آقازاده، احمد. (139۵). مسائل آموزشوپرورش ایران. سمت.
سلیمانپور، جواد. (139۶). مهارتهای تدریس نوین. نشر احسن.
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی (1399). زیستشناسی 1. شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران. http://www.cvn-ir.com
شورای عالی وزارت آموزشوپرورش. (1390). مبانی نظری سند تحول بنیادین. https://www.medu.ir
صادقینسب، مصطفی. (1398). چالشهای فراروی تحول بنیادین آموزشوپرورش و افقهای نوین مدیریت و برنامهریزی فرهنگی [مقالۀ ارائهشده]. سومین کنفرانس بینالمللی تحولات نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری. تهران.
ملکی، حسن. (1392). مبانی برنامهریزی درسی آموزش متوسطه. سمت.
موسیپور، نعمتالله . (1389). بررسی تاریخچه و وضعیت موجود نظام برنامهریزی درسی در جهان و ایران. دبیرخانۀ شورای عالی آموزشوپرورش.
نجاری، نعمتالله. (1379). بررسی نظرات دبیران و دانشآموزان سال سوم رشتۀ علوم تجربی در خصوص انتخاب و سازماندهی محتوای برنامۀ درسی کتب زیستشناسی نظام جدید متوسطۀ شهر تهران (137۸-137۹) [پایاننامۀ کارشناسی ارشد]. وزارت علوم. تحقیقات و فناوری، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکدۀ علوم.
وفایی، رضا.، فضلالهی قمشی، سیفاله و طالعیفرد، احمد. (139۶). بررسی میزان توجه به ساحتهای ششگانۀ تربیت سند تحول بنیادین آموزشوپرورش در کتابهای درسی مطالعات اجتماعی دورۀ ابتدایی. مسائل کاربردی تعلیموتربیت اسلامی، 2(3)، 131-1۵۴.
Aldossari, A. T. (2021). Health Education Concepts in School Biology Textbooks in the United States and Singapore. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 17(5), 1-10.
Barş, Ç. Ç., & Kirbaşlar, F. G. (2015). A study of certain biology and biotechnology concepts in secondary school and high school course books in terms of scientific competency. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 420-426.
Ozuem, W. , Howel, Kerry E., Lancaster, G. (2019). The impact of digital books on marketing communication. Journal of Retailing and Consumer Services. 50, 131-137.