ابوحمزه، فرهاد. (1368). مقایسه عملکرد فارغالتحصیلان مراکز تربیت معلم با معلمان حقالتدریس. فصلنامة تعلیموتربیت، 5(2)، 31-27.
تقیپورظهیر، علی، امینفر، مرتضی، و باقری، سیفعلی. (1388). بررسی و مقایسه اثربخشی معلمان جذبشده از نهضت سوادآموزی و معلمان جذبشده از آموزش عالی و مراکز تربیتمعلم در دوره ابتدایی. فصلنامة تحقیقات مدیریت آموزشی، 1(2)، 56-37.
دوستار، محمد. و کابینیمقدم، سلیمان. (1390). بررسی مقایسهای عملکرد معلمان حقالتدریس و رسمی در آموزشوپرورش استان گیلان. فصلنامة روانشناسی تربیتی، 2(3)، 28-13.
عبادی، غلامحسین، و الهامپور، حسین. (1386). مقایسه عملکرد تحصیلی دانشآموزان معلمان حقالتدریس پارهوقت، سرباز معلم و رسمی در دروس ریاضی و علوم پایة پنجم ابتدایی شهرستان اهواز. مجلة علوم تربیتی و روانشناسی، 14(3)، 116-97.
صافی، احمد. (1381). تربیت و تأمین معلم در ایران (گذشته، حال، آینده). فصلنامة تعلیموتربیت، 72، 44-11.
کبیری، مسعود. (1393). ارزشیابی کتاب ریاضی سوم دبستان (طرح پژوهشی منتشرنشده). تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش.
کبیری، مسعود، کریمی، عبدالعظیم، و بخشعلیزاده، شهرناز. (1395). یافتههای ملی تیمز 2015: روند 20 ساله آموزش علوم و ریاضیات ایران در چشمانداز بینالمللی. تهران: انتشارات مدرسه.
گراوند، منیژه، و عباس پور، عباس. (1391). مقایسه اثربخشی معلمان جذبشده از مراکز تربیتمعلم و حقالتدریس از دیدگاه مدیران مدارس راهنمایی شهر تهران. فصلنامة روانشناسی تربیتی، 24، 120-100.
Blömeke, S., Olsen, R., & Ute, S., (2016). Relation of student achievement to the quality of their teachers and instructional quality. In: Nilsen, T., & Gustafsson, J. (Eds.). Teacher quality, instructional quality and student outcomes: relationships across countries, cohorts and time. (pp. 21-50). Switzerland: Springer and IEA
DeMaris, A. (2004). Regression with social data: Modeling continuous and limited response variables. New Jersey: John Wiley & Sons.
Kyriakides, L. & Creemers, B. P. M. (2008). Using a multidimensional approach to measure the impact of classroom-level factors upon student achievement: A study testing the validity of the dynamic model. School Effectiveness and School Improvement, 19(2), 183–205.
LaRoche, S., Joncas, M., & Foy, P. (2016). Sample Design in TIMSS 2015. In: Michael Martin, Ina Mullis, & Martin Hooper (Eds.). Methods and procedures in TIMSS 2015 (pp. 3.1 - 3.37), Boston: TIMSS & PIRLS International Study Center.
Rutkowski, L., Gonzalez, E., Joncas, M., & von Davier, M. (2010). International large-scale assessment data: Issues in secondary analysis and reporting. Educational Researcher, 39(2), 142-151
Tucker, P. D., & Stronge, J. H. (2005). Linkking teacher evaluation and student learning. Danvers, MA: Association for Supervision and Curriculum Development.