استراوس، آنسلم و کوربین، جولیت. (1385). مبانی روش تحقیق کیفی: نظریة مبنایی، رویهها و شیوهها (ترجمة بیوک محمدی). پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
امین مظفری، فاروق و یوسفی اقدم، رحیم. (1393). عوامل مؤثر بر نقش مدیران گروههای آموزشی: مطالعه موردی دانشگاه تبریز. فصلنامة پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 72، 143- 165.
ایمانزاده، علی و جعفریان، وحیده. (1398). هویت حرفهای دانشجویان تحصیلات تکمیلی آموزش و بهسازی منابع انسانی دانشگاه تبریز: مطالعه پدیدار شناختی. فصلنامة آموزش و توسعه منابع انسانی، 20، 57- 80.
توانگرزمین، مژگان و لبادی، زهرا. (28-29 بهمنماه، 1393). بررسی رابطة مؤلفههای هویت حرفهای پرستاران با مدیریت دانش [مقاله ارائهشده در کنفرانس]. هفتمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت دانش، مرکز همایشهای بینالمللی شهید بهشتی تهران.
جلالی، رستم. (1391). نمونهگیری در پژوهشهای کیفی. مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 1(4)، 20-310.
حجازی، اسد. (1397). تعیین ابعاد و مؤلفههای هویت حرفهای معلم تراز جمهوری اسلامی ایران. نشریة راهبردهای نوین تربیتمعلمان، 4(6)، 36-56.
حیدری، حمید و رضایی، احمد. (1391). تحلیل جامعهشناختی هویت حرفهای دانشجویان مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه مازندران. فصلنامة علمی پژوهشی تحقیقات فرهنگی، 5(2)، 1-29.
رستمی، مجید و جوهرچی، محمد. (1396). تأثیر فرهنگسازمانی و پاداشهای انگیزاننده بر فرآیند استفاده دانش در سازمان نمونه موردبررسی: کادر اجرایی و دبیران شاغل در دبیرستانهای دخترانه منطقه 1 تهران. فصلنامة مطالعات مدیریت و حسابداری، 3(1)، 403-418.
شیربگی، ناصر.، نعمتی، سمیه و ساعدی، رسول. (1398). درک مفهوم پژوهشگری از دیدگاه اعضای هیئتعلمی. فصلنامة علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ، 45، 29-60.
عبداللهی، حسین. (1392). ویژگیهای عمومی و حرفهای مدیران مدارس متوسطه ایران. فصلنامة تعلیم و تربیت، 118، 93-115.
فروتن، معین.، رشادت جو، حمیده و سامانی، سیامک. (1398). تدوین مدل هویت حرفهای اعضای هیئتعلمی (موردمطالعه: اعضای هیئتعلمی دانشگاههای آزاد اسلامی استان فارس). فصلنامة علمی- پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 10(1)، 217-241.
محمدی، علیرضا. (1387). ارزشیابی برنامهریزی نیروی انسانی در آموزشوپرورش ایران و مشکلات آن. فصلنامة تعلیم و تربیت، 94، 147-176.
محمدپور، احمد. (1389). فراروش (بنیانهای فلسفی و عملی روش تحقیق ترکیبی در علوم اجتماعی و رفتاری). جامعهشناسان.
محمودپور، بختیار.، رحیمیان، حمید.، عباسپور، عباس و دلاور، علی. (1391). بازشناسی چالشهای فراروی تجاریسازی پژوهشهای مدیریت آموزشی با ارائه نظریه زمینهای. فصلنامة علمی- پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 3(3)، 1-26.
محمودی بورنگ، محمد و نبئی، حمزه. (1398). عوامل مؤثر بر هویت حرفهای معلم: مروری نظاممند. فصلنامة توسعه حرفهای معلم، 4(1)، 94-77.
مشایخی، بیتا.، نوروش، ایرج.، حجازی، رضوان و مؤمنی یانسری، ابوالفضل. (1398). بهسوی نظریهای برای فرآیند شکلگیری هویت حرفهای حسابرسان داخلی: شواهدی از ایران. فصلنامة علمی پژوهشی دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 8(29)، 15-41.
نیشابوری، معصومه.، احمدی، فضلالله و کاظم نژاد، انوشیروان. (1397). برزخ تحصیلی.، اصلیترین موانع کسب هویت حرفهای در دانشجویان پرستاری: یک مطالعه. مرکز تحقیقات مراقبتهای پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران. نشریة پرستاری ایران، 112، 20-31.
Armstrong, D. & Mitchell, C. (2017). Shifting identities: Negotiating intersections of race and gender in Canadian administrative contexts. Educational Management Administration & Leadership, 45(5), 825-841.
Baxter, J. (2011). Public sector professional identities: a review of the literature. http://oro.open.ac.uk/29793/49/Public_service_professional_identities_a_review_of_the_literature_2012.pdf.
