امیری، محسن. (1392). مدل دوبعدی اشتباه مفهومی و خطا در ریاضی بر اساس نظریة تفکر هندسی ونهیلی و دانش مفهومی و رویهای (پایاننامة کارشناسی ارشد). دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران.
آذرنگ، یوسف. (1391). پیوستگی از شهود تا دقت. رشد آموزش ریاضی، 26(3)، 10-15.
آقاپور باینوجی، امین. (1388). بررسی بدفهمیهای دانش آموزان سال اول نظری در درس ریاضی (پایاننامة کارشناسی ارشد). دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان.
بخشعلیزاده، شهرناز. (1392). شناسایی بدفهمیهای رایج دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی در حوزه محتوایی ریاضی (طرح پژوهشی). تهران: پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش.
گال، مردیت؛ بورگ، والتر و گال، جویس. (1395) روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی (جلد اول، ترجمه جمعی از نویسندگان). تهران: سمت. (اثر اصلی در سال 1997 چاپ شده است).
ریحانی ابراهیم. (1384). معرفی نظریه پیاژه و نظریة ونهیلی- ونهیلی در مورد یادگیری هندسه. رشد آموزش ریاضی، 22(80)، 12-22.
شریفپور، شقایق. (1393). مدلی برای سنجش سطوح تفکر هندسی بر اساس سه سطح اوّل تئوری ونهیلی. نخستین همایش ملی علوم تربیتی و روان شناسی، مرودشت، شرکت اندیشه سازان مبتکر جوان.
صباغی، زهرا. (1393). خطاهای دانشآموزان در همنهشتی مثلثها (پایاننامة کارشناسی ارشد). دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
علمالهدایی، سیدحسن. (1388). اصول آموزش ریاضی. تهران: نما.
غلامآزاد، سهیلا. (1379). رویکردهای نوین آموزشی در هندسه. رشد آموزش ریاضی، (59)، ۱۸-۲۵.
مرادی ویس، اصغر. (1388). مطالعة جایگاه هندسة مدرسهای در برنامة درسی کارشناسی دبیری ریاضی مبتنی بر نظریة ونهیلی (پایاننامة کارشناسی ارشد). دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران.
مهدیان، مصطفی؛ و محمد جواد، لیاقدار؛ و عریضی، حمیدرضا. (1395). ارائه مدلی جهت رشد تفکر هندسی: تأثیر حافظة تصویری بر رشد تفکر هندسی از طریق معرفت شناسی علمی هندسه. مجلة علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، ۲۴(1)، 45-69.
ویسی، شورش. (1388). بررسی میزان آموزش به کمک هندسه پویا مبتنی بر نظریة ونهیلی بر رشد تفکر هندسی دانشآموزان سال سوم راهنمایی (پایاننامة کارشناسی ارشد). دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران.
Alex, J. K., & Mammen, K. J. (2016). Lessons Learnt from Employing van Hiele Theory Based Instruction in Senior Secondary School Geometry Classrooms. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 12(8), 2223-2236
Hoffer, A. (1981). Geometry Is More Than Proof. Mathematics Teacher, 74(1), 11-18.
Luneta, K. (2015). Understanding students' misconceptions: an analysis of final Grade 12 examination questions in geometry. Pythagoras, 36(1), 1-11.
Mason, M. (1998). The Van Hiele modlof geometric understanding and mathematically talented students. Journal for the Education of theGifted, 21(1), 38-53
Özerem, A. (2012). Misconceptions in geometry and suggested solutions for seventh grade students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 55, 720-729.
Al-ebous, T. (2016). Effect of the Van Hiele Model in Geometric Concepts Acquisition: The Attitudes towards Geometry and Learning Transfer Effect of the First Three Grades Students in Jordan. International Education Studies, 9(4), 87-98.
Van Hiele, P. M. (1986). Structure and insight: A theory of mathematics education. Orlando, FL: Academic.
Veloo, A., Krishnasamy, H. N., & Abdullah, W. S. W. (2015). Types of student errors in mathematical symbols, graphs and problem-solving. Asian Social Science, 11(15), 324-334.