ادیب، یوسف.، فتحیآذر، اسکندر.، کریمی، سیدبهاالدین و سلطانی، اکبر. (1395). ادراک استادان گروه مشاوره از برنامة درسی پوچ در دانشگاه: یک مطالعه کیفی، فصلنامة پژوهشهای کیفی در برنامهریزی درسی، 1(3)،70-90.
امراله، امید و حکیمزاده، رضوان. (1393). بررسی تطبیقی کیفیت برنامة درسی تربیتمعلم در کشورهای کره جنوبی، انگلستان و ایران. دوفصلنامة مطالعات برنامة آموزش عالی، 5(9)، 7-25.
امینی، ابراهیم.، صیف، محمدحسن و رستگار، احمد. (1396). عوامل مؤثر بر تابآوری تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر. مجلة ایرانی آموزش در علوم پزشکی 17(33)، 343-353.
بودلایی، حسن. (1394). روش تحقیق پدیدارشناسی. تهران: نشر جامعهشناسان.
ترکزاد، جعفر.، محمدی، مهدی و بذرافشان مقدم، مجتبی. (1398). بررسی رابطة نیازهای آشکار دانشجویان و امید به تحققپذیری آنان با برخی و ویژگیهای فردی و تحصیلی آنان. مجلة علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، 17(3 و 4)، 215-238.
جلالی، رستم. (1391). نمونهگیری در پژوهش کیفی. مجلة تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 1(4)، 310-20.
دانید لوین. (1393). ضربت جوزف شواب بر تدریس سطحی (ترجمة فرشته آلحسینی محمود و مهرمحمدی). فصلنامة مطالعات برنامة درسی، 8(32)، 177-206.
دهقان، عبدالمجید.، مهرام، بهروز وکرمی، کرم. (1395). ارزشیابی برنامة درسی دانشگاه فرهنگیان از حیث تربیتمعلم پژوهشمحور مورد پردیسهای شهید هاشمینژاد. دوفصلنامة مطالعات برنامة درسی آموزش عالی، 7(13)، 95-100.
سعادت، سجاد.، اعتمادی، عذرا و نیل فروشان، پریسا. (1397). رابطة تابآوری و سبکهای دلبستگی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان، پژوهش در علوم پزشکی، 7(4)، 46-55.
صفاییموحد، سعید. (1394). برنامة درسی مغفول. دانشنامه برنامة درسی ایران.
عباسیان، حسین.، آراسته، حمیدرضا، زینآبادی، حسنرضا و ابراهیمی، ایوب. (1399). شناسایی مؤلفههای اثرگذار در مربیگری فرایند کارورزی دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان: رویکردی کیفی. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 9(22)، 7-38.
کیان، مریم.، عطاران، محمد و فاضلی، نعمتاله. (1390). واکاوی فرهنگ الکترونیکی در ایران یک پژوهش نظریة مبنایی. فصلنامة انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 7(24)، 96-124.
فارسی، فاطمه.، کاظمی، شبنم و خروشی، پوران. (1398). بررسی میزان همخوانی و هماهنگی سه برنامة درسی قصدشده، اجراشده و کسبشدة دانشگاه فرهنگیان در ایجاد شایستگیهای مورد انتظار معلمان (مطالعه موردی: بررسی دیدگاه اولین دانشآموختگان رشتة علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان اصفهان). مجلة دستاوردهای نوین در مطالعات علوم انسانی، 2(16)، 73-90.
فقیهی، ابوالحسن و علیزاده، محسن. (1384). روایی در تحقیق کیفی. نشریة فرهنگ مدیریت، 3(9)، 5-20.
لرکیان، مرجان و مهرمحمدی، محمود. (1391). شناسایی وجوه و ابعاد مغفول برنامة درسـی هنر دورة ابتدایی. پژوهشهای آموزش و یادگیری، 10(3)، 1-18.
نامداری، پژمان.، مهدی، مولایی وعلیآباد، حسین. (1395). آسیبشناسی برنامه کارورزی از دیدگاه استادان راهنما: مطالعهای کیفی. مقالة ارائهشده در مجموعه مقالات دومین همایش ملی تربیتمعلم، اصفهان: مدیریت امور پردیسهای استان اصفهان، اردیبهشتماه. https://civilica.com/doc/483610
نیکخواه محمد و لیاقتدار، محمدجواد. (1397). بررسی کیفیت اجرای برنامة درسی جدید آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان؛ مطالعه موردی استان چهارمحال و بختیاری دانشگاه فرهنگیان. دوفصلنامة پژوهش در تربیتمعلم، 1(3)، 134-105.
مرادی، مهری.، کوهی نژاد، علی و مرادی، رضا. (1395). نگاهی بر نقش حرفهای معلم در نظام آموزشی. کنگره بینالمللی مطالعات رفتاری جامعه و سبک زندگی سالم. تهران. https://civilica.com/doc/606779
مهرمحمدی، محمود. (1387). برنامة درسی، نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها. تهران: انتشارات سمت.