Broberg, P., Umans, T., Skog, P. & Theodorsson, E. (2018). Auditors professional and organizational identities and commercialization in audit firms. Accounting, Auditing & Accountability Journal, 31(2), 374-399.
Chen, Y., & Reay, T. (2021). Responding to imposed job redesign: The evolving dynamics of work and identity in restructuring professional identity. Human Relations, 74(10), 1541-1571. doi: doi.org/10.1177/0018726720906437.
Corbin, J. & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (3rd ed.). Sage Publications, Inc.
Crow, G., Day, C., & Moller, J. (2017). Framing research on school principals’ identities. International Journal of Leadership in Education, 20(3), 265-277.
Crow, G. M. & Moller, J. (2017). Professional Identities of School Leaders across International Contexts: An Introduction and Rationale. Educational Management Administration & Leadership, 45(3), 749-758.
Cruz-Gonz´alez, C., Rodr´ıguez, C. L. & Segovia, J. D. (2020). A systematic review of principals’ leadership identity from 1993 to 2019. Educational Management Administration & Leadership, 49(1), 31-53.
Delima, V. T. (2015). Professional Identity, Professional Commitment and Teachers’ Performance. International Journal of Novel Research in Education and Learning, 2(4), 1-12.
Isotalo, S. (2017). Teacher Educators’ Professional Identity Formation in a Challenging Context: Experience from Eritrea (Master’s Thesis in Education, University of Jyväskylä). https://jyx.jyu.fi/bitstream/handle/123456789/54378/URN_NBN_fi_jyu-201706082749.pdf?sequence=6
James, D. (2017). Professional Identity, Learning Cultures and Educational Quality: Some Lessons from Further Education. Wales Journal of Education, 19(1), 107-124.
Jermolajeva, J., & Bogdanova, T. (2017, May). Professional identity of higher education teachers in samples of Riga and Smolensk. In Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference (Vol. 1, pp. 197-207). https://www.academia.edu/47496826/Professional_Identity_of_Higher_Education_Teachers_in_Samples_of_Riga_and_Smolensk
Johnson, L. & Crow, G. M. (2017). Professional identities of school leaders across international contexts. Educational Management Administration & Leadership, 45(5), 747-748.
Mpungose, J. (2010). Constructing principals’ professional identities through life stories: an exploration. South African Journal of Education, 30, 527-537.
Neary, S. (2014). What I call myself defines who I am. Career Matters, 2(3), 14-15.
Osborne, C. (2017). Pre-service Early Childhood Educators’ career aspirations: Examining decisions to enter the field and professional identity formation [Doctoral dissertation, University of Guelph, Ontario, Canada]. https://atrium.lib.uoguelph.ca/xmlui/bitstream/handle/10214/11396/Osborne_Caitlyn_201707_MSc.pdf?sequence=4&isAllowed=y
Robertson, S. (2017). Transformation of professional identity in an experienced primary school principal: A New Zealand case study. Educational Management Administration & Leadership, 45(5), 774-789.
Ross, D. J. & Cozzens, J. A. (2016). The Principal ship: Essential Core Competencies for Instructional Leadership and Its Impact on School Climate. Journal of Education and Training Studies, 4(9), 162-176.
Sherick, H. M. (2014). The thoughtful development of others: A qualitative study of the impact of developmental relationships on chief academic officers in higher education [Doctoral dissertation, The University of Nebraska-Lincoln]. https://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1222&context=cehsdiss
Spilková, V. (2011). Developement Of Student Teachers’ Professional Identity Through Constructivist Approaches And Self-Reflective Techniques. Orbis Scholae, 5(2), 117-138.
Supovitz, J., Sirinides, P. & May, H. (2010). How principals and peers influence teaching and learning. Educational Administration Quarterly, 46(1), 31-56.
Tan, C. P. (2014). Educating for Professional Identity Development (Doctoral dissertation, University University Rotterdam). https://repub.eur.nl/pub/77318/Professional-Identity-Development-C.P.Tan.pdf
Tubin, D. (2017). Leadership identity construction practices: The case of successful Israeli school principals. Educational Management Administration & Leadership, 45(5), 790-805.
Vuori, L. (2015). WHO AM I?: The Teacher Identity Construction of Student Teachers (Master’s thesis, University of Jyväskylä). https://jyx.jyu.fi/bitstream/handle/123456789/45968/URN%3ANBN%3Afi%3Ajyu-201505211928.pdf?sequence=1
Wilson, M. E., Liddell, D. L., Hirschy, A. S. & Pasquesi, K. (2016). Professional Identity, Career Commitment, and Career Entrenchment of Midlevel Student Affairs Professionals. Journal of College Student Development, 57(5), 557-572.
Woo, H. R. (2013). Instrument construction and initial validation: professional identity scale in counseling [Doctoral dissertation, University of Iowa]. http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.837.593&rep=rep1&type=pdf