انصاری، مریم؛ بختیار نصرآبادی، حسنعلی و باقری، خسرو. (1392). تجربة زیباشناختی تحولی جدید در شیوههای نوین تدریس و یادگیری (در راستای محور تحول در مفهوم فرایندهای تربیتی). چهارمین همایش انجمن فلسفه تعلیموتربیت ایران. مبانی فلسفی تحول در نظام آموزشوپرورش ایران. مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد.
پورحسینی، محمد؛ سجادی، سید مهدی و ایمانی محسن. (1393). تبیین دلالتهای دیدگاه جان دیویی در خصوص هنر و زیباییشناسی برای فرایند تدریس و یادگیری. فصلنامة پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی،2(7)، 83-100 .
جلالیان راد، حمیده. (1392). بررسی تأثیر روش تدریس مبتنی بر زیباییشناسی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم دانشآموزان پایة پنجم دبستانهای شهرستان بابلسر (پایاننامة منتشر نشدة کارشناسی ارشد). دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه مازندران.
صاحبدادی، خدیجه.(1391). نقش زیباییشناسی در تربیت هنری دورة ابتدایی (پایاننامة منتشر نشدة کارشناسی ارشد). دانشگاه خوارزمی تهران.
صافی، احمد. (1393). آموزشوپرورش ابتدایی، دورة اول و دوم متوسطه. تهران: انتشارات سمت.
فتحیآذر، اسکندر. (1391). روشها و فنون تدریس. تبریز: انتشارات دانشگاه تبریز.
فلاحی، ویدا؛ صفری، یحیی و یوسف فرحنک، ماندانا. (1390). تأثیر آموزش با رویکرد تربیت هنری بر فعالیتهای هنری و مهارتهای فرایندی دانشآموزان پایة چهارم ابتدایی. فصلنامة نوآوریهای آموزشی،10(39)،101-118.
کریمی، یوسف. (1390). نگرش و تغییر نگرش. تهران: مؤسسه نشر ویرایش.
گرمابی، حسنعلی. (1394). طراحی و اعتبارسنجی الگوی بومی برنامة درسی دورة ابتدایی مبتنی بر مؤلفههای زیباییشناسی و هنر (پایاننامة منتشر نشدة دکترا). دانشگاه علامه طباطبائی، تهران.
محمدی، لیلا. (1393). بررسی عناصر زیباییشناختی در طراحی فضای آموزشی مراکز پیش از دبستان بر اساس دستورالعمل سازمان بهزیستی کشور و تطبیق با استانداردهای موجود (پایاننامة منتشر نشدة کارشناسی ارشد). دانشگاه علامه طباطبائی، تهران.
مصرآبادی، جواد. (1389). هنجاریابی و تحلیل عاملی اکتشافی پرسشنامه تجدیدنظر شده سنجش نگرش نسبت به مدرسه. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)،3(12)، 107-120.
مهدوی، اسدالله. (1391). آسیبشناسی آموزش هنر در دورة ابتدایی(پایاننامة منتشر نشدة کارشناسی ارشد).دانشگاه مازندران.
هاشمیه، ساناز. (1382). بررسی تأثیر شنیدن موسیقی از طریق پیانو بر یادگیری درس دستور زبان فارسی در بین دانشآموزان مقطع راهنمایی (پایاننامة منتشر نشدة کارشناسی ارشد). دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
Amadio, M, Truong, N & Tschurenev, J. (2006). Instructional Time and the Place of Aesthetic Education in School Curricula at the Beginning of the Twenty-First Century. UNESCO International Bureau of Education.
Benavot, A. (2004). A global study of intended instructional time and official school curricula, 1980–2000. Geneva: UNESCO-IBE.
Berdan, R. (2004). Composition and the Elements of Visual Design. Retrieved August, 2, 2017, from http://photoinf.com/General/Robert_Berdan/Composition_and_the_Elements_of_Visua_Design.html.
Palmer, J; Edward Cooper, D & Bresler, L. (2001). Harry Broudy 1905–98. In Fifty modern thinkers on education: From Piaget to the present. London: Routledge.
Broudy, H. (1972). Enlightened cherishing: An essay on aesthetic education. Urbana: University of Illinois Press.
Burton, J. M. (1994).The Arts in School Reform: Other Conversations. Teachers College Record, 95(4), 477-93.
Condliffe Lagemann, E. (1994). For the Record: The Arts and Educational Debate. Teachers College Record, 95(4), 435-441.
Deasy, R. (2003). Creating quality integrated and interdisciplinary arts programs: A report of the arts education national forum. Washington, DC: Arts Education Partnership.
Denac, O. (2014). The Significance and Role of Aesthetic Education in Schooling. Creative Education, 5(19), 1714-1719.
Dewey, J. (1943). Art as experience. New York: Putnam.
Dyganova. E.A. & Karkina. S.V. (2015). Person Oriented Aesthetic Education In The System Of Life-Long Music Education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 191, 1750 – 1753.