مهرمحمدی، محمود. (1391). برنامة درسی پنهان، برنامة درسی پوچ، و برنامة درسی پوچ پنهان. در برنامة درسی: نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها. تهران: انتشارات سمت.
مهرمحمدی، محمود. (1392). برنامة درسی تربیتمعلم و الگوی اجرایی مشارکتی آن، راهبرد تحولی برای تربیتمعلم در ایران. دوفصلنامة نظریه و عمل در برنامة درسی، 1(1)، 5-26.
مهرمحمدی، محمود. (1393). برنامة درسی بهعنوان محصول (یک برنامة درسی). دانشنامه ایرانی برنامة درسی.
مهرمحمدی، محمود. (1393). الگوی طراحی برنامة درسی وارونه در آموزش عالی. دانشنامه برنامة درسی.
مرزوقی، رحمت اله.، زارع، پریسا، جهانی، جعفر و محمدی، مهدی. (1398). برنامة درسی نال نواندیشی و بسط مفهومی. تهران: انتشارات آوای نور.
هاشمی، سید احمد. (1393). رابطة استفاده از مهارتهای اساسی تدریس و بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان؛ دانشکده پرستاری و مامایی لامرد. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 8(1)، 44-49.
Alemu, M., Kind, V., Basheh, M., Michael, K., Atnafu, M., Kind, P., & Rajab, T. (2021). The knowledge gap between intended and attained curriculum in Ethiopian teacher education: identifying challenges for future development. Compare: A Journal of Comparative and International Education, 51(1), 81-98.
Du Toit, A., & Gaotlhobogwe, M. (2018). A neglected opportunity: entrepreneurship education in the lower high school curricula for technology in South Africa and Botswana. African journal of research in mathematics, science and technology education, 22(1), 37-47.
Bediako, S. (2019). Models and concepts of curriculum implementation, some definitions and influence of implementation. Papre presented at curriculum change and evaluation. DOI:10.13140/RG.2.2.17850.24009
Chowdhury, T. B. M., & Siddique, M. N. A. (2017). An Explorative Study on the Null Secondary Science Curriculum in Bangladesh. Science Education International, 28(2), 147-155.
Coulson, A. N., & Burke, B. M. (2013). Creativity in the elementary music classroom: A study of students’ perceptions. International Journal of Music Education, 31(4), 428-441.
Devlin, M., & Samarawickrema, G. (2010). The criteria of effective teaching in a changing higher education context. Higher Education Research & Development, 29(2), 111-124.
Eisner, E. W. (2002). The educational imagination: On the design and evaluation of school programs (3rd ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson
Eisner, E. W. (1985). The educational imagination: on the design and evaluation of school programs. New York: Macmillan.
Glasser, W. (2000). Every Student Can Succeed. Chula Vista, CA: Black Forest Press.
KearSley. G. (2011). Situated Learning (J. Lave). The Theory into Practice Database. Retrieved From http://tip.psychology.org
McClelland, D. C., Atkinson, J. W., Clark. R. A., & Lowell, E. l. (1953). The Achievement Motive. New York: Appleton Crafts.
Pinar, W. F. (2015). Without experience is teacher development possible? In Z. Hua & W. F. Pinar (Eds.), Autobiography and teacher development in China: Subjectivity and culture in curriculum studies (pp. 179–192). New York: Palgrave Macmillan.
Ping, C., Schellings, G., & Beijaard, D. (2018). Teacher educators' professional learning: A literature review. Teaching and teacher education, 75, 93-104.
Røkenes, F. M., & Krumsvik, R. J. (2016). Prepared to teach ESL with ICT? A study of digital competence in Norwegian teacher education. Computers & Education, 97, 1-20.
Tubb, A. L., Cropley, D. H., Marrone, R. L., Patston, T., & Kaufman, J. C. (2020). The development of mathematical creativity across high school: Increasing, decreasing, or both? Thinking Skills and Creativity, 35, 100634. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2020.100634.
UNESCO (2016). What Makes A Quality Curriculum? Paris: UNESCO
Van den Akker, J. J. H., Fasoglio, D., & Mulder, H. (2010). A curriculum perspective on plurilingual education. Council of Europe.
Varpio, L., & Mylopoulos, M. (2015). 21 Qualitative research methodologies: embracing methodological borrowing, shifting and importing. In J.Cleland and S. J. Durning (Eds), Researching Medical Education (pp. 245-255). Chichester: John Wiley & Sons.
Kotsopoulos, D., Mueller, J., & Buzza, D. (2012). Pre-service teacher research: an early acculturation into a research disposition. Journal of Education for Teaching, 38(1), 21-36.