صمدی، پروین و گلوی میترا. (1397). میزان همخوانی برنامة درسی پایة ششم ابتدایی با برنامة درسی کنجکاومحور. مجلة پژوهشهای برنامة درسی، 8(1)، 151-179.
سالار، مریم. (1392). جایگاه رویکرد پژوهشگری در برنامة درسی جدید (1391-92) علوم دورة ابتدایی (پایاننامة کارشناسی ارشد). دانشگاه الزهرا، تهران.
روشن، عبدالحمید. (1395). تحلیل محتوای کتابهای درسی پایة ششم ابتدایی با تأکید بر خلاقیت کودکان. سومین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی، تهران.
صالحی عمران، عمران و چهارباشلو، حسین. (1389). تجزیهوتحلیل محتوای کتابهای درسی دورة آموزش ابتدایی برمبنای مؤلفههای خلاقیت بهعنوان یکی از راههای پرورش خلاقیت دانش آموزان. سومین کنفرانس ملی خلاقیت شناسی، TRIZ و مهندسی و مدیریت نوآوری، تهران.
عابدی، احمد.، عریضی، حمیدرضا و سبحانینژاد، مهدی. (1384). بررسی میزان آشنایی معلمان دورة ابتدایی شهر اصفهان با نظریههای یادگیری و کاربرد آنها در فرایند تدریس. دانشور رفتار، 8(15)، 63-75.
سمیعی اعظم و افضلخانی مریم. (1392). تحلیل محتوای کتاب هدیههای آسمانی پایة ششم ابتدایی از منظر فعال و غیرفعالبودن بر اساس روش ویلیام رومی در سال تحصیلی92-91. پژوهشهای برنامة درسی، 3(2)، 136-119.
عابدینی بلترک، میمنت و نیلی محمدرضا. (1393). تحلیل جایگاه سازندهگرایی بهعنوان رویکرد نوین یادگیری در کتابهای درسی دورة ابتدایی. پژوهش در برنامهریزی درسی 11(13) 6-17.
کریمیان حسین، ناطقی فائزه و سیفی محمد. (1395). مهارتهای تفکر انتقادی در کتابهای مطالعات اجتماعی دورة ابتدایی. اسلام و پژوهشهای تربیتی، 8(1)، 67-88.
ندرلو، لیلا. (1393). بررسی جایگاه تفکر انتقادی در محتوای کتابهای جدید تألیف مطالعات اجتماعی پایه سوم و ششم ابتدایی (رسالة کارشناسی ارشد) دانشگاه آزاد اسلامی اراک.
علیپور، وحیده، سیف نراقی مریم و نادری عزتاله. (1392). تأملی بر موانع تفکر انتقادی در برنامة درسی آموزش متوسطه. پژوهش در برنامهریزی درسی، 10(9)،1-15.
کیامنش علیرضا. (1377). مقایسة عملکرد ریاضی دانشآموزان سال سوم راهنمایی در دو مطالعة بینالمللی و بررسی محتوای آموزش ریاضی در برنامههای درسی. مجموعه مقالات سومین کنگرة آموزش ریاضی ایران. کرمان.
Rouleau, K. (2018). Curiosity Works: Moving Your School from Improvement to Innovation. McREL International. (ED588753).
Mikhaylov, N. S. (2016). Curiosity and Its Role in Cross-Cultural Knowledge Creation. International Journal of Emotional Education, 8(1), 95-108.
Alimah, S., Susilo, H., & Amin, M. (2016). Natural Environment Exploration Approach: The Case Study in Department of Biology, Universitas Negeri Semarang. International Journal of Environmental and Science Education, 11(12), 5710-5717.
Monroe, K. S. (2016). The relationship between assessment methods and self-directed learning readiness in medical education. International Journal of Medical Education, 7, 75-80.
Ordem, E. (2017). Developing Critical-Thinking Dispositions in a Listening/Speaking Class. English Language Teaching, 10(1), 50-55.
Wu, C. H., & Parker, S. K. (2012). The role of attachment styles in shaping proactive behaviour: An intra‐individual analysis. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 85(3), 523-530.
Pintrich, P. R. (2003). A motivational science perspective on the role of student motivation in learning and teaching contexts. Journal of educational Psychology, 95(4), 667.
Rivas, S. F., & Saiz, C. (2016). The effects of teaching critical thinking persist over time. Journal of Education and Human Development, 5(1), 240-248.
Stanovich, K. E. (2016). The comprehensive assessment of rational thinking. Educational Psychologist, 51(1), 23-34.
Conner, T. R. (2012). The relationship between self-directed learning and information literacy among adult learners in higher education (Doctoral Dissertation, University of Tennessee). https://trace.tennessee.edu/utk_graddiss/1516
Jirout, J., & Klahr, D. (2011). Children's Question Asking and Curiosity: A Training Study. Society for Research on Educational Effectiveness Conference, September 8-9, Washington DC. (ERIC Number: ED528504).
Pitt, V., Powis, D., Levett-Jones, T., & Hunter, S. (2015). The influence of critical thinking skills on performance and progression in a pre-registration nursing program. Nurse education today, 35(1), 125-131.
Schutte, N. S., & Malouff, J. M. (2020). A meta-analysis of the relationship between curiosity and creativity. The Journal of Creative Behavior, 54(4), 940-947.
Luce, M. R., & Hsi, S. (2015). Science-relevant curiosity expression and interest in science: an exploratory study. Science Education, 99(1), 70-97.
Pusca, D., & Northwood, D. O. (2018). Curiosity, creativity and engineering education. Global Journal of Engineering Education, 20(3), 152-158.
van Schijndel, T. J., Jansen, B. R., & Raijmakers, M. E. (2018). Do individual differences in children’s curiosity relate to their inquiry-based learning?. International Journal of Science Education, 40(9), 996-1015.
Post, T., & Walma van der Molen, J. H. (2018). Do children express curiosity at school?: exploring children's experiences of curiosity inside and outside the school context. Learning, Culture and Social Interaction, 18, 60-71.
Oudeyer, P. Y., Gottlieb, J., & Lopes, M. (2016). Intrinsic motivation, curiosity, and learning: Theory and applications in educational technologies. Progress in brain research, 229, 257-284.