ادیب حاج باقری، محسن.، پرویزی، سرور و صلصالی، مهوش. (1390). روش های تحقیق کیفی. نشر و تبلیغ بشری.
اعظمی، بهارک و عطاران، محمد. (1390). کاوشی پدیدارشناسانه در تجربة تعامل یادگیرندگان در دانشگاه مجازی. نشریة دانشگاهی یادگیری الکترونیکی (مدیا)، 2(2)، 2- 10.
خالوندی، فاطمه و کرکینی، محمد. (1398). بررسی امکان برگزاری کلاس درس در فضای مجازی با فناوری های نوین آموزشی با هدف مقابله با تعطیلات اضطراری مدارس استان خوزستان از دیدگاه کارشناسان (با استفاده از روش کیو). فصلنامة مدیریت بر آموزش سازمان ها، 8(1)، 203- 230.
سیاری، حبیب الله.، لطفی پور، پیمان و کاظم پور، اسماعیل. (1391). تأثیر آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه عدالت آموزشی. فصلنامة روان شناسی تربیتی، 8(23)، 1- 25.
ضرغامی، سعید. (1388). فلسفة فناوری اطلاعات و تعلیم و تربیت. انتشارات مبنای خرد.
Abouchdid, K. & Eide, g. (2013). Online Learning: Challenge in developing country. Journal of Educational Technology, 12(1), 15-27.
Ajjan, H., & Hartshorne, R. (2008). Investigating faculty decisions to adopt Web 2.0 technologies: Theory and empirical tests. The internet and higher education, 11(2), 71-80.
Anohina, A. (2005). Analysis of the terminology used in the field of virtual learning. Educational Technology & Society, 8(3), 91-102.
Banisar, D. (2000). Privacy and Human Right. An international survey of Privacy law and developments. Electronic Privacy Information Center (EPIC).
Bedford, L. (2019). Using Social Media as a Platform for a Virtual Professional Learning Community. Online Learning Journal, 23(3), 120- 136.
Beer, D. D. (2008). Social network (ing) sites… revisiting the story so far: A response to danah boyd & Nicole Ellison. Journal of Computer-Mediated Communication, 13(2), 516-529.
Colaizzi, P. F. (1978). Psychological research as the phenomenologist views it. In R. S. Valle & M. King (Eds.), Existential-phenomenological alternatives for psychology (pp. 48-71). Oxford University Press
Elsayed, A. & Shinobu, H. (2019). The effects of a new virtual learning platform on improving student skills in designing and producing online virtual laboratories. Knowledge Management & E-Learning, 11(3), 364- 377.
Feenberg, A. (2002). Transforming Technology. Oxford.
Fuchs, C. (2009). Social Networking Sites Revisiting the Surveillance Society. Ethics and Information Technology, 12(2), 171-185.
Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1994). Competing paradigms in qualitative research. In N. K. Denzin & Y. S. Lincoln (eds.), Handbook of qualitative research (pp. 105-117). Sage Publications
Johnson, L., Levine, A., Smith, R. & Smythe, T. (2009). NMC Horizon Report: 2009 K-12 Edition. The New Media Consortium. https://www.learntechlib.org/p/182031/.
Obrien, R. (2003). Civil Society, The Public Sphere and Internet. Retrieved April 30, 2007 from. Papcharissi zizi. the Virtual Spher in webster frank (ed). Routledge Publication, 72 - 83.
Selwyn, N. (2007). Web 2.0 applications as alternative environments forinformal learning- a critical review [Paper presentation]. OECD CERIKERIS International expert meeting on ICT and educational performance. South Korea, Cheju Island.
Sokolowski, R. (2000). Introduction to phenomenology. Cambridge University Press.
Stanley, J. W., & Weare, C. (2004). The effects of Internet use on political participation: Evidence from an agency online discussion forum. Administration & Society, 36(5), 503-527.
Su, B., Bonk, C. J., Magjuka, R. J., Liu, Xiaojing. & Lee, S. H. (2005). The Importance of Interaction in Web-Based Education: A Program-level Case Study of Online MBA Courses. Journal of Interactive Online Learning, 4(1), 1-19.
Wodarz, N. (2011). Hiring, Social Media, and E-Due Diligence. School Business Affairs, 77(11), 8-10.
Vara, V. (2007, May 21). Facebook open its pages as a way to fuel growth. Wall street journal. http://online.wsj.com/article/ SB11797139789000917 7.html.