حسینپور، حسن؛ ابراهیمزاده، الهام و شریعتی، ملیحه. (1397). تحلیل فصل راهبردهای حل مسئله کتاب ریاضی هفتم از دیدگاه دبیران ریاضی متوسطة اول. مقاله پذیرفتهشده در دومین کنفرانس آموزش و کاربرد ریاضیات، کرمانشاه.
دبیرخانه طرح تحول تولید برنامه درسی ملی. (1391). برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران (نگاشت سوم سندبرنامه درسی ملی، ص 34) تهران. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
راهنمای معلم ریاضی دهم. (1397). وزارت آموزش وپرورش. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی. دفتربرنامهریزی وتالیف کتابهای درسی دوره عمومی ونظری.
طهماسبی، سیدعلی اکبر. (1395).نقد و بررسی مفهوم تجزیه چندجملهایها در کتاب ریاضی پایة نهم به روایت تألیف. مقاله پذیرفتهشده درچهاردهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران، شیراز.
کیل پاتریک، جرمی و سوافورد، جین. (1395). کمک کنیم کودکان ریاضی یاد بگیرند (ترجمة مهدی بهزاد و زهرا گویا). تهران: انتشارات فاطمی. (اثراصلی درسال 2002 چاپ شده است).
Alves, C. (2012). Making Diagnostic Inferences about Student Performance on the Alberta Education Diagnostic Mathematics Project: An Application of the Attribute Hierarchy Method (Doctoral dissertation). Retrieved from Pro Quest Dissertations & Theses database. (Order No. NR81451).
Burny, E. (2012). Time-related Competences in Primary Education (Unpublished doctoral dissertation) Ghent University, Belgium. Retrieved from https://biblio.ugent.be/ publication /4337147/file/7023842.pdf
Embretson, S. E. (1995). A measurement model for linking individual learning to processes and Knowledge: Application to mathematical reasoning. Journal of Educational Measurement, 32(3), 277-294.
Gierl, M.J., Wang, C., & Zhou, J. (2008). Using the Attribute Hierarchy Method to Make Diagnostic Inferences about Examinees’ Cognitive Skills in Algebra on the SAT©. Journal of Technology, Learning, and Assessment, 6(6). Retrieved [date] from http://www.jtla.org.
Gierl, M. J., Alves, C., & Taylor-Majeau, R. (2010). Using the Attribute Hierarchy Method to make diagnostic inferences about examinees’ knowledge and skills in mathematics: An operational implementation of cognitive diagnostic assessment. International Journal of Testing, 10, 318-341.
Lim, C. S., Sia, C. J. L., Chew, C. M., Kor, L. K., & Tan, P. L. (2017). Revealing primary mathematics pupils’ cognitive models in learning of “Time”. Penang, Malaysia: University Sains Malaysia.
Sullivan, P., Clarke, D. J., Clarke, D., M., Farrell, Lesley, & Gerrard, J. (2013). Processes and priorities in planning mathematics teaching. Mathematics Education Research Journal, 25(4) 457-480.
Sullivan, P., Clarke, D. J., Clarke, D., M., Farrell, Lesley, & Gerrard, J. (2013). Processes and priorities in planning mathematics teaching. Mathematics Education Research Journal, 25(4) 457-480.