهشده]. نهمین همایش کشوری یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی، مشهد.
رضوی، سیدعباس و شریفاتی، سکینه. (1396). کلاس معکوس، راهبرد نوین آموزشی، رشد فناوری آموزشی، 33(6)، 20-23.
سرمد، زهره.، بازرگان، عباس و حجازی الهه. (1399). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. انتشارات آگه.
سیف، علیاکبر. (1392). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش (ویراست هفتم). دوران.
طوفانینژاد، احسان.، هوشمندجا، منیژه و اللهکرمی، آزاد. (1398). بررسی استفاده از رویکرد کلاس معکوس در آموزش عالی: یک مرور نظاممند. فصلنامه روان شناسی تربیتی، 15(53)، 183-224.
عباسی، مریم.، بصیری، ایرج و آزادی، فاطمه. (1397). نقش کاربرد محتوای الکترونیکی در تسهیل، تسریع و تثبیت یادگیری دانشآموزان مدارس ابتدایی. نشریۀ پویش در آموزش علومانسانی، 4(13)، 1-11.
علوی، سیدمحمد.، کیوانپناه، شیوا و فضلعلی، فاطمه. (1396). تأثیر یادگیری معکوس بر توسعۀ حرفهای نومعلمان زبان انگلیسی، میزان مشغولبودن و نگرش آنها. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی، 7(2)، 471-496 .
علوىمقدم، سیدبهنام و بهمنی، مصطفی. (1398). مفهومسازی آموزش معکوس، رشد آموزش زبانهای خارجی، 33(3)، 9-19.
کاویانی، حسن.، لیاقتدار، محمدجواد.، زمانی، بیبیعشرت و عابدینی، یاسمین. (1396). فرایند یادگیری در کلاس معکوس: بازنمایی از برنامۀ درسی تجربهشده در آموزش عالی. دو فصلنامۀ مطالعات برنامۀ درسی آموزش عالی، 8(15)، 179-214.
کاویانی، حسن.، لیاقتدار، محمدجواد.، زمانی، بیبیعشرت و عابدینی، یاسمین. (1397). بازنمایی تجارب دانشجویان از یادگیری فعال در کلاس معکوس: پژوهشی پدیدارشناسانه . فصلنامۀ فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 4(32)، 111-138.
مبصرملکی، سمیه و کیان، مرجان. (1397). تأثیر روش آموزش معکوس بر یادگیری درس کار و فناوری. تدریسپژوهی، 6(2)، 1-14.
مصلینژاد، لیلی و عبداللهیفرد، سعید. (1397). کلاس درس سنتی را فراموش کنیم: از رویکردهای مبتنی بر فناوری صحیح استفاده کنیم. مجلۀ ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 18، 539-540.
نوروزی، داریوش و رضوی، سیدعباس. (1390). مبانی طراحی آموزشی. سمت.
نیایی، سودابه.، ایمانزاده، علی و واحدی، شهرام. (1400). اثربخشی تدریس معکوس بر اضطراب ریاضی و عملکرد ریاضی دانشآموزان پایۀ پنجم شهرستان مرند. نشریۀ فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 15(3)، 419-428.
نیرو، محمد و اصلانی، نبی. (1398). یادگیری معکوس و پرسشهای معلمان. مجلۀ رشد معلم، ۳۸(۵)، 8-10.
نیرو، محمد و دانشیان، بهمن. (1398). یادگیری معکوس با فیلم آموزشی. نشریۀ رشد معلم، ۳۸(3)، 8-10.
وحیدی، زهرا و پوشنه، کامبیز. (1397). تأثیر کلاس معکوس بر مهارتهای فراشناختی و انگیزش تحصیلی دانشآموزان هنرستان. فصلنامۀ فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 8(3)، 141-168.
هاشمی, زهرا.، هادوی، مریم و اسداللهی، زهرا. (1396). مقایسۀ راهبردهای یادگیری واژگان انگلیسی دانشجویان جدیدالورود و دانشجویان سال آخر دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان. سلامت جامعه، 9(4)، 81-89.
Abeysekera, L., & Dawson, P. (2015). Motivation and cognitive load in the flipped classroom: definition, rationale and a call for research. Higher education research & development, 34(1), 1-14.
Alsowat, H. (2016). An EFL flipped classroom teaching model: Effects on English language higher-order thinking skills, student engagement and satisfaction. Journal of Education and Practice, 7(9), 108-121.
Bergmann, J., & Sams, A. (2014). Flipping for mastery. Educational Leadership, 71(4), 24-29.
Chou, C. L., Hung, M. L., Tsai, C. W., & Chang, Y. C. (2020). Developing and validating a scale for measuring teachers’ readiness for flipped classrooms in junior high schools. British Journal of Educational Technology, 51(4), 1420-1435.
El-Banna, M. M., Whitlow, M., & McNelis, A. M. (2017). Flipping around the classroom: accelerated Bachelor of Science in Nursing students' satisfaction and achievement. Nurse education today, 56, 41-46.
Estes, M. D., Ingram, R., & Liu, J. C. (2014). A review of flipped classroom research, practice, and technologies. International HETL Review, 4(7), 1-8.
Fauzi, S. S. M., & Hussain, R. M. R. (2016). Designing instruction for active and reflective learners in the flipped classroom. Malaysian Journal of Learning and Instruction, 13(2), 147-173.
Fraga, L. M., & Harmon, J. (2014). The flipped classroom model of learning in higher education: An investigation of preservice teachers’ perspectives and achievement. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 31(1), 18-27.
González-Gómez, D., Jeong, J. S., & Rodríguez, D. A. (2016). Performance and perception in the flipped learning model: an initial approach to evaluate the effectiveness of a new teaching methodology in a general science classroom. Journal of Science Education and Technology, 25(3), 450-459.
