احدیان، محمد. (1386). مقدمات تکنولوژی آموزشی (چاپ سی و سوم). تهران: انتشارات نشر و تبلیغ بشری.
احمدی، غلامعلی. (1387). ارزشیابی برنامه دروس تربیتی دورههای کاردانی مراکز تربیتمعلم. مدارس کارآمد، 2(4)، 105-107.
آقازاده، محرم و فضلی، رخساره. (1389). راهنمای آموزش در کلاسهای درس چندپایه (چاپ هشتم). تهران: نشر آییژ.
پارسونز، ریچارد و هینسون، استفان لوئیس و ساردو براون، دبورا. (1388). روانشناسی تربیتی: تحقیق، تدریس، یادگیری، (ترجمة حسن اسدزاده و حسین اسکندری). تهران: انتشارات عابد (اثر اصلی در سال 2000 چاپ شده است).
ثاقب تهرانی، مهدی و تدین، شبنم. (1384). مدیریت فنآوری اطلاعات، (چاپ اول). تهران: مهربان نشر.
ساکی، رضا. (1392). درس پژوهی، مبانی، اصول و روش اجرا، (چاپ اول). تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران.
سرمد، زهره و بازرگان، عباس و حجازی، الهه. (1393). روش تحقیق در علوم رفتاری، (چاپ بیست و هفتم). تهران: نشر آگه.
عبدلی، محمدرضا و نادعلی، علیاکبر و صلواتی، محمد. (1384). سیستمهای خبره یا هوشمند (Expert system) و نقش آنها در بهبود تصمیمگیری. دانش حسابرسی، 4(15)، 45-51.
علیآبادی، خدیجه. (1391). مقدمات تکنولوژی آموزشی: رشته علوم تربیتی، (چاپ دوم). تهران: پیام نور.
فردانش، هاشم. (1388). مبانی نظری تکنولوژی آموزشی، (چاپ پنجم). تهران: سمت.
فلدمن، ادموند بورک. (1389). تنوع تجارب تجسمی، (ترجمه پرویز مرزبان). تهران: انتشارات سروش. (اثر اصلی در سال 1972 چاپ شده است).
قراملکی، فرامرز. (1387). روششناسی مطالعات دینی، (چاپ پنجم). مشهد: انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی.
کار، دیوید، فنسترماخر، گری و ریچاردسون. (1393). روشهای تدریس پیشرفته، (ترجمه هاشم فردانش). تهران: نشر کویر. (اثر اصلی در سال 2001 چاپ شده است).
مهرمحمدی، محمود و فاضلی، احمدرضا. (1394). ماهیت دانش تدریس و دانش معلمان: مقایسه دیدگاههای شولمن و گری فنسترماخر. پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت، 5(1)، 30 - 46.
میرشمشیری، مرجان و مهرمحمدی، محمود. (1388). افسانه تعلیم و تربیت: مطالعه موردی یک مدرسه به روش خبرگی و نقادی تربیتی. نوآوریهای آموزشی، 8(30)، 7-30.
نرگس، مرتاضی مهربانی و زهرا، گویا. (1393). مدلی برای حرکت از توسعة حرفهای به یادگیری حرفهای معلمان ریاضی متوسطه در ایران. مطالعات برنامه درسی، 9(34)، 35-70.
Chilvers, Ian. (2009). The Oxford Dictionary of Art and Artists. Oxford University Press.
Eisner, Elliot. w. (1976). Educational connoisseurship and criticism: Their form and functions in educational evaluation. Journal of aesthetic education, 10(3/4, bicentennial issue), 135-150.
Grosvenor, Bendor (2015). On Connoisseurship. London: Arthistorynews.
Koehler, M. J., & Mishra, P. (2013). What Is Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK)? Journal of Education, 93(201) 13–19.
Lau, H. C. W. & Tsui, W. T. (2007). An Iterative Heuristics Expert System for Enhancing Consolidation Shipment Process in Logistics Operations. International Federation for Information Processing, 228, 279-289
Mould, P. (2014). The Art Detective: Fakes, Frauds, and Finds and the Search for Lost Treasures. Old Saybrook: Tantor Media.
Panofsky, E. (1955). Meaning in the Visual Arts. Garden City, N.Y : Doubleday Anchor Books Doubleday & Company, Inc.
Shulman, L.S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Research, 15(3), 4–14.
Shulman, L.S. (1987). Knowledge and teaching: foundations of the new reform. Harvard Educational Review, 57(1), 1–22.
Vokurka, R. J., Choobineh, J. & Vadi, L. (1996). A Prototype Expert System for the Evaluation and Selection of Potential Suppliers. International Journal of Operations & Production Management, 16(12), 106-127.
Whitehead A. (1929). The Aims of Education. New York: Macmillan.
Yankelovich, D. (1964). New criteria for market segmentation. Harvard Business Review, 42(2), 83-90.