حسینی لاهیجی، سیدرضا. (1390). آشنایی با تبلیغات شهری. تهران: انتشارات سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور.
اگوستین، ژیرار. (1372). توسعة فرهنگی (ترجمة عبدالمجید زرینقلم؛ پروانه سپرده؛ علی هاشمیگیلانی). تهران: مرکز پژوهشهای بنیادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
افلاطون. (1385). دورة آثار افلاطون (ترجمة محمدحسن لطفی). تهران: انتشارات خوارزمی.
احمدی، بابک. (1395). حقیقت و زیبایی: درسهای فلسفة هنر. تهران: نشر مرکز.
شریعتمداری، علی. (1395). اصول و فلسفه تعلیم و تربیت. تهران: انتشارات امیرکبیر.
مشاوران یونسکو. (1393). فرایند برنامهریزی آموزشی، (ترجمة فریده مشایخ). تهران: انتشارات مدرسه.
میرزابیگی، علی. (1389). برنامهریزی درسی و طرح درس. تهران: نشر یسطرون.
میرزابیگی، علی. (1390). نقش هنر در آموزشوپرورش و بهداشت روانی کودکان. تهران: انتشارات مدرسه.
کالاهان، جوزف اف و کلارک، لئونارد اچ. (1393). آموزش در دورة متوسطه، (ترجمة جواد طهوریان). مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
حاجیزاده، ابراهیم و اصغری، محمد. (1390). روشها و تحلیلهای آماری با نگاه به روش تحقیق در علوم زیستی و بهداشتی (چاپ اول). تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
حجت، عیسی. (1383). آموزش خلاق- تجربه 1381. نشریه هنرهای زیبا، (18)، 25-36.
مهدوی نژاد، غلامحسین؛ مهدوی نژاد، محمدجواد و سیلوایه، سونیا. (1392). تأثیر محیط هنری بر خلاقیت دانشآموزان. نوآوریهای آموزشی، (48)، 127-140.
حسینی، افضل السادات. (1383). پرورش خلاقیت از طریق هنر. فصلنامة خلاقیت و نوآوری، (9)، 50-54.
مهدوی نژاد، محمدجواد. (1384). آفرینشگری و روند آموزش خلاقانه در طراحی معماری. هنرهای زیبا، (21)، 57-66.
کاظمی، یحیی؛ جعفری، نرگس. (1387). بازدارندههای خلاقیت دانشآموزان فعالیتها و ویژگیهای معلم. اندیشههای نوین تربیتی، 4(1 و 2)، 177-192.
Dale, E. (1969). Audiovisual methods in teaching (3rd ed). New York: Dryden Press.
Nietzsche, F. (1967). The Birth of Tragedy and the Case of Wagner. New York: Knopf Doubleday Publishing Group.
Arends, R. I. (1994). Learning to teach(3rd ed). New York: Mc Graw - Hill.
Kemp, J. E. (1977). Instructional Design; A plan for unit and caurse development (2nd ed). Californa: Fearon Publishers.
Ornstein, A. C. and Hankins, F. (1993). Curriculum; Foundations, Principles and lssues (2nd ed). Boston: Allyn and Bacon.
McBeath, R. (1992). Instructing and evaluating in the higher education. New Jersey: Educational Technology publication.
Tyler, R. W. (2013). Principles of curriculum and instruction (2nd ed). Chicago: University of Chicago press.
Posner, J. and Rudnitsky, A. N. (2005). Course Design; A Guide to curriculum development for teachers (7th ed). Boston: Pearson Education.
Goffin, S. G., and Tull, C. Q. (1985). Problem solving: Encouraging active learning. Young Children, 40(3), 28-32.