Hamdan, N., McKnight, P., McKnight, K., & Arfstrom, KM. (2013). The flipped learning model: A white paper based on the literature review titled a review of flipped learning. Flipped Learning Network. http://www.maktabe-hekmat.ir/wp-content/uploads/2018/12/2013.-A-REVIEW-OF-FC.pdf
Heshmatifar, Z., Zareian, G. R., & Davoudi, M. (2018). A Qualitative Investigation of Factors Affecting a Preparation Course for MSRT: A Grounded-Theory. Foreign Language Research Journal, 8(1), 27-56.
Hotle, S. L., & Garrow, L. A. (2016). Effects of the traditional and flipped classrooms on undergraduate student opinions and success. Journal of Professional Issues in Engineering Education and Practice, 142(1), 05015005.
Jamalifar, G., Salehi, H., Tabatabaei, O., & Jafarigohar, M. (2021). Washback Effect of the English Proficiency Test (EPT) on PhD Candidates’ Language Learning Strategies. Language and Translation, 11(3), 179-191.
Karbasi, M., Barati, H., & Youhanaee, M. (2018). The Role of Gender and Field of Study and their Relation to Participants’ Scores in the Ministry of Health Language Exam (MHLE). Iranian Journal of Medical Education, 18, 427-434.
Kenna, D. C. (2014). A study of the effect the flipped classroom model on student self-efficacy (No. 1563865) [Doctoral dissertation, North Dakota State University]. ProQuest Dissertations Publishing
Lage, M. J., Platt, G. J., & Treglia, M. (2000). Inverting the classroom: A gateway to creating an inclusive learning environment. The Journal of Economic Education, 31(1), 30-43.
Little, C. (2015). The flipped classroom in further education: literature review and case study. Research in Post-Compulsory Education, 20(3),46-81.
Lo, C. K. (2017). Toward a flipped classroom instructional model for history education: A call for research. International Journal of Culture and History, 3(1), 36-43.
McLean, S., Attardi, S.M., Faden,L. & Goldszmidt, M. (2016) flipped classroom and student learning: not just surface gains. Advances in physiology Education, 40(1),47-55.
Mennella, T. A. (2016). Comparing the efficacy of flipped vs. alternative active learning in a college genetics course. American Biology Teacher, 78(6), 471-479.
Moffett, J. (2015). Twelve tips for “flipping” the classroom. Medical teacher, 37(4), 331-336.
Moore, G. T., Block, S. D., Style, C. B., & Mitchell, R. (1994). The influence of the New Pathway curriculum on Harvard medical students. Academic Medicine, 69(12), 983–989. https://doi.org/10.1097/00001888-199412000-00017.
Moos, D. C., & Bonde, C. (2016). Flipping the classroom: Embedding self-regulated learning prompts in videos. Technology, Knowledge and Learning, 21(2), 225-242.
Moravec, M., Williams, A., Aguilar-Roca, N., & O'Dowd, D. K. (2010). Learn before lecture: A strategy that improves learning outcomes in a large introductory biology class. CBE—Life Sciences Education, 9(4), 473-481.
O'Flaherty, J., & Phillips, C. (2015). The use of flipped classrooms in higher education: A scoping review. The internet and higher education, 25, 85-95.
Pierce, R., & Fox, J. (2012). Vodcasts and active-learning exercises in a “flipped classroom” model of a renal pharmacotherapy module. American journal of pharmaceutical education, 76(10). https://www.ajpe.org/content/ajpe/76/10/196.full.pdf.
Pinos-Vélez, V., Quinde-Herrera, K., Abril-Ulloa, V., Moscoso, B., Carrión, G., & Urgilés, J. (2020). Designing the Pre-Class and Class to Implement the Flipped Learning Model in a Research Methodology Course. IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, 15(1), 43-49.
Ramadhani, R., & Fitri, Y. (2020). A Project-based learning into flipped classroom for epub3 electronic mathematics learning module (eMLM)-based on course design and implementation. Universal Journal of Educational Research, 8(7), 3119-3135.
Rotellar, C., & Cain, J. (2016). Research, Perspectives, and Recommendations on Implementing the Flipped Classroom. American journal of pharmaceutical education, 80(2), 34. https://doi.org/10.5688/ajpe80234
Salehi, M., & Rezaee, A. A. (2009). On the factor structure of the grammar section of University of Tehran English Proficiency Test (UTEPT). Indian journal of applied linguistics, 35(2), 169-188.
Schwarzenberg, P., Navon, J., Nussbaum, M., Pérez-Sanagustín, M., & Caballero, D. (2018). Learning experience assessment of flipped courses. Journal of Computing in Higher Education, 30(2), 237-258.
Seery, M. K. (2015). Flipped learning in higher education chemistry: emerging trends and potential directions. Chemistry Education Research and Practice, 16(4), 758-768.
Song, Y., & Kapur, M. (2017). How to flip the classroom-" productive failure or traditional flipped classroom" pedagogical design?. Educational Technology & Society, 20(1), 292-305.
Yong, D., Levy, R., & Lape, N. (2015). Why no difference? A controlled flipped classroom study for an introductory differential equations course. Primus, 25(9-10), 907-921.
Yousefi, M. (2017). Recognition of an enhanced multi-element geochemical signature of porphyry copper deposits for vectoring into mineralized zones and delimiting exploration targets in Jiroft area, SE Iran. Ore Geology Reviews, 83, 200-214.
Zhonggen, Y., & Guifang, W. (2016). Academic achievements and satisfaction of the clicker-aided flipped business English writing class. Journal of educational technology & society, 19(2), 298-312.
Zainuddin, Z., & Halili, S. H. (2016). Flipped classroom research and trends from different fields of study. International review of research in open and distributed learning, 17(3), 313-340.