جانسون، آر. بورک و کریستینسن، لری. (1395). پژوهش آموزشی: رویکردهای کمی، کیفی و ترکیبی (ترجمة علیرضا کیامنش، نیلوفر اسمعیلی، صبا حسنوندی، مریم دانای طوس، محمدرضا فتحی و مریم محسنپور). تهران: انتشارات علم. (اثر اصلی در سال 2014 چاپ شده است).
دبیرخانه شورای عالی آموزشوپرورش (1392). مجموعه مصوبات شورای عالی آموزشوپرورش. گردآوری شرکایی اردکانی، جواد، ریاحی نژاد، حسین و رزاقی، هادی. تهران: مؤسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه).
رفیعپور، ابوالفضل و گویا، زهرا. (1389). ضرورت و جهت تغییرات در برنامة درسی ریاضی مدرسهای در ایران از دیدگاه معلمان. فصلنامه نوآوریهای آموزشی،9(33)، 91-120.
شایان، مریم و یافتیان، نرگس. (1396). ارزیابی عملکرد سواد ریاضی دانشآموزان پایه نهم در آزمون مطالعه پیزا. اولین کنفرانس آموزش و کاربرد ریاضی، کرمانشاه.
ظهوری زنگنه، بیژن. (1379). ریاضیات: کلید راه توسعه. مجله رشد آموزش ریاضی، (59 و 60)، 37-34.
محسن پور، مریم؛ گویا، زهرا؛ شکوهی یکتا، محسن؛ کیامنش؛ علیرضا و بازرگان، عباس. (1394). سنجش تشخیصی صلاحیتهای سواد ریاضی. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 14(53)،7-33.
Assad, D. A. (2015). Task-based interviews in mathematics: Understanding student strategies and representations through problem solving. International Journal of Education and Social Science, 2(1), 17-26
Baki, A., Çatlıoğlu, H., Coştu, S., & Birgin, O. (2009). Conceptions of high school students about mathematical connections to the real-life. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 1402-1407.
Durkaya, M., Aksu, Z., Öçal, M. F., Şenel, E. Ö., Konyalıoğlu, A. C., Hızarcı, S., & Kaplan, A. (2011). Secondary school mathematics teachers’ approaches to students’ possible mistakes. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 2569-2573.
Gainsburg, J. (2008). Real-world connections in secondary mathematics teaching. Journal of Mathematics Teacher Education, 11(3), 199-219.
Khalo, X. & Bayaga A. (2014).Underlying factors related to errors in financial mathematics due to incorrect or rigidity of thinking, The Journal for Transdisciplinary Research in Southern Africa, 10(3), 340-354.
OECD (2006). Assessing Scientific, Reading and Mathematical Literacy: A Framework for PISA 2006. Paris: OECD Publications.
OECD (2009). Learning Mathematics for Life: A Perspective from PISA. Paris: OECD Publications.
OECD (2013). PISA 2012 Assessment and Analytical Framework: Mathematics, Reading, Science, Problem Solving and Financial Literacy. Paris: OECD Publications.
Simons, M. (2012). Analysis of the ways of working of learners in the final grade 12 Mathematical Literacy examination papers: Focussing on questions related to Measurement (Doctoral dissertation, University of Western Cape).
Strauss, A. & Corbin, J. (1998). Basics of qualitative research: techniques and procedures for developing grounded theory (2nd. Ed). Thousand Oaks, CA: Sag
Sharma, S. (2013). Qualitative approaches in mathematics education research: Challenges and possible solutions. Education Journal, 2(2), 50-57.
White, A.L. (2010). Numeracy, Literacy and Newman’s Error Analysis. Journal of Science and Mathematics Education in Southeast Asia, 33(2), 129-148.
Zohrabi, M. (2013). Mixed Method Research: Instruments, Validity, Reliability and Reporting Findings. Theory & practice in language studies, 3(2), 254-262.