ابوالقاسمی، عباس؛ بیگی، پروین و نریمانی، محمد. (1390). بررسی اثربخشی دو روش آموزشی شناختی-رفتاری و مهارتهای تنظیم هیجان بر خودکارآمدی و سازگاری تحصیلی دانشآموزان دارای اضطراب. فصلنامة روانشناسی تربیتی، 7(22)، 21-42.
ابویی مهریزی، محبوبه؛ طهماسبیان، کارینه و خوشکنش، ابوالقاسم. (1389). تاثیر آموزش مدیریت خشم بر مهارت های خودنظم دهی خشم و تعارضات والد نوجوان در دختران دورة راهنمایی شهر تهران. فصلنامة خانوادهپژوهی، 6(23)، 393-404.
احدی، بتول؛ میرزایی، پری؛ نریمانی، محمد و ابوالقاسمی، عباس. (1388). تأثیر آموزش حل مسئله اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان کمرو. پژوهش در حیطه کودکان استثنائی، 9(3)، 193-202.
اصغرزاده سلماسی، فرزانه و پورشریفی، حمید. (1390). تأثیر قصه درمانی بر بهبود سازگاری اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال سلوک. فصلنامة علوم تربیتی، 4(14)، 13-24.
برغندان، سپیده؛ ترخان، مرتضی و قائمی خمامی، نیما. (1391). تعیین اثربخشی آموزش مدیریت خشم بر سازگاری اجتماعی دانشآموزان دختر مقطع دبیرستان شهر رشت. فصلنامة مطالعات روانشناسی بالینی، 2(8)، 139-165.
به پژوه، احمد؛ سلیمانی، منصور؛ افروز، غلامعلی و غلامعلی لواسانی، مسعود. (1389). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دیرآموز. فصلنامة نوآوریهای آموزشی، 9(33)، 163-186.
بیک محمدی، محبوبه؛ ترخان، مرتضی و اکبری، بهمن. (1391). تأثیر آموزش گروهی شناختی-رفتاری و مصونسازی در مقابل فشار روانی بر سازگاری اجتماعی و خودپنداره دانشآموزان دختر دبیرستانی. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 13(4)، 41-50.
جباری، ثریا. (1392). مقایسه عاطفه به مدرسه، صفات شخصیتی و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان منضبط و دارای مشکلات انضباطی پایههای دوم و سوم مدارس متوسطه شهر تبریز در سال تحصیلی 92-91. دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز.
جمالی پاقلعه، زیور؛ جمالی پاقلعه، سمیه؛ جدیدی فیقان، مهناز و نظری بدیع، مرضیه. (1393). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر نوجوان. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 15(4)، 121-139.
حاجی شمسایی، مهدی؛ کارشکی، حسین و امین یزدی، سید امیر. (1392). نقش خودتنظیمی در سازگاری تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر. پژوهش در نظامهای آموزشی، 7(21)، 1-18.
حسینی، ساناز و مقتدر، لیلا. (1388). اثربخشی آموزش راهبردهای مقابله با استرس بر سازگاری اجتماعی. اندیشه و رفتار، 3(12)، 66-73.
حمیدپور، حسن؛ حسینائی، علی و پژوهنده، علی. (1388). نقش آموزش پیشدبستانی در یادگیری مهارتهای روانی - حرکتی و سازگاری اجتماعی. مجلة علوم تربیتی (علوم تربیتی و روانشناسی)، 16(3)، 117-138.
خانخانی زاده، هنگامه و باقری، سحر. (1391). اثربخشی خودآموزش کلامی بر بهبود سازگاری اجتماعی دانشآموزان با ناتوانیهای یادگیری. مجلة ناتوانی یادگیری، 20، 43-52.
خجسته مهر، رضا؛ عباس پور، ذبیح اله؛ کرایی، امین و کوچکی، رحیم. (1391). تأثیر برنامه موفقیت تحصیلی بر عملکرد و خودپنداره تحصیلی، نگرش به مدرسه، یادگیری شیوه موفقیت در مدرسه و سازگاری اجتماعی دانشآموزان. مجلة روانشناسی مدرسه، 1، 27-45.
خدایاری فرد، محمد؛ چشمه نوشی، میترا؛ رحیمینژاد، عباس و فراهانی، حجت اله. (1390). اثربخشی آموزش مؤلفههای هوش هیجانی بر سازگاری اجتماعی و صمیمیت اجتماعی. روانشناسی، 15(4)، 353-368.
درتاج، فریبرز؛ مصائبی، اسدالله و اسدزاده، حسن. (1388). تأثیر آموزش مدیریت خشم بر پرخاشگری و سازگاری دانشآموزان پسر 15-12 ساله. فصلنامة روانشناسی کاربردی، 4(12)، 72-76.
رجبی، زهرا؛ نجفی، محمود و رضایی، علیمحمد. (1392). اثربخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر کاهش پرخاشگری کودکان. فصلنامة روانشناسی بالینی، 3(10)، 55-71.
زاهد، عادل؛ رجبی، سعید و امیری، مسعود. (1391). مقایسه سازگاری اجتماعی، هیجانی، تحصیلی و یادگیری خودتنظیمی در دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجلة ناتوانیهای یادگیری، 1، 43-62.
سپاه منصور، مژگان. (1386). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر انگیزه پیشرفت، خوداحترامی و سازگاری اجتماعی. اندیشه و رفتار، 20 (1)، 85-93.
شاهی، زهرا و اوجی نژاد، احمدرضا. (1393). اثربخشی آموزش به شیوه رویکرد راهحل محور بر افزایش میزان سازگاری اجتماعی دانشجویان افسرده شهر تهران. فصلنامة اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 3(1)، 81-99.