Eisner, E.W. (1999). Does experience in the arts boost academic achievement? Clearing House, 72(3), 143–49.
Eisner, E.W. (1976). The arts, human development, and education. Berkeley, CA: McCutchan.
Eisner, E.W. (2002). Art and cognition: Integrating the visual arts in the curriculum. New York: Teachers College Press.
Flory, A. (2008). Exploring the benefits of art in elementary education. California State University Honors Program Journal, 11(6), 56-62. Retrieved August, 11, 2017, from https://www.csustan.edu/sites/default/files/honors/documents/journals/elements/Flory.pdf
Gardner, H. (2003). Multiple intelligences after twenty years. Paper presented at the American Educational Research Association, Chicago, Illinois. Retrieved August, 3, 2017, fromhttp://ocw.metu.edu.tr/pluginfile.php/9274/mod_resource/content/1/Gardner_multiple_intelligent.pdf
Geer, W. (1997). Art as a basic: The reformation in the art education. Bloomington, IN: Phi Delta Kappa Educational Foundation.
Greene, M. (1994). Carpe Diem: The Arts and School Restructuring. Teachers College Record, 95(4), 494-507.
Hanna, J. L. (1992). Connections: Arts, Academics, and Productive Citizens. Phi Delta Kappan, 73(8), 601-607.
Inocian, Reynaldo B. (2013). Transitional curriculum in aesthetic teaching: a test for self-efficacy. European Scientific Journal, 9(31), 131-144.
Joyce, H. (2002). Improving student learning Mathematics and Science through the integration of Visual Art, Master of Arts Action reserch project, (Unpublished M. A dissertation). Saint-Xavier University, Chicago, Illinois. Retrieved August, 19, 2017, from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED465534.pdf
Kiyashchenko, O. A; Plakhova, E. A & Rakhimova, M. A. (2015). Aesthetic Component in the Formation of Lexical Area "Art" in English Language Classes. Journal of Sustainable Development, 8(5), 191-196.
Kress, G. (2003). Literacy in the new media age. London: Routledge.
Leigh, S, R & Heid, A. (2008). First graders constructing meaning through drawing and writing. Journal for Learning through the Arts, 4(1), 1–14.
Linman, L; Abbasi & Najam U.H. (2013). Aesthetic Education in China. International J. Soc. Sci. & Education, 4(1), 305-309.
McCoach, D. B, & Siegel, D. (2003). The school attitude assessment survey-revised: A new instrument to identify academically able students who underachieve. Educational and Psychological Measurement, 63(3), 414–429.
Mitchel, M.M & Bradshaw, C. P. (2013). Examining classroom influences on student perceptions of school climate: The role of classroom management and exclusionary discipline strategies. Journal of School Psychology, 51(5), 599– 610.
Parker, J. (2005). A consideration of the relationship between creativity and approaches to learning in art and design. International Journal of Art and Design Education, 24(2), 186–198.
Pentelichuk, M. W. (1989). A Study of the School Attitudes of Grades 4-6 Indian Students in the Schools Northwestern Saskatchewan (Unpublished M. A dissertation), University of Saskatchewan, Canada, Retrieved August, 28, 2017, from https://ecommons.usask.ca/bitstream/handle/10388/etd-03092007-143850/Pentelichuk_mervin_1989.pdf
Rabkin, N. (2002). Connections between Education in the art and student Achievement. GLA Reader, 13(3), 3-10.
Ruiz, J. (2004). A Literature Review of the Evidence Base for Culture, the Arts and Sport policy (Report). Edinburgh, Scotland: Scottish Executive Education Department. Retrieved July, 11, 2017, from https://www.a-n.co.uk/research/a-literature-review-of-the-evidence-base-for-culture-the-arts-and-sports-policy-3/
Smith, R. (2005). Aesthetic Education: Questions and Issues. Journal of Arts Education Policy Review, 106(3), 19-35.
SotiropoulouZormpala, M. (2012, a). Aesthetic teaching: Seeking a balance between teaching arts and teaching through the arts. Arts Education Policy Review, 113(4), 123128.
SotiropoulouZormpala, M. (2012, b). Aesthetic teaching: An approach to language arts in early childhood curriculum. Aesthetic Education, 65(1), 6–10.
Steers, J. (2001). InSEA: A brief history and a vision of its future role. International Journal of Art and Design Education, 20(2), 215–29.
Teitelbaum, T. & Fuerstner Gillis, S. (2004). Arts Education: A Review of the Literature. Prepared for the Performing Arts Program of The William and Flora Hewlett Foundation. San Francisco: Blueprint Research & Design, Inc.
Walker, E; Tabone, C &Weltsek, G. (2011). When achievement data meet drama and arts integration. Language ArtS, 88(5), 365–372.
Wang, X. X. (2009). The Aesthetic education and the comprehensive development of man. Academic Journal of Henan Education College, 3(2), 24-29.