عالی، 23(2)، 114-92.
سبحانی نژاد، مهدی؛ جعفری هرندی، رضا و نجفی، حسن. (1394). تحلیل محتوای کتابهای دین و زندگی دورة متوسطه از لحاظ میزان توجه به مباحث سبک زندگی اسلامی مبتنی بر سورة مبارکة حجرات. اندیشههای نوین تربیتی، 1(11)،80-84
شورای عالی آموزشوپرورش (1390). سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. تهران: انتشارات شورای عالی وزارت. مقالة ارائهشده در همایش برنامة درسی ملی: نقد و نظر، دانشگاه تربیتمعلم خوارزمی تهران.
شصتی، سمانه. (1389). آموزش مبتنی بر شایستگی. دوماهنامة علمی-پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 3(2)، 80-77.
کدخدایی، محبوبه السادات؛ اخوان تفتی، مهناز؛ خادمی اشکذری، ملوک؛ رضایت، غلامحسین و احمدی، پروین. (1396). ضرورت بازاندیشی در الگوهای آموزش دانشگاهی رشتههای علوم انسانی با تأکید بر رویکرد سازندهگرایی اجتماعی. فصلنامة علمی پژوهشی تدریس پژوهی، 1(5)96-88.
نادری، مهدی؛ غفاری، ابوالفضل؛ آهنچیان، محمدرضا و خلاقی، علیاصغر. (1397). سیر تحول فلسفة تربیت حرفهای در نظام آموزشی ایران. فصلنامة فناوری آموزش، 1(13)، 28-11.
نیلی، محمدرضا؛ موسوی، ستاره؛ نصر، احمدرضا و مسعود، محمد. (1393). بررسی میزان آگاهی اعضای هیئت علمی گروههای فنی مهندسی دانشگاههای اصفهان و صنعتی اصفهان از مؤلفههای اساسی نوآوری برنامهریزی درسی و میزان کاربست آنها. فصلنامة آموزش مهندسی ایران، 64(16)، 59-88.
نعمتی دهکردی، شهناز. (1395). آموزش مبتنی بر شایستگی: پل ارتباطی بین تئوری و عمل. مجلة گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 13(6)،646-644.
هاشمی، سید احمد و کرمی، علی. (۱۳۹۲). ارتباط آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش با بازار کار. مقالة ارائهشده در همایش ملی دانشگاه کارآفرین (صنعت دانشمحور)، بابلسر، دانشگاه مازندران.
هدایتی، اکبر؛ ملکی، حسن؛ صادقی، علیرضا و سعدی پور، اسماعیل. (1395). تأملی بر برنامة درسی مبتنی بر شایستگی در آموزش پزشکی. مجلة ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 16(3)،94-10.
یوسفی افراشته، مجید؛ قاضی طباطبایی، محمود؛ غروی، محمدجواد؛ بازرگان، عباس و شکوهی یکتا، محسن. (1393). دستاوردهای یادگیری مورد انتظار از دانشآموختگان کارشناسی رشتة علوم آزمایشگاهی از نظر کارفرمایان: یک پژوهش کیفی. مجلة تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 3(2)، 215-202.
Andronac he, D., Bocoş, M., & Neculau, B. C. (2015). A Systemic-interactionist Model to Design a Competency-based Curriculum. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 180, 715-721.
Ediger, M. & Rao, D. B. (2003). Philosophy and curriculum. New Delhi: Discovery Publishing House.
García-Alegría J. (2012). Core competencies in Internal Medicine.Eur. J. Intern.Med.; 23(4):338-41.
Lobanova, T. & Shunin, Y. (2008). Competence- Based Education – A Common European Strategy. Computer Modelling and New Technologies, 12(2), 45-65.
Hill, J., & Houghton, P. (2001). A reflection on competency-based education: Comments from Europe. Journal of Management Education, 25(2), 146-166.
Koenen, A. K., Dochy, F., & Berghmans, I. (2015). A phenomenographic analysis of the implementation of competence-based education in higher education. Teaching and Teacher Education, 50, 1-12.
Rycus J. S. & Hughes, R.C. (2013). What is Competency-Based Inservice Training? Institute for Human Services. Retrieved from
Wilson, J. (2008). Bridging the theory practice gap. Australian Nursing Journal: ANJ, The, 16(4), 25. Retrieved from https://search.informit.com.au/documentSummary;dn=346250225914161;res=IELHEA>
Serdenciuc, N. L. (2013). Competency-based education–Implications on teachers’ training. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 76, 754-758.