شریفی درآمدی، پرویز. (1390). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری بر سازگاری دانشآموزان نابینا. روانشناسی افراد استثنائی، 1(1)، 45-66.
شهنی ییلاق، منیجه؛ میکائیلی، نیلوفر؛ شکرکن، حسین و حقیقی، جمال. (1386). بررسی شیوع کودکآزاری و پیشبینی این متغیر از طریق سلامت عمومی والدین، سازگاری، عزتنفس و عملکرد تحصیلی دانشآموز و متغیرهای جمعیت شناختی در دانشآموزان دختر آزاردیده و عادی دوره راهنمایی شهر اهواز. مجلة علوم تربیتی و روانشناسی،14(1 و 2)، 167- 194.
شیدایی، رعنا و پیرخائفی، علیرضا. (1389). مقایسه گرایش به اعتیاد و سازگاری در دانشآموزان دختر و پسر. اعتیادپژوهی سوءمصرف مواد، 4(14)، 53-62.
عصاره، علیرضا؛ احمدی، غلامعلی و عباس پور، حیدرعلی. (1392). تأثیر آموزشوپرورش پیشدبستانی بر پیشرفت تحصیلی و سازگاری اجتماعی دانشآموزان دوزبانه اول ابتدایی. پژوهشهای آموزش و یادگیری، 20(3)، 303-312.
عطاری، یوسفعلی؛ شهنی ییلاق، منیجه؛ کوچکی، عاشور محمد و بشلیده، کیومرث. (1384). بررسی تأثیر آموزش گروهی مهارتهای اجتماعی در سازگاری فردی - اجتماعی نوجوانان بزهکار در شهرستان گنبد کاووس. مجلة علوم تربیتی و روانشناسی، 12(2) ، 25-46.
فرامرزی، سالار؛ مرادی، محمدرضا و معتمدی، بهاره. (1393). اثربخشی روان نمایشگری به روش پانتومیم بر سازگاری اجتماعی دانشآموزان دختر ناشنوا. شنواییشناسی، 23(6)، 85-91.
کافی، سید موسی. (1389). مقایسه سازگاری تحصیلی در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه گیلان. پژوهشهای مشاوره (تازهها و پژوهشهای مشاوره)، 9(36)، 127-140.
مصرآبادی، جواد؛ هاشمی، تورج؛ حاتمی، جواد و ربوی، رجب. (1393). فراتحلیل پیامدهای شناختی - تحصیلی دوزبانگی. پژوهشهای نوین روانشناختی، 9(34)، 127-150.
مظاهری، اکرم؛ باغبان، ایران و فاتحی زاده، مریم. (1385). تأثیر آموزش گروهی عزتنفس بر میزان سازگاری اجتماعی دانشجویان. دانشور، 13(16)، 49-56.
نریمانی، محمد؛ عباسی، مسلم؛ ابوالقاسمی، عباس و احدی، بتول. (1392). مقایسه اثربخشی آموزش پذیرش/تعهد با آموزش تنظیم هیجان بر سازگاری دانشآموزان دارای اختلال ریاضی. مجلة ناتوانیهای یادگیری، 2، 154- 176.
وزیری، شهرام و لطفی عظیمی، افسانه. (1390). تأثیر آموزش همدلی در کاهش پرخاشگری نوجوانان. روانشناسی تحولی، روان شناسان ایرانی، 8(30)، 167-175.
Aloe, A. M., Shisler, S. M., Norris, B. D., Nickerson, A. B., & Rinker, T. W. (2014). A multivariate meta-analysis of studentsmisbehaviour and teacher burnout. Educational research review, 12, 30-44.
Canter, L. (1988). Assertive discipline and the search for the perfect classroom. Young Children, 43(2), 24.
Charles, C. M. (2008). Building Classroom Discipline (9th ed. ). Boston: Pearson Education.
Edwards, C. (1993). Classroom discipline and management. New York: Macmillan College.
Edwards, D. (1993). Making choices about discipline. American Secondary Education, 22(2), 17-21.
Finn, J. D., Fish, R. M., & Scott, L. A. (2008). Educational sequelae of high school misbehavior. Journal of Educational Research, 101, 259-274.
Harris, T. A. (1967). I'm OK--You're OK. New York, Avon Books.
Houghton, S., Wheldall, K., & Merrett, F. (1988). Classroom behaviour problems which secondary school teachers say they find most troublesome. BritishEducational Research Journal, 14(3), 297-312.
Kay, R. S. & Kay, D. S. (1994). The best is within them, Propositions, principles and strategies for teaching respect, responsibility, and excellence in the classroom. publisher not identified.
Kulik, J. A., & Kulik, Ch-L. C. (1988). Meta-analysis Historical Origins and Contemporary Practice. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, New Orleans, LA, April 5-9, 1988.
Render, G., Padilla, J., & Krank, H. (1989) What research really shows about assertive discipline. Educational Leadership, 46(6), 72-75.
Skinner, B. F. (1976). Walden two. New York, NY: MacMillan.
Thompson, B. (2009). Disruptive behaviours in Barbadian classrooms, Implications for universal secondary education in the Caribbean. Journal of Eastern Caribbean Studies, 34(3), 39-58.
Vaillancourt, T. Brendgen, M. Boivin, M., & Tremblay, R. E. (2003). A longitudinal confirmatory factor analysis of indirect and physical aggression, Evidence of two factors over time? Child development, 74, 1628-1638.
Wolfgang, C. H., & Glickman, C. D. (1986). Solving Discipline Problems. Bostone: Allyn and Bacon.