اسماعیلی، مریم، و رفیعپور، ابوالفضل (1393). تحلیل خطاهای دانشآموزان پایة پنجم در حل مسائل کلامی با استفاده از روش نیومن. سیزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
پولیا، جورج. (1382). خلاقیت ریاضی (ترجمة پرویز شهریاری). انتشارات مؤسسة فرهنگی فاطمی. (اثر اصلی در سال 1962 منتشر شده است).
خاکی، غلامرضا. (1387). روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی. نشر بازتاب.
راستیزاده، عنایتالله، و بهزادی، محمدحسن (1395). بررسی تأثیر آموزش حل مسائل کلامی ریاضی بر کاهش خطاهای دانش آموزان بر اساس مدل نیومن. چهاردهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران، شیراز.
سرمد، زهره.، بازرگان، عباس و حجازی، زهرا. (1379). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. انتشارات آگاه.
شونفلد، ای. اچ. (1378). فراشناخت و ریاضیات (ترجمة فرهاد کریمی). مجلة رشد آموزش ریاضی، 14(55)، 4-8.
صفری، یحیی و مرزوقی، رحمتاله. (1391). بررسی مقایسهای ابعاد آگاهیهای فراشناختی دانشآموزان دورة راهنمایی تحصیلی. فصلنامة نوآوریهای آموزشی، 11(42)، 119-134.
صمدی، معصومه (1379). نقش دانش فراشناخت در حل مسئلة ریاضی دانشآموزان چهارم ابتدایی. مجلة رشد آموزش ریاضی، 15(61)، 11-17.
علمالهدایی، حسن (1388). اصول آموزش ریاضی. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
غفاری، حسین. (1390). تقویت رفتارهای کنترلی دانشآموزان در ساختن اثباتهای هندسی (پایاننامة کارشناسیارشد). دانشگاه شهید بهشتی.
فرامرزپور، نوشین و فدایی، محمدرضا. (1395). کنترل مؤلفهای مؤثر در آموزش حل مسئله از دیدگاه شونفیلد. چهاردهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران، شیراز، دورة 1-شمارة 1002 (مقالات پوستری).
کرمیان، آذر. (1394). کنترل از دیدگاه شونفلد. مجلة رشد آموزش ریاضی، 32(120)، 44-46.
کلمنتس، ام. ای و الرتون، ان. اف. (1393). پژوهش در آموزش ریاضی: گذشته، حال و آینده (ترجمة امیرحسین آشنا). انتشارات کارآفرین. (اثراصلی در سال 1996 منتشر شده است).
مجدی، زهرا.، مالمیر، سمانه و آشنا، امیرحسین. (1395). تحلیل خطای حل مسائل کلامی دانشآموزان کلاس چهارم ابتدایی. چهاردهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران، شیراز.
نادری، عزت الله و سیف نراقی، مریم.(1384). روشهای تحقیق و چگونگی اندازهگیری آن در علوم انسانی. نشر بدر.
یزدانفر، محسن. (1392). بررسی توانایی و معناداری مدل حل مسئله شونفلد در تحلیل ناتواناییهای دانشجویان دختر در حل مسئلة ریاضی. اولین همایش منطقهای رویکردهای ارزیابی در علوم پایه، آموزشکدة فنی و حرفهای سما، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز.
Clements, M. A. (1980). Analysing children’s errors on wri mathematical tasks. Educational Studies in Mathematics, 11(1), 1-21.
Desoete, A. (2008). Multi-method assessment of metacognitive skills in elementary school children: How you test is what you get. Metacognition and Learning, DOI.10.1007/s11409-008-9026-0.
Jha, S. K. (2012). Mathematics Performance of Primary School Students in Assam (India) An Analysis Using Newman Procedure. International Journal of Computer Applications in Engineering Sciences, 2(1).
Newman, M. A., (1977). An analysis of sixth-grade pupils- errors on written mathematical tasks. Victorian Institute for Educational Research Bulletin, 39, 31-43.
Ozsoy, Gokhan., & Aysegul, Ataman. (2009). The effect of metacognitive strategy training on mathematical problem solving achievement. International Electronic Journal of Elementary Education.
Rohmah, Mushlihah., & Sutiarso, Sugeng. (2017). Analysis Problem Solving in Mathematical Using Theory Newman. Lampung University (Peoples’ Friendship University of Lampung), Lampung, INDONESIA.
Rokhimah. S., Suyitno, A., & Sukestiyarno, Y. L. (2015). Students Error Analysis in Solving Math Word Problems of School Arithmetic Material For Grade Based On Newman Procedure. Department of Mathematics, Faculty of Mathematics and Natural Sciences, Semarang State University.
Schoenfeld. A., (1985). Mathematical Problem Solving. Academic Press, INC
Zakaria, E., (2010). Analysis of Students’ Error in Learning of Quadratic Equations. International Education Studies, (3) 3.