اکبری، علی. (1392). تحلیل اثربخشی هزینه دورههای آموزش ضمنخدمت دبیران دورة متوسطة شهر بیرجند در سال تحصیلی 90-89 (پایاننامة کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی). دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران، تهران.
اورنگی، عبدالمجید؛ قلتاش، عباس؛ شهامت، نادر و یوسلیانی، غلامعلی. (1390). بررسی تأثیر آموزشهای ضمنخدمت بر عملکرد حرفهای دبیران شهر شیراز. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2(5)، 94-115.
حسینی نوذری و سیدعلی اصغر. (1390). تأثیر کارگاههای آموزشی بر میزان توانمندی دبیران با استفاده از روش آزمایش پس رویدادی (بررسی موردی: دبیران دورة راهنمایی شهر بهشهر). معرفت، 20(167)، 139-152.
حسینی، مرضیه سادات. (1392). آسیبشناسی آموزش ضمنخدمت بر اساس مدل OEM (مطالعة موردی: آموزشهای ضمنخدمت نواحی آموزشوپرورش استان قم) (پایاننامة کارشناسی ارشد). دانشکده مدیریت پردیس فارابی دانشگاه تهران. قم.
دانشپژوه، زهرا. (1382). ارزشیابی مهارتهای حرفهای دبیران دورة راهنمایی و روشهای القاء کیفی آن. فصلنامة نوآوریهای آموزشی، 2(6)، 71-93.
دانشپژوه، زهرا و فرزاد، ولی ا... . (1385). ارزشیابی مهارتهای حرفهای دبیران دوره ابتدایی، فصلنامة نوآوریهای آموزشی، 5(18)، 135-170.
سرکارآرانی، محمدرضا. (1389). رویکرد فرهنگی به آموزش. رشد دبیران، 28(250)، 4-12.
سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. (1390). سند مشهد.
صافی، احمد. (1390). سازمان و قوانین آموزشوپرورش، تهران: انتشارات سمت.
صافی، احمد. (1387). سیر تحول تربیت دبیران در آموزشوپرورش معاصر ایران: گذشته، حال و آینده. تهران، فصلنامه تعلیموتربیت، نشریه علمی- پژوهشی پژوهشکده تعلیموتربیت، پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش، 24(4)، 173-200.
عربلو، اکرم. (1390). بررسی راهکارهای دورههای اثربخش ضمنخدمت فرهنگیان از دیدگاه دبیران شهرستان ابهر در سال تحصیل 90-89 (پایاننامة کارشناسی ارشد). دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز. تهران.
قشونی، اقدس. (1391). بررسی کیفیت دورههای آموزش ضمنخدمت نظام جدید متوسطه از نظر شرکتکنندگان در دورهها در شهر تهران. ص 85-68.
کیامنش، علیرضا. (1377). مقایسه عملکرد ریاضی دانشآموزان سال سوم راهنمایی در دو مطالعه بینالمللی و بررسی محتوای آموزش ریاضی در برنامههای درسی. مجموعه مقالات سومین کنفرانس آموزش ریاضی ایران. کرمان. ص 172-168.
نیکنامی، مصطفی و کریمی، فریبا. (1388). صلاحیتهای حرفهای دبیران آموزش عمومی و ارائه چهارچوب ادراکی مناسب. دانش و پژوهش در علوم تربیتی، 23(23)، 1-22.
عبدالهی، فردین؛ شریعتمداری، علی و نادری، عزت اله. (1389). بررسی میزان آگاهی معلمان دوره ابتدایی از اصول تعلیموتربیت بهمنظور ارائه الگوی مطلوب جهت ارتقا سطح آگاهی آنان در استان کردستان. فصلنامة علوم تربیتی، 9(5)، 89-107.
عابدی، احمد؛ عریضی، حمیدرضا و سبحانی نژاد، مهدی. (1384). بررسی میزان آشنایی معلمان دوره ابتدایی شهر اصفهان با نظریههای یادگیری و کاربرد آنها در فرایند تدریس. دوماهنامه دانشور رفتار، 12(15)،63-75.
Altun,T. (2011). INSET (in-service education and training) and professional development of teachers: a comparison of British and Turkish cases. Us- china education review A 6(2011)846-858.
Cameron, R., & Harrison, J. L. (2012). The interrelatedness of formal, non-formal and informal learning: Evidence from labour market program participants. Australian Journal of Adult Learning, 52(2), 277-309.
Cochran-Smith, M., & Zeichner, K. M. (Eds.). (2009). Studying teacher education: The report of the AERA panel on research and teacher education. Routledge.
Filiz, B., & Durnali, M. (2019). The Views of Pre-Service Teachers at an Internship High School on Pedagogical Formation Program in Turkey. European Journal of Educational Research, 8(2), 395-407.
Fullan, M. G. (1993). Why teachers must become change agents. Educational leadership, 50, 12-12.
Gong, X., & Wang, P. (2017). A Comparative Study of Pre-Service Education for Preschool Teachers in China and the United States. Current Issues in Comparative Education, 19(2), 84-110.
Goos, M., & Bennison, A. (2018). Boundary crossing and brokering between disciplines in pre-service mathematics teacher education. Mathematics Education Research Journal, 30(3), 255-275.
Ozer, B. (2004). In-service training of teachers in Turkey at the beginning of the 2000s. Journal of in-service Education, 30(1), 89-100.
Putman, H. Moore, A. & Walsh K. (2016). Some Assembly Required: Piecing together the preparation preschool teachers need. National Council on Teacher Quality.
Neil, R. (1986). Current models and approaches to in‐service teacher education. Journal of In-Service Education, 12(2), 58-67.
Saner, R. (2001). Competitive Advantage & Quality of Human Resources. Geneva: Center for Socio–Eco-Nomic Development.
Schugurensky, D. (2000). The forms of informal learning. Towards a conceptualization of the field. Working Paper 19-2000. Presented at the New Approaches for Lifelong Learning (NALL) Fourth Annual Conference, October 6-8. http://hdl.handle.net/1807/2733.
United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (Unesco). (2008). Teachers ICT competency standards for teacher Policy Framework.
Younus, F., & Akbar, R. A. (2017). Comparison of Evaluation Methods of Teaching Practice of Formal and Non-