انصاری، باقر. (139۵). حق آموزش: حق کودک به آموزش در نظام بینالمللی حقوق بشر. مؤسسۀ مطالعات و پژوهشهای حقوقی شهر دانش.
تیغبخش، سمیرا.، سعادتمند، زهره و کشتی آرای، نرگس. (139۶). طراحی برنامۀ درسی مبتنی بر آموزش صلح در دورۀ ابتدایی، یک مطالعۀ کیفی. فصلنامۀ رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 32(۴)، 2۳۹-2۶۹.
تیلمن، دایان.، هسو، دایانا و دمدریوس، مارسیس. (138۴). ارزشهای زندگی (ترجمۀ ناصر یوسفی و شهره یوسفی). نشر افق. (اثر اصلی در سال 2002 چاپ شده است).
ذکاوتی قراگزلو، علی. (138۵). تأملاتی در نظریهپردازی برای احیای نقش تربیت. فصلنامۀ پژوهش در مسائل تعلیموتربیت، 1(1)، ۸۶-۹۸.
فتحی واجارگاه، کوروش و اسلامی، معصومه. (1387). بررسی میزان توجه به «آموزش صلح» در برنامۀ درسی دورۀ ابتدایی از دیدگاه متخصصان تعلیموتربیت، کارشناسان برنامهریزی درسی و معلمان دورۀ ابتدایی شهر تهران. فصلنامۀ نوآوریهای آموزشی، 2۵ (7)، ۴۹-۷۶.
فراستخواه، مقصود. (139۵). روش تحقیق کیفی در علوم اجتماعی با تأکید بر نظریه بر پایۀ (گراندد تئوری). نشر آگاه.
مرزوقی، رحمتاله.، محمدی، مهدی.، شمشیری، بابک و دادگر، همایون. (139۶). تدوین برنامۀ درسی صلح در آموزش عالی: یک مطالعۀ کیفی. مجلۀ راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 10(۵)، 39۶-38۴.
نصر، حسین. (1388). گلشن حقیقت ( ترجمۀ انشاءالله رحمتی). سوفیا. (اثر اصلی در سال 2007 چاپ شده است).
نورمحمدی، مرتضی. (139۶). نقش آموزش و دانشگاهها در صلحسازی و مدیریت منازعات منطقهای: مطالعۀ موردی خاورمیانه، پژوهشهای روابط بینالملل،23(1)، ۱۸۱-۲۰۵.
Chappell, P. K. (2018). A new peace paradigm: Our human needs and the tangles of trauma. http://paulkchappell.com/wp-content/uploads/2018/10/PLweb_NewPeaceParadigmJun2018.pdf.
Chappell, P. K. (2017). What is Peace Literacy? https://www.wagingpeace.org/wp-content/uploads/2017/04/peace_literacy_2017.pdf.
Chappell, P. K. (2017). Soldiers Of Peace: How to Wield the Weapon of Nonviolence with Maximum Force. Prospecta Press Westport And New York.
Grady, M. P. (2014). Qualitative and action research: A practitioner handbook. Phi Delta Kappa International.
Kagan, R. (2019). The jungle grows back: America and our imperiled world. Vintage.
Mishra, L. (2015). Implementing peace education in secondary schools of Odisha: Perception of stake holders. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 47-54.
Nuclear Age Peace Foundation. (2019). Implementing the 2030 Agenda through Peace Literacy. https://sdgs.un.org/sites/default/files/documents/238835_Nuclear_Age_Peace_Foundation.pdf.
Matsuura, K. (2012). Foreword In: J. S. Page Peace Education: Exploring Ethical and Philosophical Foundations. Charlotte: Information Age Publishing. p.xix
Strauss, A., & Corbin, J. (1998). Basics of qualitative research techniques. Sage.
Snauwaert, D. T. (2020). The peace education imperative: a democratic rationale for peace education as a civic duty. Journal of Peace Education, 17(1), 48-60.
Uko, E. S., Igbineweka, P. O., & Odigwe, F. N. (2015). Promoting Peace Education for Behaviourial Changes in Public Secondary Schools in Calabar Municipality Council Area, Cross River State, Nigeria. Journal of Education and Practice, 6(23), 144-149.
Wilson, C., Grizzle, A., Tuazon, R., Akyempong, K. & Cheung, Ch. (2011). Media and information literacy curriculum for Teacher. Unesco. http://unesco.Unesco.org/mages/0019/00192/192971e.pdf.